Aproximativ 400 de mijloace de transport din cele 1.663 disponibile ale Regiei Autonome de Transport București (RATB) nu funcționează deoarece nu au piese de schimb, a declarat viceprimarul Capitalei din partea PNL, Cornel Pieptea, potrivit Hotnews.
Bugetul necesar pentru repunerea în funcțiune a mijloacelor de transport este de 40 de milioane de lei, a subliniat Pieptea.
“În 7 ani, numărul total al mijloacelor de transport (tramvaie, autobuze, troleibuze) s-a redus cu aproape 30%, de la 1.663 de unități la 1.219, iar bucureștenii simț pe pielea lor degradarea continuă a calității serviciilor prestate de RATB: nu există un orar strict de succedare a mijloacelor de transport, timpii de așteptare în stații au crescut semnificativ, înghesuială a crescut, iar benzile de circulație speciale acoperă o arie restrânsă din centrul Capitalei. În privință subvenției plătite RATB-ului de către Primăria Capitalei, doar în ultimii 4 ani, Sorin Oprescu a văduvit regia de aproape 90 de milioane lei. În anul 2016 se poate ajunge în situația de a avea doar 1000 de mijloace de transport funcționale pentru 2 milioane de locuitori. Consilierii Partidului Național Liberal vor susține, în cadrul discuțiilor privind bugetul Capitalei pentru anul 2015, alocarea distinctă a 40 de milioane lei pentru repararea și reintroducerea în circulație a celor 400 de mijloace de transport imobilizate , a declarat viceprimarul Cornel Pieptea.
Citește și: Care sunt proiectele RATB pentru 2015
Viceprimarul i-a cerut primarului Sorin Oprescu sa propună spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucuresti bugetul RATB pe 2015, și a precizat că activitatea RATB este ”prejudiciată” de Sorin Oprescu.
“Ca soluții pe termen lung, consilierii Partidului Național Liberal propun realizarea de către Primarul General a unui contract pentru prestarea serviciului de transport public de către RATB, care să conțină modalitatea de calcul și de alocare a subvenției în raport cu obiective clare de calitate. De asemenea, propunem realizarea unui contract multianual de investiții pentru construirea de noi vehicule și pentru reparațiile capitale ale vehiculelor RATB. Mi-aș dori ca Sorin Oprescu să renunțe la promisiunile fanteziste despre metrouri suspendate și autobuze electrice, și să se aplece către realizarea unei strategii realiste de transport pentru bucureșteni “, a mai declarat Pieptea.