20.8 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialA fost deschisă navigația pe Dunărea Fluvială. Pagube de milioane de euro...

A fost deschisă navigația pe Dunărea Fluvială. Pagube de milioane de euro suportate de armatori

După o lună și jumătate în care a fost blocată din cauza podurilor de gheață, de marți a fost deschisă navigația pe întreg sectorul Dunării Fluviale, de la Km 1075 – Baziaș, la Km 175, în amonte de Brăila, de unde începe sectorul Dunării Maritime.

„Se aduce la cunoştinţa navigatorilor că datorită încetării fenomenelor de gheață, începând cu data de 21.02.2017 pe sectorul de Dunăre fluvială cuprins între Km 175 – Km 1075 se deschide navigația navelor și convoaielor fluviale în regim de 24 de ore”, se spune în avizul către navigatori nr 28/21.02.2017, emis de directorul Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), Dorian Dumitru.

Se navigă cu mare prudență din cauză că sloiurile au distrus sistemul de semnalizare prin geamanduri care indică șenalul navigabil. Conducerea AFDJ Galați le recomandă navigatorilor să se orienteze cu ajutorul hărții electronice a Dunării, care este accesibilă pe site-ul administrației.

În lipsa unui spărgător de gheață se merge pe metoda interdicțiilor

Reamintim că navigația pe Dunărea Fluvială a fost închisă începând cu data de 8 ianuarie, din cauză că temperaturile scăzute au dus la formarea podurilor de gheață. Deoarece AFDJ Galați, compania care conform Convenției Dunării semnate la Belgrad în 1948 asigură condițiile de navigație pe sectorul românesc al Dunării, nu are un dotare o navă specializată, un spărgător de gheață, ci doar trei remorchere care cu care puteau fi sparte sloiurile de pe Dunărea Martitimă, s-a luat decizia de a fi închisă navigația pe Dunărea Fluvială, cu navele aflate la dispoziție fiind asigurate condițiile de navigație pe Dunărea Maritimă, între Brăila și Bara Sulina.

Costuri: pagube de milioane de euro suportate de companiile de navigație

Între ghețurile de pe Dunărea Fluvială au fost blocate timp de peste o lună aproximativ o sută de nave, din această cauză armatorii suportând pagube de ordinul milioanelor de euro.

În urmă cu două săptămâni a fost reluată navigația pe sectorul de la intrarea Dunării în țară până la sectorul Oltenița – Călărași, unde exista un pod de gheață pe o lungime de peste 75 de kilometri. Administratorii a 44 de companii de navigație au adresat un memoriu Ministerului Transporturilor, cerând să se intervină pentru spargerea podului de gheață, pentru că evantuala desprindere a unor banchize de mari dimensiuni ar fi putut duce la avarierea sau chiar răsturnarea unor nave, fiind puse în pericol viețile marinarilor. Nu s-a intervenit pentru că așa cum am menționat AFDJ nu are un spărgător de gheață care să poată sparge un pod de gheață care pe alocuri avea și grosimea de 4-5 metri.

Urmări: o navă scufundată, o barjă răsturnată

Săptămâna trecută s-au și petrecut două incidente previzibile, banchizele desprinse din podul de gheață scufundând o dragă și răsturnând o barjă încărcată cu nisip. Din fericire nu au victime.

O criză similară s-a mai produs în 2012, când navigația pe Dunărea Fluvială a fost închisă de pe 31 ianuarie până pe 7 martie, sloiurile scufundând și atunci o navă în zona Portului Călărași.

Cele mai citite

Valabilitatea cardurilor de energie a fost prelungită

Guvernul a decis ca valabilitatea cardurilor de energie să fie prelungită până pe 31 mai, cu încă două luni față de termenul inițial. Aceasta...

USR: Guvernul Ciolacu minte când spune că ia măsuri în favoarea consumatorilor şi că scade facturile românilor

Reprezentanţii USR consideră că Guvernul PSD-PNL ''minte'' atunci când spune că reduce facturile românilor şi că, de fapt, continuă să întreţină schema prin care oamenii...

Dacă vor avea pe ele avioane F-16 ale Ucrainei, Rusia amenință că va ataca baze militare din România

Liderul de la Kremlin, Vladimir Putin, a amenințat că Rusia va ataca viitoarele avioane F-16 ale Ucrainei chiar dacă aeronavele se vor afla în...
Ultima oră
Pe aceeași temă