15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialPeste 80 000 de vizitatori la târgul oficial de Crăciun al Capitalei

Peste 80 000 de vizitatori la târgul oficial de Crăciun al Capitalei

Timp de o lună, peste 80.000 de oameni au vizitat târgul oficial de Crăciun al Capitalei, Bucharest Christmas Market.

Târgul organizat în perioada 6 decembrie 2013 – 5 ianuarie 2014 a avut decor de poveste care a inclus un brad înalt de 15 metri la baza căruia a fost redata scena naşterii Domnului, 65 de căsuţe de lemn îmbrăcate în cetină şi crăciuniţe, Casa lui Moş Crăciun cu spiriduşii săi, caruselul pentru cei mici şi, nu în ultimul rând, scenă care a găzduit în fiecare weekend spectacole de Crăciun. Atmosferă de sărbătoare a fost completată de proiecţiile colorate de pe clădirile din vecinătatea târgului, care au oferit vizitatorilor un adevărat spectacol vizual.

Vizitatorii s-au bucurat , de asemenea, de gustul şi aroma mâncărurilor şi băuturilor tradiţionale, de frumuseţea produselor de artizanat ale meşterilor populari, de costumele populare, dar şi de decoraţiunile şi ornamentele specifice Crăciunului. Bucureştenii nu au putut rezistă sarmalelor, cârnaţilor încinşi pe grătar, mămăliguţei cu smântâna, poalelor în brâu, prăjiturilor de casă, bomboanelor diverse, dar nici vinului, berii şi ţuicii fierte.

Săptămâna dinaintea Crăciunului a declanşat inevitabila goană după cadouri, Bucharest Christmas Market devenind locul de unde bucureştenii au putut achiziţiona daruri cu adevărat speciale. Cele mai căutate produse au fost iile tradiţionale româneşti, măştile populare, decoraţiunile din lemn şi ceramică, icoanele pictate pe sticlă, bijuteriile lucrate manual, obiectele din lemn şi ţesăturile specifice diferitelor zone din România.

Toţi cei au dorit să trăiască bucuria sărbătorilor de iarnă prin cântec au venit în număr mare la cele nouă seri de spectacole de iarnă, care au strâns mii de vizitatori. Programul artistic a debutat cu interpreţi de muzică populară,ansambluri folclorice, ansambluri de datini şi obiceiuri şi grupuri de colindători din toate zonele ţării, dar a inclus şi alte genuri muzicale, precum folk, pop şi rock, pe scenă Bucharest Christmas Market urcând artişti renumiţi şi formatiiindragite de publicul autohton: Vasile Şeicaru, Luminiţa Anghel, Ozana Barabancea & Band, Paula Seling, Călin Geambaşu Band, Sylvie, Alexandra Ungureanu & Crush, Lora, Iris, Provincialii şi Loredana.

O noutate în programul artistic al Bucharest Christmas Market a fost organizarea unui concert extraordinar de Crăciun, intitulat Poveste de iarnă: „Crăciun Luminos”, unde nu mai puţin de 274 de artişti au urcat pe scenă din Piaţa Universităţii, sub privirile entuziasmate a mii de bucureşteni. Damian Drăghici a fost cel care a orchestrat întreg spectacolul, reuşind să pună în scenă un concept inedit în România. Structurat pe mai multe momente, concertul extraordinar de Crăciun a cuprins: colinde româneşti, reorchestrate şi reinterpretate în manieră bizantină/gregoriană, muzică clasică, acompaniată de DJ şi sunete moderne, precum şi de o orchestră pop-rock, un potpuriu muzical oferit de Damian Drăghici, care a condus şi a acompaniat 15 naişti.

Caruselul a fost unul dintre cele mai îndrăgite locuri de către cei mici, care s-au bucurat din plin, până în ultima zi a târgului, de călătoria în lumea basmului şi de personajele mult îndrăgite. Una dintre surprizele pregătite de organizatori anul acesta s-a desfăşurat în Casa lui Moş Crăciun care a găzduit în perioadă 13 decembrie a€” 21 decembrie 2013 proiectul „Crăciun cu Ingeri”, iniţiat de studioul de fotografie Foto Union. În cadrul acestuia, fiecare vizitator care a călcat pragul căsuţei a primit un cadou deosebit: o fotografie cu Moş Crăciun ce a putut fi descărcată dintr-o galerie online. Cozile formate la intrarea în Casa lui Moş Crăciun au trădat interesul şi nerăbdarea copiilor, care, însoţiţi de cei dragi, au aşteptat să îl cunoască pe Moş Crăciun. Aproximativ 3000 de fotografii au fost realizate în săptămâna desfăşurării proiectului „Craciun cu Ingeri”.

În cadrul Bucharest Christmas Market, bucureştenii au putut participa până la data de 26 decembrie la campania Dăruieşte, fii mai bun! Şi tu poţi fi Moş Craciuna€ prin care s-a dorit ajutorarea copiilor proveniţi din medii defavorizate. Timp de aproximativ o lună cărţi şi jucării au fost donate pentru copiii mai puţin norocoşi.

Cele mai citite

Românii din Spania se încred în România: trimit bani, transferă expertiză și atitudine sănătoasă

Repatriot, platforma care conectează românii din afara granițelor cu țara, a condus misiunea economică România-Spania, desfășurată în perioada 21-27 martie în Barcelona și Insulele...

Despăgubiri record după prăbușirea podului Francis Scott Key din Baltimore

Despăgubirile pe care le vor plăti companiile de asigurări în urma prăbușirii podului Francis Scott Key din Baltimore ar putea să fie cele mai...

UE cere ca Facebook și Tik Tok să combată falsurile create cu inteligența artificială

UE, prin Comisia Europeană, a cerut marilor site-uri de socializare, precum TikTok și Facebook, să eticheteze clar publicitatea politică și să reducă "viralitatea conținutului"...
Ultima oră
Pe aceeași temă