Autostradă cu defect. Peste 200 de erori în construirea autostrăzii Sibiu-Orăştie

de Doru Cireasa , 23 septembrie 2014
Autostradă cu defect. Peste 200 de erori în construirea autostrăzii Sibiu-Orăştie

Asfalt subţiat sub limitele minime admise, structuri de beton crăpate, straturi ale autostrăzii aşternute fără respectarea tehnologiilor corespunzătoare sunt doar câteva din cele peste 200 de nereguli privind calitatea lucrărilor efectuate la al treilea lot al autostrăzii Oraştie-Sibiu.

În doar doi ani constructorul celui de-al treilea lot din autostrada Sibiu-Orăştie (22 de kilometri), respectiv asocierea italiană Impregilo-Salini a reuşit performanţa de a i se fi întocmit nu mai puţin de 249 de rapoarte de neconformitate pentru lucrări de proastă calitate, care nu respectă prevederile legale sau care se abat de la tehnologiile de execuţie. Concluzia figurează într-un raport realizat de firma CONSITRANS, consultant al lucrării până în primăvara acestui an şi care a fost înaintat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în luna mai.

Neregulile au fost sesizate în perioada aprilie 2012-mai 2014. Potrivit raportului, 51 dintre aceste neconformităţi, unele grave, nu erau corectate la momentul realizării acestuia. Cea mai veche abatere, neîndreptată, datează din martie 2013 şi a privit refuzul constructorului Impregilo de a informa consultantul CONSITRANS în privinţa materialelor folosite la lucrare.

Aceasta este însă una dintre cele mai mici probleme. Multe nereguli privesc nerespectarea legii calităţii în cosntrucţii, apariţia fisurilor şi crăpăturilor în prefabricate de beton (neregulă sesizată în mai 2014), segregări şi porozităţi în stratul de bază al autostrăzii (aprilie 2014), folosirea materialelor de umplutură necorespunzătoare, crăpături transversale în straturi ale autostrăzii, absenţa planeităţii anumitor zone, inflitrări ale apei în corpul drumului ca urmare a neprotejării găurilor rămase după extracţia carotelor. Impregilo-Salini au aşternut straturi de balast sau mixtură la temperaturi mici, sub limitele admise. Oficialii CONSITRANS, firma care a realizat pentru CNADNR raportul au refuzat să ofere detalii suplimentare invocând clauze de confidenţialitate existente în contractul semnat de companie cu CNADNR.

Surse din cadrul lucrărilor au declarat ziarului România liberă că Impregilo a aşternut inclusiv straturi de mixturi şi asfalt mai subţiri decât se prevedea in proiect pentru a mai câştiga un bănuţ. Măsurători efectuate punctual au arătat că în loc de 4 centimetri (cm) stratul de uzură au fost aşternuţi în unele zone doar 3,2 cm, în loc de 6 cm de binder erau doar 4,8 cm iar în loc de 14 cm de mixtură asfaltică erau doar 12 cm. „Drumul este proiectat să reziste la 15 milioane de treceri. Nerespectarea grosimilor micşorează substanţial acest număr de trecrei” explică un inginer de drumuri care sunt efectele. Surse din cadrul lucrărilor au declarat că Impregilo a fost pus de CNADNR să frezeze pe 5 kilometri stratul de uzură pentru a aşterne altul, de grosime corespunzătoare. Economiile făcute de italieni aduc un profit suplimentar de 400.000 euro pe kilometru. Socotind un preţ de 100 de euro al tonei de material de uzură, o micşorarea totală a grosimii straturilor de 4 centimetri şi o greutate de 25 kilograme a unui strat de un metru pătrat, gros de centimteru, italienii fac o economie de 10 euro la fiecare metru pătrat.

Contactaţi telefonic oficialii firmei Impregilo au refuzat să facă declaraţii afirmând că şefii companiei sunt în şedinţă. Narcis Neaga, director general CNADNR, a refizat la rându-i să explice care mai este calitatea lucrărilor, date fiind numeroasele nereguli reclamate de consultant invocând faptul că nu se află în Bucureşti. Fotografii realiate ieri (vezi foto) arată că pe autostradă nu se întâmplă nimic, că există numeroase zone în care au loc alunecări de teren (ravene) pentru care nu s-au stabilit şi pus în practică soluţii tehnice, în pofida angajamentelor luate de Guvern că austotrada se va deschide circulaţiei la jumătatea lunii noiembrie. 

Comentarii

  • vio

    24 septembrie 2014 18:03

    Cele mai noi locuri de munca! Seriozitate maxima! Contract legal si incheiat imediat! Au inceput primele plati! Foarte multi oameni lucreaza deja cu noi! NU e joc piramidal si NU e MLM! Cei care au inceput activitatea sunt foarte multumiti! Lucrati 3 ore pe zi, ca operator online, si castigati 300 dolari lunar! Va trimitem detalii dupa ce expediati textul "Info" la adresa de email vioricabut_36yahoo.com

    raspunde comentariului
  • Ferty

    24 septembrie 2014 5:32

    Unde sunt rapoartele de control pentru celelalte autostrăzi si cine le_a făcut? Cine si când repara si pe banii cui? Raportul într_adevăr are argumente tehnice si este profesionist cate firme mai fac rapoarte pe bune si nu pe bani?

    raspunde comentariului
  • Din TEXAS

    23 septembrie 2014 23:49

    CE FEL DE UTOSTRADA E ACEEA CARE ESTE DISTRUSA DUPA 35 DE MILIOANE DE TRECERI?. i35 SOUTH TEXAS ARE 100 DE MII TRECERI PE ZI . ESTE IN RECONSTRUCTIE SI TREBUIE SA REZISTE CEL PUTIN 40 DE ANI. = PESTE 1 MILIARD DE TRECERI .

    raspunde comentariului
  • JAF PESTE TOT ???

    23 septembrie 2014 22:11

    Regionala CFR Calatori Cluj a fost condusa nu demult de directorul Secara Vasile,actualmente uns director CFR Calatori la nivel national de ministrul RUS. Acesta a incheiat in 2008 un contract de inchiriere cu o firma privata din Orasul Jibou , jud Salaj, pe cinci ani de zile pentru terenul situat in vecinatatea terenului SNTFC. Dupa expirarea contractului in cauza, acesta a fost prelungit pentru inca cinci ani fara aprobarea SNTFC Bucuresti si fara a initia o noua procedura de licitatie, fiind semnat tot de Secara Vasile. In acest interval, firma privata si-a extins halele de productie intrind cu citeva zeci de metri patrati pe proprietatea SNTFC pe care nu avea contract. Mai mult, firma privata si-a intabulat terenul ocupat abuziv pe numele ei.Problema a apărut atunci cind SNTFC la rindul ei, a inceput demersurile de intabulare si a gasit proprietatea ocupata de vecini. Acest lucru a fost posibil cu acordul Directorului Secara Vasile care a semnat actele de vecinatate creind un FALS SI ABUZ IN DAUNA INTERESELOR STATULUI. In data de 8 mai 2013, SNTFC CFR Calatori si-a timis corpul de control la Cluj pentru a cerceta acest caz si pentru a stabili vinovatii, inclusiv recuperarea prejudiciului. Directorul Secara Vasile pus in fata abuzurilor pe care le-a facut, a refuzat sa ia la cunostinta cele constatate in scris si in ziua urmatoare nu a mai aparut la serviciu, anuntand ca este in concediu medical. O data cu fuga Directorului in concediu medical s-a mai constatat ca acesta nu avea numit inlocuitor, contrar regulamentului de organizare si functionare si ca nimeni nu avea specimen de semnatura, astfel ca salariatii riscau sa ramina fara salarii in data de 15 mai. Se pun urmatoarele intrebari 1. De ce corpul de control a propus urmatorul targ ,,demisia sau trimitem dosarul la DNA? 2. Cine raspunde de instrainarea domeniului privat al SNTFC si cum se va recupera ? 3. Cate contracte de acest fel a mai incheiat Secara Vasile in decursul celor 12 ani cat a fost director ???

    raspunde comentariului
  • Sebi

    23 septembrie 2014 20:51

    Deveniti proprietar in cel mai mare site de socializarein devenire.Pe langa alte avantajecare le gasiti in pagina personala dupa inregistrare,primesti gratuit actiuni prin inregistrare si simpla vizualizare a site-lui Actiunile se pot vinde sau iti asigura un venit lunar pe viata .Inregistrare gratuita aici httpswww.globallshare.comro2834451.html

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook