14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialColaborare româno-germană pentru dezvoltarea turismului pe Dunăre

Colaborare româno-germană pentru dezvoltarea turismului pe Dunăre

Mai mulți cetățeni germani și români au dezvoltat un proiect pentru a dezvolta turismul pe Dunăre, dar și comunităţile de pe malul acestui fluviu, de la Pădurea Neagră la Marea Neagră. Astfel, “Black to Black”a fost prezentat, duminică, la Rowmania Fest, festivalul organizat la Tulcea de Asociaţia Ivan Patzaichin, potrivit Mediafax

La conferinţa “Black to Black – Cooperare de la Pădurea Neagră la Marea Neagră”, unul dintre evenimentele adiacente celei de-a cincea ediţii a Rowmania Fest, au participat, printre alţii, Johann Senner, un arhitect peisagist din Germania, care face parte din echipa responsabilă cu “regândirea” primilor 80 de kilometri din cursul Dunării, începând de la izvorul acestui fluviu, Sebastian Rihm, directorul Biroului Dunării din Ulm (prezent prin intermediul Skype), Teodor Frolu, de la Asociaţia Ivan Patzaichin – Mila 23, şi reprezentaţi ai autorităţilor locale din Tulcea, Sulina şi Sfântu Gheorghe.

Citește și: Nivelul Dunării, în continuă scădere

“«Black to Black» este o iniţiativă venită dinspre dânşii (echipa germană, n.r.), care-şi propune dezvoltarea unor parteneriate şi un fel de promovare între cele două capete ale Dunării”, a spus Teodor Frolu, referindu-se la locul de unde izvorăşte Dunărea, din Munţii Pădurea Neagră din Germania, şi la locul unde se varsă în Marea Neagră, respectiv Delta Dunării din România.

Teodor Frolu a mai spus că reprezentanţii Asociaţiei Ivan Patzaichin – Mila 23 şi-au propus să fie “agitatorii” în acest proiect, pentru a reuşi să stimuleze turismul pe Dunăre, în beneficiul României.

De altfel, el le-a şi propus în cadrul conferinţei reprezentanţilor din echipa germană a proiectului să plece de la “povestea iniţială”. “Lăsând la o parte poezia şi partea emoţională, este ideea de a avea o ofertă turistică comună, în care (ca turist, n.r.) să ai posibilitatea de a parcurge (Dunărea şi localităţile de pe malul său, n.r.), într-un sistem de smart mobility, care foloseşte transport public ecologic, bicicletă sau barcă cu vâsle. Să nu foloseşti maşină. (…) O ofertă turistică poate fi interesantă pentru orice turist care vizitează sursa (izvorul Dunării, n.r.) să aibă o ofertă de a merge şi la vărsare (în Delta Dunării, n.r.) şi invers (…) Cred că e o idee de la care se pot dezvolta foarte multe componente. Nu ai nevoie de o foarte mare investiţie în infrastructură”, a spus Teodor Frolu.

El a precizat că în Sulina şi Sfântu Gheorghe “se simte nevoia unei borne zero”, astfel încât turiştii să ştie că în locul respectiv se varsă Dunărea. Acest lucru ar urma să se întâmple anul viitor, după cum au promis, în conferinţă, oficialii autorităţilor locale din respectivele localităţi.

“Oamenii sunt cei mai importanţi în acest proiect”, a spus, la rândul său, arhitectul peisagist Johann Senner. El a precizat că “Black to Black” vizează “unirea” izvorului Dunării cu locul unde fluviul se varsă. “Obiectivul acestei idei este crearea unei imagini uşor de înţeles. Este o metaforă care aduce oameni împreună, să reunificăm peisajul şi să aducem mai aproape oraşele (dunărene, n.r.). (…) Avem această idee să aducem mai repede şi mai aproape izvorul Dunării şi Delta”, a explicat Johann Senner.

Citește și: 60 de nave, BLOCATE pe Dunăre. Care este motivul

El consideră că proiectul vizează crearea “unei reţele pe apă”. “Credem că reţeaua de informaţie pe apă este una dintre ideile principale. Sunt două direcţii, una de la izvor către Marea Neagră, ca aici în Tulcea să poţi simţi toate aspectele istorice ale oraşelor prin care Dunărea a trecut, iar altă direcţie este cum poate fi transferată această informaţie către toate celelalte oraşe prin care trece fluviul”, a mai spus el.

Acesta a precizat că în cadrul proiectului, pe lângă turismul sustenabil pe râuri cu bărci, pot fi dezvoltate tot felul de activităţi între care concursurile de artă în oraşele de pe parcursul Dunării.

“Black to Black” are şi alte obiective importate, precum găsirea unor soluţii pentru provocările schimbărilor demografice în regiunea dunăreană (o soluţie în acest sens fiind crearea de locuri de muncă ecologice), creşterea mobilităţii turiştilor (o combinaţie între bicicletă, tren şi canoe) şi dezvoltarea peisajului, a culturii şi arhitecturii.

“Trebuie să începem cu mici puncte de interes, cum ar fi podurile şi traseele de biciclete”, a mai spus Johann Senner.

Toate aceste aspecte vor fi analizate şi la Forumul dedicat strategiei pentru regiunea Dunării, care se va desfăşura în luna octombrie, la Ulm, dar şi la International Danube Festival, organizat în iulie 2016, la Ulm.

Totodată, organizatorii Rowmania Fest, festivalul iniţiat de fostul campion olimpic la kaiac-canoe Ivan Patzaichin şi organizat, în acest weekend, la Tulcea, şi-au propus să crească importanţa evenimentului la nivel european, inclusiv printr-un parteneriat cu festivalul de la Ulm.

Cele mai citite

Explozie la Rafinăria Petromidia! Autoritățile au activat Planul Roșu de Intervenție

O explozie s-a produs, vineri, la Rafinăria Petromidia, iar autorităţile au activat Planul Roşu de Intervenţie. Potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea”, explozia...

Deca recunoaște că supune elevii la șocuri?

Reziliență -capacitatea cuiva de a reveni la normalitate după suferirea unui șoc (economic, emoțional etc.) Folosit in discipline precum psihologie, ecologie, inginerie, înseamnă capacitatea de...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă