16.8 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialCe a descoperit DNA la primarul care făcea în 2011 greva foamei

Ce a descoperit DNA la primarul care făcea în 2011 greva foamei

Primarul municipiului Brad, Florin Cazacu, a intrat în atenţia DNA după ce un control al Curţii de Conturi a scos la iveală nereguli grav privind gestiunea bugetului primăriei în anul 2011.

Inspectorii Curţii de Conturi, care au verificat situaţia financiară a Primăriei Brad, au găsit numeroase nereguli privind procedurile de achiziţii publice şi de întocmire a actelor contabile.

”Situaţiile financiare întocmite la data de 31.12.2011 nu prezintă o imagine fidelă şi reală, sub toate aspectele semnificative ale activităţii şi situaţiei financiare a entităţii studiate, fiind identificate abateri de la legalitate şi regularitate estimate la suma totală de 3.028.285,85 lei”, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Primarul municipiului Brad a direcţionat peste 800.000 de lei către firmele unor apropiaţi de-ai săi.

Firma şoferului primarului, abonată la banii brădenilor

Cei mai mulţi bani au fost plătiţi ilegal de edilii din Brad către S.C. Total System Sorana SRL, administrată de Stângă Sorin Cătălin, nimeni altul decât şoferul primarului. Firma a fost înfiinţată în anul 2010, iar cu un an mai târziu a ajuns la o cifră de afaceri de 194.081 de lei şi un profit de 71.783 lei, numai din contracte cu Primăria Brad.

Inspectorii Curţii de Conturi au constatat că municipalitatea a încheiat un contract, în 26 ianuarie 2011, cu firma Total System Sorana SRL, de renovarea noului sediu al Primăriei. Valoarea contractului, fără TVA, a fost de 49.145, mai mare decât oferta prezentată de prestator, care s-a angajat că va efectua lucrările pentru 39.887 de lei cu TVA inclus. Firma şoferului s-a angajat că finalizeze lucrările prevăzute în contract în 15 februarie 2011.

Primarul Cazacu, din „greva foamei” în „greva legii”

Primarul Florin Cazacu a încercat să ocolească legea achiziţiilor publice prin acordarea directă firmei şoferului său a unui contract care prevedea doar manopera pentru renovarea noului sediu al Primăriei. 

Edilul a dispus achiziţionarea de materiale de construcţii de către municipalitate şi apoi predarea acestora firmei constructoare. Materialele au fost achiziţionate prin încredinţare directă de la două firme din Brad, Marini Trans SRL – 19.952 lei, şi Event Exim – 4.746 lei.

Valoarea totală a materialelor plătite din bugetul local se ridică la 24.409 lei fără TVA, situaţie în care costul estimat al lucrării pe baza contractului încheiat între Florin Cazacu şi firma şoferului său ajunge la suma de 64.596 lei, echivalent a 15.380 euro la data încheierii contractului. Conform legii pentru această sumă, Primăria Brad era obligată să atribuie contractul în baza unei licitaţii.

Şoferul lui Cazacu a mai primit din bugetul local, fără nicio bază contractuală, încă 69.741 de lei cu titlu de „manoperă” la noul sediu al Primăriei. Astfel că valoarea totală a manoperei achitată în anul 2011 către firma Total System Sorana SRL a fost de 142.052 de lei. Valoarea totală a lucrărilor de renovare a noului sediu al Primăriei Brad în anul 2011 a fost de 275.485 de lei, echivalent a 64.677 de euro, atribuiţi fără nicio procedură de achiziţie publică.

Florin Cazacu a făcut în 2011 ”greva foamei” în semn de protest faţă de decizia Guvernului Boc de a-i acorda un ajutor pentru susţinerea sistemului centralizat de încălzire a municipiului pe care-l conduce.

Problema încălzirii în Brad este una foarte veche şi are la bază sistemul defectuos de producere şi transport al agentului termic, care are pierderi de peste 50 la sută.

 

 

Cele mai citite

Dotează eficient și igienic spațiile sanitare ale afacerii tale!

Atunci când gestionezi o afacere este important să acorzi o atenție deosebită și spațiilor sanitare. Acestea nu trebuie să fie doar curate, ci și...

Revolut anticipează o creștere cu 40% a numărului angajaților, în 2024, și ajunge la 10.000 de salariați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de clienți retail la nivel global, a ajuns la 10.000 de angajați în toată lumea, iar...

Clotilde Armand s-a înscris pentru un nou mandat la Primăria Sectorului 1

Clotilde Armand și-a depus, joi, candidatura pentru un nou mandat la Primăria Sectorului 1, din partea Alianței Dreapta Unită, potrivit jurnalul.ro. „Am un mesaj pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă