5.4 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialFOTO. Centura Craiova Sud s-a fisurat după o lună de la deschidere

FOTO. Centura Craiova Sud s-a fisurat după o lună de la deschidere

Centura Craiova Sud, care face legătura  între DN6 Craiova-Caracal și DN 65 Craiova-Slatina-Pitești, s-a fisurat după prima zăpadă, au scris jurnaliștii de la Gazeta de Sud. Centura a fost inaugurată în 6 decembrie. 

Jurnaliștii au notat că fisurile sunt longitudinale, pe rostul de lucru, iar dacă s-ar fi respectat procesul de contruire, ele nu ar fi trebui să apară.

„Aceste fisuri longitudinale sunt pe rostul de lucru. Dacă s-ar fi respectat procesul tehnologic, astfel de fisuri nu ar fi trebuit să apară. Nu sunt periculoase, nu influențează traficul rutier și se datorează nepregătirii corespunzătoare a rostului de lucru. Practic, constructorul nu s-a îngrijit cum trebuie de firul doi de asfalt. Mai pot apărea fisuri și atunci când nu se respectă sistemul rutier, adică atunci când straturile nu au fost compactate suficient, dar nu e cazul în situația de față. În mod normal, astfel de fisuri nu ar trebui să existe, dar ele sunt totuși considerate ca ușoare deficiențe“, a explicat specialistul în construcții. Acesta a mai menționat că fisurile respective „ar trebui de îndată colmatate, pentru ca apa să nu pătrundă în asfalt“, și că ele se pot remedia ușor, prin frezare. „Se poate face o colmatare provizorie la 2-3 grade Celsius, pe suprafață uscată, dar lucrarea trebuie monitorizată în timp“, a explicat un specialist pentru GdS.

Inspecția în Construcții nu a acceptat recepția

Atunci când a fost deschis drumul, în decembrie 2016, Inspecția de Stat în Construcții nu a fost de acord cu recepția, făcută în pripă.

„Comisia de recepție, în urma constatărilor făcute, propune admiterea recepției la terminarea lucrărilor pentru contractul având ca obiect construcția variantei de ocolire Craiova Sud. Observaţiile comisiei consemnate în procesul-verbal, precum şi toate documentele tehnice din cartea construcţiei certifică respectarea parametrilor de calitate a proiectului“, anunța CNAIR pe 6 decembrie, la recepția lucrărilor. Și constructorul, firma italiană SECOL, dădea asigurări, cu o zi înainte de recepție, că lucrarea este de calitate, că s-au făcut toate verificările necesare și că s-au primit toate avizele.

Cu toate astea, constructorul a primit 90 de zile pentru a rezolva probleme minore descoperite. „Lucrările de remediere a deficiențelor pe care le mai are de făcut antreprenorul sunt în afara părţii carosabile şi nu afectează traficul“, explica luna trecută CNAIR.

Astfel de probleme nu sunt singurele apărute la varianta de ocolire Craiova de Sud. Toamna trecută, o porțiune de 500 de metri  a fost refăcută în totalitate, după apariția unor fisuri în asfalt.

O expertiză tehnică a constatat că „apariţia fisurilor a fost consecinţa nerespectării proiectului tehnic iniţial de către antreprenor“.


Citește și: Centura sudică de ocolire a Craiovei a fost inaugurată de ministrul Sorin Bușe

 

 

Cele mai citite

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Urzicile: Delicii Verzi Pline de Nutrienți și Beneficii pentru Sănătate

Urzicile, deși adesea evitate din cauza proprietăților lor iritante la contactul cu pielea, sunt o sursă valoroasă de nutrienți și au numeroase beneficii pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă