12.7 C
București
luni, 22 aprilie 2024
AcasăSpecialCând vor fi inaugurate lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad şi noul punct...

Când vor fi inaugurate lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad şi noul punct de control de la graniţă

Lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad, dar şi noul punct de control de la graniţă vor fi inaugurate în 11 iulie, când se va face joncţiunea cu autostrada din Ungaria, a anunțat purtătorul de cuvânt al CNADNR, Bogdan Cotârlici, relatează Mediafax

La eveniment sunt aşteptaţi premierul Victor Ponta şi omologul său din Ungaria, Viktor Orban. 

Conform sursei citate, a fost amenajat noul punct de control de la frontieră, iar în aceeași zi va fi deschis circulației lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica și Arad, dar și segmentul de autostradă din Ungaria, cuprins între frontieră și Mako.

Citește și: “Performanţă”.16 kilometri de autostradă în 2015

Reprezentanții consorțiului care au realizat lucrările la autostradă spun că sunt pregătiți pentru deschiderea circulației.

Potrivit PSD Arad, la inaugurarea autostrăzii sunt așteptați premierul Victor Ponta, dar și premierul Ungariei, Orban Viktor.

Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însă șase kilometri au fost deschiși circulației în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN 7 și șoseaua de mare viteză. Astfel, CNADNR va deschide traficului cei zece kilometri rămași, cuprinși între DN 7 Pecica și Arad.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Citește și: Master Planul Transporturi: Cele 12 autostrăzi prioritare ale României

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

Cele mai citite

Patru din zece români consumă alimente pe bază de plante (studiu)

Aproape o treime dintre români (31%) consumă carne zilnic, în timp ce patru din zece persoane (39%) se orientează spre alternative pe bază de...

Românii sunt invitați să se angajeze în armată, într-un moment de criză internațională. Un soldat profesionist câștigă peste 5000 de lei net

Deși nu se ia în calcul reintroducerea serviciului militar obligatoriu, Ministerul Apărării Naționale (MApN) va organiza o nouă campanie de recrutare de soldați și...

Taiwanul mulțumește Statelor Unite pentru ajutorul militar de 2 miliarde USD

Guvernul din Taiwan a mulțumit Statelor Unite pentru ajutorul militar de circa 2 miliarde de dolari care a fost aprobat de Congres. Pachetul de ajutor...
Ultima oră
Pe aceeași temă