9.2 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialCe cred britanicii despre Fordul asamblat la Craiova

Ce cred britanicii despre Fordul asamblat la Craiova

Jurnaliştii din Marea Britanie au fost printre primii care au avut ocazia de a testa modelul B-Max produs de Ford în România. Publicaţii precum AutoExpress, Autocar, The Independent sau WhatCar? au publicat ample articole în care apreciază performanţele monovolumului, scrie Capital în ediţia online.

Articolul publicat, marţi, de AutoExpress începe prin constatarea unei ironii: numele B-Max a fost dat de producătorul american unui model căruia îi lipseşte tocmai pilonul B. Deşi până acum acesta era considerat crucial pentru soliditatea structurii unei maşini, Ford a reuşit să găsească o soluţie ingenioasă prin care să îl elimine fără ca siguranţa pasagerilor să fie afectată. Explicând diferenţele faţă de modelul de la care a preluat cele mai multe dintre componente, Fiesta, jurnaliştii de la AutoExpress menţionează că este destul de dificil pentru ocupanţii locurilor din faţă să găsească centurile de siguranţă atunci când sunt deja aşezaţi. Tot lipsa pilonului B este de vină. În plus, la capitolul mici cusururi, britanicii notează calitatea materialelor utilizate. „Acesta nu este un Volkswagen”, punctează AutoExpress. Cu toate acestea, concluzia articolului este pozitivă: „Încă un model câştigător produs de Ford. B-Max poate satisface orice client de MPV-uri şi ar trebui să fie o atracţie majoră pentru oricine doreşte să îşi transporte familia. Lipsa pilonului B este o soluţie inteligentă care nu va întârzia să fie copiată de alţi producători, în timp ce restul maşinii este exact ce te aştepţi să fie un Ford – acesta este încă un monovolum al companiei pe care te bucuri că îl poţi conduce. Preţul bun, echiparea decentă şi costurile reduse de funcţionare reprezintă cireaşa de pe acest foarte gustos tort”.

În acelaşi timp Autocar porneşte de la ideea că, după succesul repurtat de Ford cu toate monovolumele sale mari, apariţia lui B-Max era doar o chestiune de timp. Provocarea a fost însă desenarea unui model inovator care să bată calităţile incontestabile ale liderului segmentului, Opel Meriva. Elementele apreciate de cei de la Autocar sunt aspectul, care aduce aminte clar de S-Max – unul mult mai mic, e drept -, vizibilitatea pe care şoferul o are asupra drumului graţie poziţiei înalte, accesul uşor către oricare dintre locurile din habitaclu. Bineânţeles că jurnaliştii au găsit şi neajunsuri. Printre acestea, şezutul scaunelor care pare prea scurt şi îngust, şi mai ales dimensiunile mari ale consolei centrale care „pare să acapareze spaţiul personal al şoferului”. La capitolul „ar trebui să o cumpăr?”, Autocar se pierde în superlative: „cu superbul şi economicul său motor alimentat cu benzină (n.n – 1.0 EcoBoost), cu accesul excelent către bancheta din spate, suspensia suplă şi gama fantastică de echipamente acest model devine un puternic concurent în segmentul maşinilor de oraş. Pare că avem de-a face cu un potenţial lider al clasei monovolumelor mici”.

The Independent notează pozitiv şi capitolul ţinută de drum care „nu este deloc o surpriză. Ca majoritatea modelelor Ford din ultima vreme, B-Max poate fi manevrat excelent chiar dacă, cu statura sa înaltă, se înclină ceva mai mult (n.n – pe viraje) decât modelul pe care este bazat, Fiesta. Şi motorul EcoBoost de 1.0 litri şi 120 CP primeşte laude de la publicaţia britanică în ciuda faptului că acesta simte lipsa unei transmisii cu şase trepte, ansamblu utilizat de Ford în cazul modelului Focus.

WhatCar? menţionează că, deşi te poţi aştepta ca lipsa pilonului B să reducă rigiditatea caroseriei şi să afecteze astfel ţinuta de drum şi confortul, nu aşa se întâmplă în cazul B-Max. Maşina este stabilă în viraje şi sigură la viteze mari. „Dacă sunteţi în căutarea unei maşini versatile, uşor de condus şi cu un preţ accesibil pentru un supermini atunci ar fi greu să înţelegem de ce nu aţi merge direct la cel mai apropiat dealer Ford. Din toate punctele de vedere, B-Max reprezintă marca Ford la nivelul său maxim”.

Cele mai citite

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...

Iohannis, primit de omologul sud-coreean

Preşedintele Klaus Iohannis a fost primit, astăzi, de omologul sud-coreean, Yoon Suk-yeol, la Palatul prezidenţial.Şeful statului român efectuează de luni până mâine o vizită...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești a luat titlul de vicecampioană mondială la Campionatul Mondial de Robotică de...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești s-a încununat de succes, prin obținerea titlului de vicecampioni mondiali din cadrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă