22.8 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialCe documente sunt necesare pentru votul prin corespondenţă. Precizări de la Autoritatea...

Ce documente sunt necesare pentru votul prin corespondenţă. Precizări de la Autoritatea Electorală Permanentă

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a lansat, joi, în dezbatere publică, un proiect de hotărâre de Guvern prin care sunt stabilite documentele necesare exercitării votului prin corespondenţă ce trebuie transmise alegătorilor, transmite Agerpres

Proiectul de hotărâre de Guvern elaborat de AEP vizează aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor. 

Potrivit dispoziţiilor art. 22 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, modelele, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă care sunt transmise alegătorului sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorităţii Electorale Permanente, se arată într-un comunicat remis AGERPRES. 

În conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă care sunt transmise alegătorului sunt: un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranţă care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior şi certificatul de alegător, un plic interior prevăzut cu elemente de siguranţă care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opţiunea sau opţiunile de vot, după caz, certificatul de alegător, instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot şi buletinul de vot prin corespondenţă. 

Plicul interior va conţine un autocolant cu menţiunea “VOTAT”, prevăzut cu elemente de siguranţă stabilite prin hotărâre a Guvernului. 

De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 288/2015, Guvernul trebuie să stabilească prin hotărâre: ordonatorul de credite cu care Compania Naţională “Poşta Română” – SA va încheia contractul privind confecţionarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă şi a serviciilor poştale aferente procesului electoral, tipurile de servicii şi produse poştale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă, tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondenţă, modalitatea de plată a serviciilor. 

Guvernul trebuie să stabilească, prin hotărâre, la propunerea AEP, indemnizaţia membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă şi a personalului tehnic auxiliar, în conformitate cu art. 21 alin. (4) din Legea nr. 288/2015. 

Proiectul de act normativ menţionat a fost publicat joi, iar observaţiile şi propunerile legate de acesta pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro în termen de cinci zile calendaristice de la data afişării acestuia. 

Cele mai citite

FMI a revizuit în scădere, la 2,8%, estimările privind creşterea economiei româneşti în acest an

Fondul Monetar Internaţional (FMI) a revizuit în scădere estimările privind creşterea economiei româneşti în acest an, de la 3,8% cât estima în octombrie, până...

Vin ploile și scad temperaturile! Prognoza meteo pe regiuni, până pe 28 aprilie

Specialiștii de la Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) au emis prognoza de specialitate, valabilă până pe 28 aprilie 2024. Astfel, în perioada următoare, vremea...

Klaus Iohannis participă la reuniunea extraordinară a Consiliului European

Președintele României, Klaus Iohannis, va participa, în perioada 17-18 aprilie 2024, la reuniunea extraordinară a Consiliului European, care va avea loc la Bruxelles, Regatul...
Ultima oră
Pe aceeași temă