16.8 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecial11 șoferi sunt urmăriți penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală,...

11 șoferi sunt urmăriți penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală, după accidentul în lanț de pe autostrada A2. Instructorul auto, acuzat de ceilalți șoferi că ar fi produs carambolul, este martor în dosar

11 conducători auto sunt urmăriți penal, începând de luni, pentru ucidere în culpă și vătămare corporală, după accidentul în lanț produs pe autostrada A2.  În acest dosar, instructorul auto Ilie Marin Țîră, care se afla la volanul primei mașini implicate în accident, din capul coloanei, a declarat, pentru RL, are calitatea de martor.

Dosarul, care fusese inițial în lucru la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu Gară, a fost preluat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Județean Călărași.

“Doar eu și șoferul camionului am rămas cu permisele. Ceilalți șoferi au permisele reținute de Poliție și au primit dovezi înlocuitoare. Pentru că eu și șoferul camionului n-am lovit pe nimeni. Și eu și șoferul camionului am fost loviți din spate. Noi doi suntem martori în dosar”, a declarat pentru România Liberă instructorul auto Ilie Marin Țîră.

El a rememorat modul în care s-a produs accidentul: “Ceața nu e ca un zid, ceața se lasă treptat. Ai timp să reduci viteza. Eu eram deja în treapta a doua de viteză și cu luminile de avarie în funcțiune când am fost lovit din spate. Șoselele sunt pline de inconștienți”, spune Ilie Marin Țîră.


Citește și: Procurorii îl audiază iar pe șoferul de la care a pornit carambolul sângeros de pe A2. Este un instructor auto, pensionat de la RATB, cu două milioane de kilometri experiență

Țîră a fost audiat la Poliția A2 de procurorul care anchetează accidentul. Fiind vorba de un accident cu patru morți, cu 30 de vehicule avariate și cu 57 de răniți, dosarul penal ar putea să se soldeze cu ani grei de pușcărie pentru cei care vor fi trimiși în judecată. Este cel mai grav accident rutier înregistrat în România, conform comisarului-șef George Grigore, director adjunct al Direcţiei Rutiere din Poliţia Română.


În accidentul produs sâmbătă, 5 noiembrie, au fost implicate 29 de vehicule. Din primele cercetări a rezultat că principala cauză a carambolului a fost neadaptarea vitezei la condiţiile meteo rutiere. Ceața foarte densă a redus vizibilitatea sub 20 de metri, a precizat comisarul-şef George Grigore, director adjunct al Direcţiei Rutiere din Poliţia Română.

În opinia publică s-a iscat o controversă referitoare la responsabilitatea producerii acestui accident extrem de grav. Unii șoferi l-au acuzat pe Ilie Țîră că ar fi acționat imprudent, întrucât ar fi condus nejustificat de încet pe banda a doua. Dar acest punct de vedere este aberant.

„Nu am circulat cu 30 kilometri la oră pe banda a doua. Am redus treptat viteza din clipa când am intrat în zidul de ceață. Mai multe nu pot să vă spun pentru că e o anchetă și nu știu dacă e bine să vorbesc“, a declarat pentru România Liberă, la două zile după accident, Ilie Țîră.


Citește și  OPINII pe această temă: Poliția Rutieră e condusă de incompetenți sadea și asta ucide pe șosele

Știa măcar Poliția Rutieră că e ceață pe autostradă, înainte să se producă carambolul cu 4 morți și să curgă apelurile disperate la 112? Poliția Rutieră stă doar la ciupeală și niciodată nu este acolo când e nevoie de ea pentru că e condusă de șefi total incompetenți.

Dacă Poliția Rutieră nu ar sta numai la ciupeală și ar avea un plan bine pus la punct, pentru a vâna și scoate de pe șosele șmecherii inconștienți și teribiliștii iresponsabili, dar și pentru a asista șoferii în condiții speciale, nu am mai avea cei mai mulți morți în accidente rutiere din Europa.


 

 

 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Spitalul Obregia din București va avea o Secţie clinică de psihiatrie pediatrică

O Secţie clinică de psihiatrie pediatrică urmează să fie realizată la Spitalul Obregia, în baza unui protocol de colaborare încheiat între Administraţia Spitalelor şi...

Pensionarii primesc cadou de Paști de la Guvern. Vor primi banii în avans

Guvernul a adoptat în şedinţa de joi hotărârea care permite plata pensiilor înaintea sărbătorilor de Paşti, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu, subliniind că demersul...

COS raportează un volum de business anual de 29 milioane de euro

COS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii integrate de fit – out  și pionier al acestui segment în România, raportează un volum de...
Ultima oră
Pe aceeași temă