13.3 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialDirectorul CNADNR răspunde acuzaţiilor: există o campanie susţinută de boicotare

Directorul CNADNR răspunde acuzaţiilor: există o campanie susţinută de boicotare

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, susţine că, în prezent, există o campanie susţinută de boicotare a măsurilor pe care le-a luat de când a venit la conducerea companiei, pentru că "au închis o serie de robineţi prin care se scurgeau resursele companiei". 

"Trag un semnal de alarmă asupra a cea ce se întâmplă în companie şi în afara ei. Eu am primit un mandat pentru a reorganiza compania, să o restructurez, astfel încât să funcţioneze după principii legale, normale, totul să se concretizeze în succes: infrastructură de bună calitate, infrastructură de autostrăzi după care tânjim de foarte mulţi ani. Am întreprins deja numeroase măsuri concrete care se pare că au deranjat. Scopul măsurilor a fost de a opri o serie de robineţi prin care se scurgeau resursele companiei. Se pare că nu a mai fost răbdare şi se duce o campanie susţinută de boicotare a acestor măsuri care au ca scop revitalizarea companiei", a declarat, luni, Cătălin Homor, într-o conferinţă de presă. 

Potrivit Agerpres, el a subliniat că acest sabotaj poate veni de oriunde, din interior sau din exterior, însă, "indiferent de unde vine, tot la exterior se ajunge". Homor a mai spus că, printre măsurile întreprinse, şi care deranjează, se numără sistemul antifraudă de la Feteşti, gestionarea lucrărilor de deszăpezire, astfel încât să nu mai fie cazul să alocăm contracte direct unor companii fără negocieri şi licitaţii cum prevede legea. 

În plus, directorul companiei susţine că a creat atractivitate în ceea ce priveşte achiziţiile publice prin semnarea unor contracte cadru pe patru ani, astfel încât concurenţa va fi mult mai acerbă, iar rezultatele mai spectaculoase. "Vor fi contracte semnate cu mai mulţi agenţi economici pe patru ani, astfel încât iarna să nu ne mai ia prin surprindere. 
Vom avea acelaşi sistem şi pentru celelalte lucrări de întreţinere, tot acorduri cadru pe patru ani prin care ne-am propus să creştem calitatea infrastructurii rutiere", a subliniat Homor. 

În ceea ce priveşte autostrada Piteşti-Sibiu, directorul CNADNR susţine că graficele sunt respectate, iar la lotul Orăştie- Sibiu s-a luat decizia de a se executa lucrările de reparaţii în regie proprie, "pentru a elimina riscul ca procedura să fie sabotată, pentru că riscul este mare", şi din dorinţa de a repune autostrada în circulaţie cât mai repede. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este septembrie, dar este posibil să fie devansat. 

Directorul general al CNADNR a admis că există foarte multe probleme în sistem, dar acestea sunt chestiuni istorice şi acestea sunt blamate tocmai de persoane care au făcut parte din conducerea companiei în trecut. "Problemele semnalate vin din perioada în care aceştia au fost la cârma acestei companii. Sunt responsabili cu contractul Bechtel, etc", a mai spus Homor. 

El a adăugat că printre alte măsuri care au deranjat se numără şi înfiinţarea departamentului de proiectare, care urmează să fie implementat la nivelul companiei, pentru că lipsa acestuia reprezenta o pârghie în a jongla cu proiectele. "Alţi robineţi se vor opri cu aceste departamente de proiectare", a subliniat directorul CNADNR. 

De asemenea, potrivit lui Homor, va fi implementat un departament de control intern, prin care se va controla tot ce se întâmplă în companie, acolo unde riscul de a se produce frauda este mare. Totodată, şeful CNADNR a atras atenţia şi constructorilor că, prin dezvoltarea capacităţii de executare a lucrărilor în regie proprie, Compania va putea rezilia contractele cu aceştia în orice moment.

Totodată, Cătălin Homor susţine că posturile de conducere sunt supradimensionate şi intenţionează să deruleze un audit de personal în urma căruia să se stabilească ce trebuie făcut pentru însănătoşirea companiei. "În mod evident, posturile de conducere sunt supradimensionate. Am luat deja un set de măsuri pentru diminuarea acestora. 
Intenţionăm un audit de personal, însă este o chestiune de durată, poate şi un an". El spune că procedura este de durată deoarece trebuie derulate toate etapele, de la achiziţionarea serviciilor de audit, până la realizarea studiului. 

În urma auditului "poate concluzionăm că avem prea mulţi jurişti", a spus Homor, precizând că vrea să lase în companie un astfel de audit când pleacă de la conducere, din care să reiasă "ce trebuie făcut în companie astfel încât să se însănătoşească". 

Traficul nu va fi restricţionat pe autostrada A2 în sezonul estival, iar lucrările de reparaţii, estimate la 42 de milioane de lei, nu vor reprezenta o cârpire a gropilor care apar în fiecare an, ci o remediere de durată, pentru zeci de ani, a declarat luni directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, în cadrul unei întâlniri cu presa. 

"Pe autostrada A2 au apărut o serie de probleme pe un sector de drum mai vechi, care apar în fiecare an. Am întreprins acţiuni de identificare a fondurilor pentru o remediere de durată, pentru zeci de ani, respectiv 42 de milioane de lei. Trebuie să se parcurgă nişte etape prevăzute de lege (…) Nimeni din companie nu a spus că lucrările încep mai devreme de septembrie. Deci este vorba de dezinformare intenţionată şi constantă. În sezonul estival nu se va restricţiona traficul", a explicat Homor. 

În ceea ce priveşte podul de la Agigea, şeful CNADNR a spus că, în cazul în care se închide, există noul pod, care presupune o lungire a traseului cu doar 700 de metri. Homor afirmă că în această situaţie este vorba de o problemă istorică, având în vedere că din 2011 se lucrează la acel pod. "Facem un audit să vedem ce facem cu acest contract", a adăugat Homor. 

Referitor la fisurile din asfalt, aşa-zisele "rosturi", directorul general al CNADNR a reiterat că lucrările încep acum şi se vor termina la vară. 

Cele mai citite

Cum se va desfășura prima competiție de frumusețe pentru AI din lume

Cu un singur click, lumea reală și cea virtuală se întâlnesc într-o competiție revoluționară de frumusețe. Primul concurs de frumusețe artificială din lume și-a...

Premierul Ciolacu a convocat ședința de guvern la Timișoara, unde PNL a acceptat să susțină candidatul PSD

Ședința de guvern din ziua de joi, 25 aprilie 2024, se va desfășura la Timișoara, reiese din comunicatele transmise de Guvernul României. Programul oficial al...

Cât timp ar trebui să dureze plimbarea câinelui?

Plimbarea zilnică a câinelui oferă numeroase beneficii pentru sănătatea mentală, emoțională și fizică pentru aproape toți câinii. Plimbările oferă exerciții fizice, care sunt bune...
Ultima oră
Pe aceeași temă