20 C
București
vineri, 10 mai 2024
AcasăSpecialCum să-ți crești afacerea în secolul XXI

Cum să-ți crești afacerea în secolul XXI

România liberă lansează un nou proiect editorial, Antreprenor XXI, în urma solicitărilor primite la redacție din partea proprietarilor de afaceri mici și mijlocii și liber-profesioniștilor, care și-au dorit o pagină de business cu sfaturi și soluții pentru cele mai frecvente probleme.

Ozana Giușcă, expert internațional în dezvoltarea afacerilor, va oferi, săptămânal, informații și răspunsuri relevante la provocările economiei secolului XXI.

Am primit cu bucurie invitația „României libere“ să inițiez acest dialog deschis cu antreprenorii români. E o ocazie unică să împărtășesc cele mai importante lecții învățate din numeroase eșecuri și succese antreprenoriale – atât cele personale, cât și cele ale clienților pe care i-am ajutat să își dezvolte afacerile folosind puterea Internetului și strategii care funcționează în economia de azi.

Dar care este prima dintre aceste lecții învățate? Ca furnizori de servicii, ne perfec­ționăm necontenit ca să creăm tot mai multă valoare pentru clienții noștri. Ca vânzători de produse, căutăm în permanență noi piețe și noi produse. Ca antreprenori, suntem preocupați până la obsesie de buna funcționare a afacerii noastre. Ca proprietari de afacere, ne focalizăm eforturile să avem produse și servicii tot mai bune. Dar toate aceste eforturi ne aduc recompensele pe care le merităm? Reprezintă afacerea noastră, într-adevăr,  vehiculul către stilul de viață la care am aspirat atunci când am decis să devenim antreprenori? Pentru cei mai mulți antreprenori răspunsul este „Nu“ sau „Nu încă“. Atunci când conștientizăm acest lucru, ne dăm seama că trebuie să facem ceva diferit.

E momentul în care începem să experimentăm lucruri noi. Ne îmbunătățim site-ul. Începem un blog pentru a crește vizibilitatea brandului nostru. Începem să ne agităm pe Facebook sau să trimitem din când în când câte un newsletter bazei noastre de date. Investim timp și bani pentru a face un facelift digital afacerii noastre.

Este traseul pe care l-am urmat și eu. Traseul pe care l-am întâlnit la cei mai mulți dintre clienții cu care am lucrat în ultimii trei ani. În cele mai multe dintre cazuri, fără rezultate pozitive în conturile companiei. Ați simțit această frustrare? Atâtea eforturi, niciun rezultat! Este exact ce am simțit și eu.

Sfaturi din proprie experiență

Este situația în care m-am regăsit și eu în 2010. Am făcut toate greșelile posibile pe care un antreprenor le poate face. De exemplu, am început să fac e-mail marketing. Trimiteam două newslettere în fiecare lună. Aveam o rată de deschidere a mesajelor de 5%, dar nimeni nu dădea click pe materialele incluse în newsletter. Mai mult, oamenii din lista noastră de distribuție se dezabonau masiv. După multe încercări, teste, cursuri online și discuții cu cei mai de succes antreprenori din online, am înțeles unde greșeam. O să vă dezvălui în articolul ce va fi publicat săptămâna viitoare din pagina Antreprenor XXI.

Tot din greșeli am învățat să folosesc cu succes Facebook Ads și Google Ads. În prima mea campanie de reclame folosind Google Adwords am irosit 5.000 de euro. Nu pun la socoteală aici cei 1.000 de euro pe care îi plăteam lunar unui consultant de online din România. Ce am învățat din aceste greșeli? Toate învățămintele trase de mine vor fi prezentate în articolele următoare. Acum echipa mea derulează campanii cu mult mai profitabile decât orice metodă tradițională de advertising .

Situația a fost similară și în cazul efortului de promovare prin rețelele de socializare. Facebook, Twitter, LinkedIn! Am înțeles cum trebuie folosite aceste rețele, după multe experimente, training-uri, conferințe, summit-uri și work­shop-uri la care am participat. Dar indiferent cât de bine va învăța o afacere mică sau medie să folosească un anumit canal de promovare, succesul va fi unul limitat.

Cea mai importantă lecție

Marea revelație am avut-o când am înțeles că Soluția cu S mare nu era să devenim mai buni la e-mail marketing, marketing prin rețelele de socializare sau Facebook Ads. Soluția era să punem toate aceste metode de promovare să funcționeze optim împreună. Am înțeles că ceea ce construiam, de mai bine de un an, erau doar niște piese dintr-un puzzle mai mare. Eram prea preocupați ca fiecare piesă să arate perfect, dar nu încercam să punem piesele din puzzle împreună. Succesul adevărat a venit când am reușit să realizăm un sistem convergent prin care să atragem clienții ideali pentru serviciile și instrumentele noastre de creștere a afacerii. Un sistem de vânzare în care diverse canale specifice de promovare se consolidează unele pe celelalte.

Aceasta este lecția cea mai importantă pe care o împărtășim clienților noștri. Mulți antreprenori își irosesc eforturile în direcții divergente sau se concentrează pe o tactică de generare de lead-uri (sau de atragere a clienților) care de cele mai multe ori nu este cea optimă. Ca să nu mai vorbim că baza, fundamentele unei comunicări eficiente la cele mai multe afaceri mici nu există. Mai puțin de 1% din antreprenorii cu care avem de-a face pot răspunde corect la întrebarea: Care este cu adevărat clientul meu ideal?

Punctul major de cotitură în drumul către succes al celor mai mulți antreprenori cu care lucrăm este exact acest moment în care încep să pună piesele din puzzle împreună. Când site-ul lor de internet, newsletter-ele trimise, prezența pe rețelele de socializare, blogul și campaniile de promovare PPC încep să abordeze aceeași piață, folosind același limbaj, arătând ca parte din aceeași poveste și urmărind convergent aceleași obiective. Abia atunci se produce declicul și vânzările încep să crească semnificativ.

Invitație la dialog

În următoarele ediții ale rubricii „Antreprenor XXI“, veți descoperi cum funcționează un sistem eficient de promovare online pentru o afacere mică sau mijlocie. Veți accesa informații practice despre cele mai importante greșeli care trebuie evitate când vă promovați serviciile pe diverse canale online și offline și nu numai.

Vom acoperi subiecte legate de maximizarea vânzărilor, dar în stilul nou, în care vânzarea se face fără a vinde; vom discuta și cum să motivăm angajații, pentru că banii nu sunt factorul motivațional decisiv, vom trata și eficiența antreprenorului, care, de cele mai multe ori, petrece 80% din timpul său pe activități pe care nu ar trebui să le facă. Sunteți intrigat? Folosiți aceste informații, împreună cu cele din secțiunea “Întrebările Antreprenorului“, și veți reuși să vă adaptați modelul de afacere la provocările secolului XXI.  

CV Ozana Giușcă 

Ozana Giușcă este expert internațional în dezvoltarea afacerilor, speaker de talie mondia­lă, autoare a unui best­sel­ler de afaceri și antre­prenoare de succes, cu afaceri în Statele Unite, Marea Britanie și România. Este pasionată de afaceri și găsește întotdeauna modalități de creștere a veniturilor și profiturilor companiilor mici și mijlocii din diverse industrii, prin realizarea unor oferte irezistibile, crearea unui prezențe coerente pe Internet și găsirea celor mai eficiente canale de vânzare online. 

(function() {
var _fbq = window._fbq || (window._fbq = []);
if (!_fbq.loaded) {
var fbds = document.createElement(‘script’);
fbds.async = true;
fbds.src = ‘//connect.facebook.net/en_US/fbds.js’;
var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0];
s.parentNode.insertBefore(fbds, s);
_fbq.loaded = true;
}
_fbq.push([‘addPixelId’, ‘964956156859288’]);
})();
window._fbq = window._fbq || [];
window._fbq.push([‘track’, ‘PixelInitialized’, {}]);

Cele mai citite

Mesajul Înaltpreasfinţitului Părinte Mitropolit Nifon, cu ocazia Zilei Independenței Naționale a României

Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Nifon, Arhiepiscopul Târgoviştei, a transmis un mesaj cu ocazia Zilei Independenței Naționale a României. „Cu bucurie în suflete, celebrăm Ziua Independenței Naționale...

3 moduri prin care poți asigura securitatea unui complex rezidențial

Securitatea în cadrul unui complex rezidențial nu se referă doar la împiedicarea accesului neautorizat. Înseamnă, de asemenea, prevenirea furturilor sau a actelor de vandalism...

VIDEO. E gata! Sebastian Dobrincu și Ioana Ignat au pus punct relației. “Viața merge înainte, indiferent de orice”

Sebastian Dobrincu și Ioana Ignat și-au spus "adio" după o relație frumoasă de trei ani. Tot ce e frumos are și un sfârșit. Cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă