27.2 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialDezbateri aprinse în Parlament pe tema copiilor cu dizabilități

Dezbateri aprinse în Parlament pe tema copiilor cu dizabilități

Statisticile oficiale arată că în țara noastră sunt peste 70.000 de copii cu dizabilități, dintre aceștia 25.902 fiind cuprinși în cele 166 de școli speciale. Pe de altă parte, 22.579 de copii cu dizabilități sunt deja înscriși în 1.941 de școli normale, arată Ministerul Educației, conform datelor referitoare la anul școlar 2013-2014. Cu totul alta este situația descrisă de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, care susține că mai mult de 30.000 de copii nu sunt școlarizați în nici un fel.

Mai mult decât atât, reprezentanta organizației, Mădălina Turza, arată că nici nu se cunoaște, la nivel național, numărul real al minorilor cu dizabilități, cu precădere în mediul rural existând incertitudinile cele mai mari legate de câți copii cu probleme de sănătate nu au trecut vreodată printr-o evaluare medicală care să evidențieze problemele pe care le au. Mai mult decât atât, Mădălina Turza arată că la noi nu există nici o formă de școlarizare pentru copiii cu dizabilități cu vârste cuprinse între zero și șapte ani. „Proiectul legislativ pe care îl susținem prevede, între altele, crearea centrelor de intervenție timpurie”, spune interlocutoarea.

Aceasta s-a referit și la faptul că în urmă cu două zile a participat la dezbaterea din Parlament, organizată la nivelul a trei comisii, pe tema proiectului de lege promovat chiar de organizația pe care o reprezintă. Se pare însă că, din relatarea acesteia, discuțiile nu s-au finalizat, cel puțin pentru moment, cu nici un rezultat, fiind evidențiate mai degrabă diferențele de opinie. „Am prezentat problemele părinților care au copii cu dizabilități și greutățile pe care le întâmpină, dar și necesitatea de-a se cunoaște cu exactitate numărul acestor copii, cât și integrarea lor în școlile de masă”. Mădălina Turza susține însă că discuțiile ar fi degenerat în controverse, care au ajuns până la atacuri la persoană.

Invitație pentru noi discuții

La rândul său, președintele Comisiei de Învățământ din Senatul României, senatorul Ecaterina Andronescu, ne-a declarat că soluția nu este nicidecum aceea de-a se creea instituții noi care să se ocupe de copiii cu dizabilități, ci mai degrabă îmbunătățirea sistemului deja existent. La fel cum sunt necesare și mai multe resurse financiare. „Scopul nostru este de-a ajunge în situația ca un număr cât mai mare de copii să fie cuprinși în școlile normale. Vom continua dezbaterile și vom invita la discuții atât organizațiile neguvernamentale, cât și presa. Cred că putem ajunge la soluții dacă purtăm un dialog din care să rezulte soluții pentru îmbunătățirea tuturor problemelor”, a conchis senatorul Ecaterina Andronescu.    

Cele mai citite

Vești bune despre economie. S&P reconfirmă ratingul suveran al României și perspectiva stabilă

Agenţia de rating S&P a reconfirmat, în data de 12 aprilie, ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la BBB-/A3 pentru datoria pe termen lung...

Echipamente agricole esențiale pentru o fermă

Echipamentele agricole sunt indispensabile pentru o activitate prosperă. Acestea sunt necesare pentru optimizarea proceselor, precum și pentru obținerea unor producții de calitate, indiferent că...

Primirea României în Schengen este prezentată de Comisia Europeană drept “recomandare” pentru anul 2025

Comisia Europeană recomandă Consiliului UE, cu privire la situația Spațiului Schengen, "să ia o decizie finală și să stabilească o dată adecvată pentru ridicarea...
Ultima oră
Pe aceeași temă