12 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialAgenţiile de turism, sub anchetă

Agenţiile de turism, sub anchetă

Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie în rândul societăților de turism, suspectate că îşi coordonează politicile comerciale. Specialiştii în domeniu afirmă însă că agenţiile mai degrabă se faultează reciproc.

Inspectorii de concurenţă suspectează faptul că agenţiile îşi coordonează încă din 2013 politicile în scopul impunerii unui nivel minim de preţ de vânzare a produselor turistice şi a pachetelor de servicii turistice şi al menţinerii unui status-quo pe piaţă. Consiliul Concurenţei a declanşat, în acest sens, prima investigaţie privind o posibilă încălcare a regulilor de concurenţă pe piaţa comercializării produselor tu­ristice şi a pachetelor de servicii turistice prin agenţii de tu­rism.

Investigaţia autorităţii a fost declanşată în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă. În cadrul investigaţiei, Consiliul Concurenţei a făcut inspecţii inopinate la sediile şi la punctele de lucru ale mai multor companii care activează pe piaţa serviciilor turistice. Documentele ridicate în timpul acestor inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. „Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final“, precizează autoritatea de concurenţă.

Consultant în turism: „o ştire de sezon“

Specialiştii în domeniul tu­ristic spun că lucrurile stau taman pe dos – agenţiile mai degrabă se faultează reci­proc decât se înţeleg între ele asupra preţurilor practicate. „Agenţiile sunt atât de dispe­rate să vândă încât s-ar bucura să mai scape de unele dintre ele. Sunt situaţii anapoda. Nici măcar tour-operatorii nu-şi pot controla revânzătorii, care de multe ori vând mai ieftin decât primii, renunţând la o marjă semnificativă din comision, sau mergând în pierdere la unele pachete, numai să vândă. Tour- operatorii nu pot impune nici măcar un preţ recomandat, ca la băuturile răcoritoare“, a declarat pentru „România liberă“ consultantul în turism Ciprian Enea.

Acesta consideră că un preţ mai instabil decât în turism nu există, dând în acest sens exemplul pachetelor pentru Turcia, unde diferenţele sunt de până la 35%, sau al celor pentru Grecia – 20%. „Cineva şi-a dorit o ştire de sezon şi de aceea a făcut se­sizarea la Consiliul Concurenţei. Nu sunt pe piaţă două agenţii de turism care să fie prietene. Şi, în plus, toate depind de tarifele fixe practicate de Tarom, Blue Air sau Aegean la cursele charter“, a mai spus Ciprian Enea. 

Cele mai citite

Revolut anticipează o creștere cu 40% a numărului angajaților, în 2024, și ajunge la 10.000 de salariați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de clienți retail la nivel global, a ajuns la 10.000 de angajați în toată lumea, iar...

România are un stand la expoziția economică din Kazahstan

România are, în premieră, un stand la expoziția economică din Kazahstan, anunță Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului din România. "România, promovată în premieră la Almaty,...

Cine nu este eligibil pentru Start-up Nation

Ediția din anul 2024 a programului Start-up Nation aduce modificări semnificative față de edițiile anterioare, inclusiv în ceea ce privește potențialii beneficiari, anunță o...
Ultima oră
Pe aceeași temă