14.6 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialTehnici de branding personal pentru afacerile mici

Tehnici de branding personal pentru afacerile mici

Clienții din ziua de azi sunt tot mai pretențioși, întrucât Internetul le permite să dețină controlul asupra proceselor de cumpărare. Astfel, prin crearea unui brand personal puternic, poți influența clienții să prefere oferta ta, în defavoarea competiției.

Există câteva strategii simple de branding personal care răspund excelent pretențiilor actuale ale clienților și care pot fi puse în practică chiar și de companiile cu resurse limitate.  

Cum poate deveni blogul un instrument de branding personal

Firma ta are, probabil, un site de business, însă este indicat să-ți creezi și un blog. Prin intermediul lui, poți să comunici cu audiența ta (potențialii tăi clienți) din punctul de vedere al expertizei tale personale.  Secretul e să asociezi o față zâmbitoare cu această expertiză.

Iată un exemplu. Un trainer sau un consultant în management își poate folosi blogul personal pentru a împărtăși soluții specifice la problemele cele mai importante ale potențialilor săi clienți.

Pe blogul său, vor fi publicate articole precum „5 gre­șeli pe care vrei să le eviți când realizezi o analiză de nevoi de instruire“,  „Cum să alegi un sistem de management al performanței potrivit pentru compania ta“, „7 secrete pentru a-ți stimula echipa să se implice proactiv în evaluarea anuală a performanței“. 

Abordând astfel de teme de mare interes pentru manageri, specialiști în resurse umane și traineri interni, compania de training își construiește o reputație în rândul unei audiențe relevante. Această audiență cuprinde atât consumatorii, cât și persoanele cu putere de decizie asupra achiziționării serviciilor oferite de compania de training și consultanță.  

 O firmă de contabilitate poate proceda similar prin cultivarea imaginii expertului contabil cu cea mai mare experiență din firmă sau chiar mai multor contabili din echipă.  Aceeași logică funcționează și pentru un magazin de pantofi.  Patronul magazinului poate construi o relație cu potențialii săi clienți poziționându-se ca expert în vestimentație și învățându-și cititorii cum să aleagă încălțămintea potrivită pentru diverse ținute și ocazii.  În fiecare din aceste cazuri, se poate apela la un copywriter profesionist pentru realizarea articolelor. 

Spre deosebire de un site tradițional de prezentare a serviciilor companiei, blogul prezintă o “față umană“, cu care publicul poate construi mai ușor o legătură.  

Pagina de Facebook, canal suplimentar pentru branding 

Pentru a folosi rețeaua Facebook ca instrument într-o strategie de branding personal, este indicat să îți creezi o pagină de autor sau de persoană de afaceri. În cazul în care compania folosește deja tactica de branding personal prin blogging, Facebook va fi un canal suplimentar care amplifică audiența pentru conținutul publicat pe blog.  

În exemplul nostru, articolele adresate managerilor, oamenilor de resurse umane și trainerilor interni vor fi promovate pe profilul personal de afaceri al trainerului respectiv.  O posibilă strategie constă în promovarea fiecărui articol săptămânal, prin trei postări diferite, pe Facebook, care să creeze interes pentru articolul respectiv. În acest fel, se va mări audiența pentru articol. Fanii paginii vor afla despre articol și vor redistribui materialul și altor prieteni din rețeaua lor. 

De asemenea, poți folosi Facebook și ca pe un canal de sine stătător. Pentru patronul magazinului de pantofi, pagina personală de Facebook poate reprezenta o vitrină pentru sugestii de asortare a diverselor modele de pantofi la diverse ținute. În general, Facebook funcționează excelent pentru afacerile interesante din punct de vedere vizual.  Facebook ar trebui să fie prima opțiune pentru promovare, întrucât rețelele dedicate conținutului vizual, precum Printerest sau Instagram, nu au prins încă un avânt deosebit în România. (Astfel, în România există șapte milioane de conturi Facebook, față de doar 70.000 conturi Instagram).  

Dacă ai o afacere în sfera intelectuală, precum în exemplul companiei de training și consultanță, poți folosi Facebook ca pe un canal de sine stătător. Un trainer poate prezenta atmosfera de la cursuri, cursanții fericiți la decernarea diplomelor sau în timpul unei activități interactive, o poză cu o schemă din timpul unei prezentări.  Aceste imagini spun mai multe despre serviciile companiei decât o broșură de prezentare sau o pagină de prezentare pe site.  Un alt avantaj este că participanții la cursuri pot fi etichetați (cu acordul lor prealabil), astfel încât vestea despre cursurile firmei se va propaga pe Facebook, natural, adică din prieten în prieten. 

7 sfaturi practice pentru dezvoltarea și managementul brandului tău personal online

1. Decide cum vei crea valoare pentru audiența ta. 

2. Nu vorbi despre tine, vorbește despre cei care te citesc, ascultă sau vizionează.

3. Găsește-ți un ton personal și alătură-te unor grupuri online.

4. Creează-ți un slogan memorabil, care să exprime misiunea ta ca expert pentru audiența ta relevantă.

5. Îngrijește-ți profilele online (Facebook, LinkedIn, Google+ etc).

6. Setează alerte Google, prin care să fii anunțat automat de fiecare dată când numele tău apare online (în articole, pe bloguri, clipuri video etc).

7. Încearcă să îmbunătățești viața audienței tale, prin sfaturile oferite.   

Ai întrebări despre cum poţi aplica această tactică pentru dezvoltarea afacerii tale? Scrie-ne, iar Ozana îţi va răspunde personal.

Cele mai citite

Ciolacu, despre o eventuală înlocuire a candidatului Cîrstoiu cu Negoiță. Ce a stabilit cu Ciucă

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că a discutat cu liderul PNL, Nicolae Ciucă, şi au ajuns la concluzia că Robert Negoiţă este un candidat...

Un bărbat a fost arestat după ce a amenințat că se aruncă în aer la consulatul Iranului la Paris

Poliția franceză a arestat un bărbat care a amenințat că se va arunca în aer la consulatul Iranului din Paris, dar la percheziție s-a...

Ce trebuie să ai în vedere atunci când dorești să achiziționezi o barcă?

De la mic la mare, cu toții simțim o atracție deosebită pentru întinderile de apă. Când eram mici, mergeam la râu sau mare și...
Ultima oră
Pe aceeași temă