Irina Radu, noua șefă interimară a TV, a fost director de programe în televiziunea publică, începând cu anul 2013. De asemenea, Radu a mai fost director al canalului TVR 1, din 2004 până în 2006, director interimar al canalului TVR 2 și pentru o scurtă perioadă director Evenimente Speciale, relatează Mediafax.
Totodată, în 2000 şi 2001 a fost producător general al Festivalului Cerbul de Aur, iar în 2003, 2004 şi 2005 a fost directorul festivalului.
Jurnalistă cu vechime
Irina Radu a fost, pe rând, redactor-prezentator la TVR Iaşi, producător şi prezentator al Jurnalului TVR, redactor-şef la Ştiri, realizator emisiuni şi redactor-şef al Redacţiei Copii-Tineret.
Noua directoare a TVR a făcut parte și din Consiliul de Administraţie al Televiziunii Române, între 1998 şi 2002.
La începutul anului 2010, Irina Radu a preluat conducerea Intact Production, casa de producţii a trustului de media Intact, după ce, în august 2009, ea a părăsit funcţia de director de producţie al televiziunii Kanal D, televiziunea trustului Dogan Media International, pentru a-şi deschide propria firmă de media.
Irina Radu a început colaborarea cu Kanal D odată cu intrarea postului operat de trustul turcesc Dogan Media International pe piaţa de televiziune din România, în octombrie 2006.
Licenţiată în Litere, Irina Radu a urmat mai multe cursuri de specializare (CODECS, Open University Business School: Managementul relaţiilor cu clienţii şi cumpărătorii, Managementul Resurselor Umane, Management general; California State University: Jurnalism şi Comunicare; Fundaţia Britanică Thomson: Jurnalism).
Irina Radu câştigat premiul APTR pentru emisiunea “Culise” (în 2000) şi pentru Cerbul de Aur 2003.
În 2001 i-a fost decernat premiul World Vision pentru reportaj.
Potrivit site-ului televiziunii publice, Irina Radu declara într-o dezbatere, în luna mai a acestui an, că Televiziunea Română are nevoie de o şansă, pentru că angajaţii instituţiei ştiu ce au de făcut şi
realizează emisiuni ca “Viaţa satului”, “O dată-n viaţă” şi “Profesioniştii”, care sunt apreciate de telespectatori. Ea a mai spus că TVR trebuie să se bată să cucerească telespectatorul, având în vedere situaţia financiară dificilă în care se află în prezent televiziunea publică.