19.6 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialSecretele promovării prin e-mail a afacerilor mici și mijlocii

Secretele promovării prin e-mail a afacerilor mici și mijlocii

Campaniile de e-mail marketing sunt cele mai eficace și accesibile modalități de promovare pentru o afacere mică sau mijlocie. Ozana Giușcă, expert internațional în dezvoltarea afacerilor, prezintă principalele greșeli care trebuie evitate și câteva bune practici care pot fi implementate de micii antreprenori pentru a-și promova cu succes serviciile și produsele prin e-mail. 

Este e-mailul o modalitate eficace de promovare pentru o afacere mică sau medie? Cuvinte ca „junk“ sau „spam“ au devenit sinonime cu emoția negativă asociată volumului tot mai mare de mailuri nedorite. Cine mai are timp de mailuri în ziua de azi? Chiar acordă cineva atenție unor mesaje promoțio­nale în condițiile în care abia ținem pasul cu mesajele de serviciu?

Un studiu realizat de HubSpot arată că peste 50% din persoane citesc majoritatea e-mailurilor primite. Mai mult, o altă cercetare (Convince & Convert Digital Marketing Advisors) arată că 44% din destinatarii mail-urilor promoționale realizează minimum o cumpărătură. Vorbim de cumpărături realizate exclusiv pe baza unor e-mailuri promoționale primite de la comerciant. Alte cercetări au arătat că promovarea prin e-mail este mai eficientă decât promovarea prin rețelele de socializare, e-mail marketing-ul fiind de 40 de ori mai eficace decât
Facebook și Twitter împreună ca număr de noi piste de vânzări calificate.

În ciuda intuiției, dintre toate tacticile de promovare, e-mailul are cel mai mare succes. În plus, deține un rol cu totul aparte în ansamblul sistemului de marketing digital. Un avantaj major este faptul ca e-mail marketing-ul este cea mai ieftină modalitate de promovare.

5 motive pentru a folosi e-mail marketing-ul

Astfel, dacă deții o afacere, indiferent cât de mică sau mare, campaniile de marketing prin e-mail te vor ajuta să:

1. Generezi noi piste calificate de vânzări fără să pierzi timp și resurse umane cu activități de vânzare prin telefon de tip cold calling.

2. Ții aproape de clienți fără să aloci bugete pentru publicitate și advertising comparabile cu cele ale firmelor mari.

3. Integrezi toate celelalte activități de advertising și comunicare pe care le derulezi.

4. Crești numărul de vânzări la clienții existenți.

5. Convertești potențialii în clienți plătitori.

Baza de date cu clienți și potențiali este, probabil, cel mai important activ al afacerii tale!

5 greșeli pe care trebuie să le eviți în activitatea de e-mail marketing

Ce altă modalitate mai bună să înveți decât din greșelile altora? Mi-am început activitatea ca majoritatea antreprenorilor care decid să încerce online-ul cu degetul.

Am decis să folosim MailChimp pentru a trimite un buletin informativ de două ori pe lună. Am urmat abordarea recomandată de consultantul nostru pe marketing – două buletine lunare conținând două articole informaționale pentru potențialii clienți, urmate de o ofertă.

Rezultatele au fost mult sub așteptări: rata de deschidere a mesajelor de 5%, foarte puține click-uri, zero vânzări. Cel mai neplăcut aspect era că abonații se dezabonau masiv de la lista noastră.

După numeroase discuții cu antreprenori din Silicon Valley, am înțeles unde greșeam:

1. Am importat contactele mele personale în lista de distribuție din MailChimp, generând o listă amestecată cu multe persoane dezinteresate de serviciile noastre.

2. Nu cultivam suficient relația cu potențialii clienți, agresându-i cu informații comerciale.

3. Nu aveam o metodă organică de creștere a listei de contacte.

4. Trimiteam aceleași mesaje la toată lumea, exasperând anumite categorii de abonați cu mesaje irelevante.

5. Multe e-mailuri nu erau nici măcar livrate, iar noi nu aveam cunoștință de acest lucru!

Care sunt soluțiile?

După alte discuții, conferințe, webinarii și experimente proprii derulate de echipa mea, am găsit soluțiile:

1. Am curățat lista de distribuție și am început să o organizăm pe subliste folosind etichete (tags) pentru diverse interese.

2. Am instituit regula de aur că fiecare e-mail comercial va fi îndulcit cu 4 mesaje educa­ționale, informative, de valoare pentru cititori.

3. Am regândit modul în care scriem articolele de pe blog pe care le trimitem pentru a fi într-adevăr interesante pentru cititor.

4. Am început să folosim InfusionSoft pentru a putea eticheta fiecare contact și a putea evita „obosirea“ destinatarilor cu mesaje irelevante pentru nevoile lor.

5. Am îmbunătățit semnificativ rata de deschidere a mesajelor prin folosirea de mesaje atent construite în subiectul e-mail-ului.

Invitație la dialog

Ai întrebări privind realizarea primei tale campanii de e-mail marketing? Ai început deja și ai ajuns într-o fundătură? Alege una din modalitățile de comunicare propuse în secțiunea „Întrebările antreprenorului“ și îți voi răspunde în ediția de săptămâna viitoare a rubricii Antreprenor XXI.

Ai întrebări despre cum poți aplica această tactică pentru dezvoltarea afacerii tale?  Scrie-ne, folosind căsuța de comentarii de mai jos, iar Ozana îți va răspunde personal.

Cele mai citite

În Rusia circulă zvonuri că doi suspecți implicați în atentatul de la Moscova au murit în arest

Doi dintre suspecții pe care Rusia i-a reținut după atacul terorist de la Moscova, din 22 martie, ar fi murit în arest. Acest zvon este...

Curățenia de primăvară bate la ușă! Pregătește-te cu produse profesionale care să-ți facă munca mai ușoară!

Anotimpul renașterii, cel în care revine prospețimea și aduce cu sine prospețimea și căldura, primăvara este și momentul ideal pentru a face curățenie în...

Rusia cere o reuniune ONU pe tema atacului NATO asupra Iugoslaviei, de acum 25 de ani

Rusia a cerut organizarea unei reuniuni a Consiliului de Securitate al ONU care să discute atacul NATO asupra Iugoslaviei, din anul 1999. Cererea Rusiei ar...
Ultima oră
Pe aceeași temă