13.1 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialBucurești, în topul celor mai aglomerate zece regiuni ale Uniunii Europene

București, în topul celor mai aglomerate zece regiuni ale Uniunii Europene

Suntem obișnuiți ca Eurostat să ne confirme la coada tuturor clasamentelor: cel mai redus venit, cele mai mici pensii, cea mai proastă infrastructură, cea mai scăzută productivitate a muncii.

Există, însă, un top în care doat trei state ne devansează

Paris este cea mai aglomerată regiune a Europei cu 21.000 de locuitori pe metru pătrat, urmat de districtul Tower Hamlets din Londra (15 000 locuitori pe km pătrat),  Lambeth (12 000). Alte patru regiuni britanice plus Kentrikos Tomeas din Grecia devansează capitala României. București este al noua cea mai aglomerată regiune al UE cu o densitate 9.994 de locuitori pe kilometru pătrat.

Regiunea Lappi din Finlanda cu 2 locuitori pe km pătrat este cea mai puțin populată.

Din cele 5,2 miliarde lei estimatate pentru Capitală în bugetul municipiului pe 2017, “bugetul instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii” este estimat la 1,3 miliarde lei, iar ”bugetul fondurilor externe nerambursabile” este de numai 2,1 milioane lei. 

Proiectele de infrastructră ale Capitalei în 2017

Primarul Gabriela Firea a anunțat un buget de 80 milioane de euro pentru  proiecte care ar urma să fluidizeze traficul. Din păcate acestea nu sunt noi și nici nu vor fi terminate anul acesta.

Bugetul este mai mic decât subvențiile acordate RATB sau RADET care depășesc 100 de milioane de euro. "Am alocat 80 de milioane euro pentru proiecte de infrastructură, aici fiind cuprinse atât sumele necesare continuării sau chiar finalizării marilor proiecte demarate în anii trecuţi, care nu pot fi puse în paranteză doar pentru faptul că nu au fost iniţiate de actuala administraţie, precum şi banii necesari demarării unor noi proiecte.

Administrația Capitalei este extrem de stufoasă dacă o raportăm la alte metropole și la bugetul pe care îl are de administrat. Acest aspect dă naștere la o birocrație care poate îngreuna și chiar paraliza activitatea unui oraș, după cum au explicat, pentru „România liberă“, reprezentanți ai Primăriilor din Paris și Berlin.

În ceea ce priveşte proiectele de infrastructură rutieră începute în anii precedenţi, s-au alocat sume importante pentru finalizarea acestora, astfel: reabilitare sistemului rutier şi linie de tramvai – Bd Liviu Rebreanu – 3 mil. euro, reabilitarea sistemului rutier şi linii de tramvai – Bd Aerogării –1,5 mil. euro, modernizarea Pieţei Eroii Revoluţiei şi Pasaj Pietonal – 1,74 mil. euro, străpungerea Bd Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu – 5,3 mil.euro, penetraţie Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada 1 – 20 mil.euro, reabilitarea sistemului rutier şi linii de tramvai – Sos. Pantelimon – 15 mil.euro, reabilitarea sistemului rutier şi linii de tramvai – Sos. Iancului – 2,6 mil. euro, modernizarea infrastructurii Pieţei Sudului – 22,3 mil. euro", a spus Gabriela Firea la prezentarea bugetului

Cele mai citite

Litoralul românesc are o nouă stațiune: Mamaia Nord

Plajele naturale largi, cu nisip fin, spațiile de cazare noi sau proaspăt renovate, evenimentele pregătite special pentru sezonul 2024 și o gamă extrem de...

Trei avioane F-16 cumpărate din Norvegia au ajuns în România

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziţionate de România de la Regatul Norvegiei au aterizat, astăzi, la Baza 71 Aeriană "General Emanoil Ionescu" de la...

Marseille, Atalanta, AS Roma și Bayer Leverkusen s-au calificat în „careul de ași” al Europa League

Olympique Marseille, Atalanta Bergamo, AS Roma și Bayer Leverkusen s-au calificat joi seară în semifinalele Europa League, după meciurile din manşa secundă a „sferturilor”. Liverpool...
Ultima oră
Pe aceeași temă