10.7 C
București
sâmbătă, 11 mai 2024
AcasăSpecialAnchetă de amploare la șantierul naval din Mangalia

Anchetă de amploare la șantierul naval din Mangalia

Poliţia de Frontieră, Garda de Coastă, DIPI și Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa au finalizat cercetările într-un dosar de evaziune fiscală şi spălare de bani, în care sunt inculpate 32 de persoane juridice şi fizice, care au prejudiciat statul român cu peste 2,2 milioane euro. În cursul zilei de marți, în judeţul Constanţa,au fost puse în aplicare mai multe mandate de aducere, iar după audieri 10 români şi coreeni au fost reținuți, urmând a afla și dacă vor fi arestați preventiv.

”Din cercetările efectuate de poliţiştii de frontieră, sub coordonarea procurorului de caz, a rezultat că mai mulţi cetăţeni români şi coreeni au înfiinţat firme «fantomă» prin care subcontractau lucrări de construcţii nave şi, ulterior, prin emiterea unor documente fictive, au prejudiciat bugetul statului cu peste 9,5 milioane lei, prin eludarea legislaţiei fiscale”, au precizat reprezentanții Poliției de Frontieră. Cercetările continuă în vederea depistării tuturor persoanelor implicate şi stabilirii întregii activităţi infracţionale.

“SC Daewoo Mangalia Heavy Industries 5A sau angajatii săi nu au nici o legatură cu aspectele infracționale asociate în mod total eronat numelui societății noastre în articolele publicate de o parte a mass-media locală și centrală în dimineața zilei de 24.09.2014”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Felicitați de premier

Dezvăluirile vin la numai câteva săptămâni după ce șantierul a fost vizitat de primul ministru Victor Ponta, însoţit de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, şi cel al Economiei, Cons—tantin Niţă. În august, aceștia au participat la ceremonia de botez a navei „Hoegh Autoliners“, cel mai mare vas de de tip Ro-Ro (transportatoare de autoturisme) construit în Europa până în prezent. Ei au fost însoţiţi de vicepreşedinţii CJC Cristinel Dragomir şi Cristian Darie, de senatorul Nicolae Moga, în timp ce, din partea DMHI au fost prezenţi la eveniment preşedintele şantierului, Yoon Keun Jang şi vicepreşedintele Paul Ilicenco. ”Guvernul mulţumeste oricărei companii care creează un loc de muncă în România şi care plăteşte taxe. În cazul companiei dumneavoastră trebuie să mulţumesc de 7.000 de ori pentru că aproape 7.000 de persoane au locuri de muncă aici sau în firme subcontractoare şi mulţumesc şi pentru taxele pe care le plătiţi pentru ca România să poată dezvolta sistemul de educaţie, de sănătate şi infrastructură. Este o companie esenţială pentru România şi cred că parteneriatul început cu mult timp în urmă între statul român şi dumneavoastră îşi dovedeste beneficiul. A fost o perioadă dificilă, de recesiune, în 2009, 2010 şi 2011 şi mă bucur că aţi trecut cu bine”, a declarat Ponta. El a mai spus că este foarte mândru că navele produse la şantierul din Mangalia ajung la companii din întreaga lume. Premierul a mai afirmat că a discutat cu reprezentanţii DMHI despre ceea ce trebuie dezvoltat în continuare şi i-a asigurat de tot sprijinul Guvernului român.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries este controlată în proporţie de 51% de compania sud-coreeană Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, iar Şantierul Naval Mangalia 2 Mai are o participaţie de 49%. Statul român controlează, prin Ministerul Economiei, 93,88% din acţiunile Şantierului Naval Mangalia. Valoarea contractelor aflate în derulare la Daewoo-Mangalia Heavy Industries se ridică la 1,34 miliarde de dolari, ceea ce poziţionează societatea pe locul trei în Europa din punct de vedere al volumului de activităţi şi prima ca mărime pe segmentul construcţiei de nave comerciale. DMHI a sărbătorit la începutul acestui an 17 ani de la înființare. ”În cei 17 ani de activitate neîntreruptă, şantierul Daewoo Mangalia a livrat un număr de 163 de nave noi, din care 108 corpuri parţial armate, însumând 237,220 tone oţel-corp, generând venituri de aproximativ 485 milioane USD. În aceeaşi perioadă s-au livrat 55 de nave comerciale complete, generând venituri de peste 3 miliarde USD. Pe lângă produsele noi mai sus menţionate, societatea noastră a livrat un număr de 354 proiecte de reparaţii şi conversii nave, activitate reluată la finele anului 2011”, au precizat reprezentanţii DMHI, în ianuarie 2014.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă