Dosarul RCS&RDS. Mihai Gâdea și Mugur Ciuvică, chemați la audieri, în calitate de martori

de Roxana Petre , 17 februarie 2017 - stire actualizata la ora 17:38, 17 februarie 2017
Dosarul RCS&RDS. Mihai Gâdea și Mugur Ciuvică, chemați la audieri, în calitate de martori

Mihai Gâdea și Mugur Ciuvică au dat, vineri, explicații în calitate de martori, la Înalta Curte de Casație și Justiție, în dosarul privind șantajarea administratorului RCS&RDS Ioan Bendei, informează Agerpres.

Primul care a dat declarații în fața instanței a fost Mihai Gâdea, el oferind detalii în legătură cu difuzarea de către Antena 3, în mai 2013, a unui spot publicitar, prin care opinia publică era informată că vor fi făcute dezvăluiri cu privire la presupuse fapte de corupție din fotbal. Mihai Gâdea a spus, în sala de judecată, că Antena 3 și Antena TV Group sunt două entități juridice care funcționează independent, între care exista un protocol de colaborare privind difuzarea de materiale promoționale. Camelia Voiculescu apare în acționariatul ambelor societăți, dar ea nu este implicată în deciziile editoriale ale postului Antena 3.

„Nu am fost niciodată cenzurat, nu mi s-a dictat niciodată ceva de Camelia Voiculescu. Nu am primit ordine privind activitatea editorială. Au fost dialoguri sociale, firești, după anumite emisiuni. Pe Sorin Alexandrescu l-am cunoscut puțin, când a venit ca director executiv la Antena 1. În afara unor dialoguri firești, nu am avut alte raporturi cu acesta. Fiecare își vedea de postul său", a afirmat Gâdea.

Directorul Antena 3 le-a mai spus judecătorilor că spoturile de publicitate sunt difuzate printr-un automatism, fără ca televiziunea care le difuzează să poată interveni, iar întreaga responsabilitate îi revine celui care îl produce. În cazul promo-ului „Exploziv! Mită în fotbal: 3,5 mil euro. Anchetă jurnalistică în curând", Gâdea a menționat că acesta a fost produs de Antena Group și a urmat traseul clasic de difuzare pe Antena 3, însă el nu a știut de el înainte de reținerea lui Sorin Alexandrescu.

„Despre ancheta jurnalistică care se spunea în spot am aflat doar după momentul reținerii lui Sorin Alexandrescu. Am aflat că era o anchetă jurnalistică făcută de cei de la Antena 1 vizând fapte de corupție. Documentele care stau la baza acestei anchete jurnalistice le-am văzut ulterior, când totul a devenit public. Din punctul meu de vedere, acele documente impuneau declanșarea unei anchete jurnalistice. Sorin Alexandrescu era abilitat să desfășoare o anchetă jurnalistică, el având atribuții editoriale în Antena TV Group", a adăugat Gâdea.

El a arătat că, după reținerea lui Sorin Alexandrescu, a discutat cu Camelia Voiculescu despre modul în care Antena 3 ar putea da un comunicat, ce urma să fie citit pe post, însă el s-a opus. „După reținerea lui Sorin Alexandrescu am avut mai multe discuții la telefon sau față în față cu Camelia Voiculescu cu referire la acel eveniment. Știu că aceasta a considerat ancheta ca fiind nedreaptă și promovată împotriva Intact Media. Cred că a folosit cuvintele capcană sau înscenare. Am discutat despre modul în care postul Antena 3 ar putea da un comunicat, prin care să ne spunem punctul de vedere. Camelia voia ca acel comunicat să fie citi pe post de Andreea Berecleanu, dar eu m-am opus. Camelia a dorit să promovăm un comportament echilibrat, iar pe primul loc trebuie să fie prezumția de nevinovăție", a explicat Gâdea.

Tot la acest termen a fost audiat în calitate de martor și Mugur Ciuvică. El le-a spus magistraților că, în 2013, a intrat în posesia unui contract semnat între SC Bodu SRL și RCS/RDS privind achitarea unei sume de bani de către RCS/RDS, în valoare de 1,7 milioane euro, pentru prestarea de servicii de publicitate și marketing. Ciuvică a precizat că documentele le-a primit la sediul Grupului de Investigații Politice, într-un plic fără nicio mențiune pe el, de la o sursă anonimă, după care le-a postat pe site și apoi a trimis și mailuri către alte redacții.

„Noi primim foarte multe informații, dar le publicăm doar pe cele care le considerăm de interes public și le verificăm. Eu am terminat facultatea de medicină, dar mă ocup cu această asociație — Grupul de Investigații Politice. În general, sursele noastre își doresc anonimatul și de cele mai multe ori rămân anonime în relația cu noi. Așa a fost și în cazul de față. Atunci nu îl cunoșteam pe Sorin Alexandrescu. Poate m-am întâlnit cu el pe hol, nu știu, că eu sunt invitat la televiziuni. În ziua în care noi am publicat materialul, am aflat că Alexandrescu a fost reținut. Nu pot să îmi exprim un punct de vedere asupra modului în care Alexandrescu a intrat în posesia contractului dintre Bodu SRL și RCS/RDS. Noi aveam suspiciuni că acel contract era o mită mascată sau un comision plătit de RCS lui Mitică Dragomir, în schimbul cedării drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal (...) Noi am publicat materialul pe la prânz și ne-a sunat Mitică Dragomir care ne-a reproșat ceea ce i-am făcut, iar cei care se ocupau cu fabricarea dosarului, aflând din convorbirile noastre telefonice că o să publicăm documentele, s-au dus și l-au ridicat pe Alexandrescu", a spus Ciuvică.

Următorul termen al procesului a fost stabilit pentru 17 martie, când vor fi audiați doi martori.

Pe 12 mai 2016, Curtea de Apel București l-a condamnat pe omul de afaceri Dan Voiculescu la doi ani de închisoare cu executare în dosarul privind șantajarea administratorului RCS&RDS Ioan Bendei. În același dosar, directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, a fost condamnat la trei ani și șase luni închisoare cu executare, pentru șantaj în formă continuată, iar Camelia Voiculescu, asociat și administrator al societăților Antena TV Group, Antena 3 și Intact Production, a primit doi ani cu suspendare, pentru complicitate la șantaj în formă continuată.

De asemenea, Șerban Pop, fost președinte al ANAF, a fost condamnat la doi ani închisoare cu executare, iar SC Antena TV Group SA a fost obligată la plata unei amenzi penale de 350.000 de lei. În schimb, instanța a dispus achitarea lui George Daniel Matiescu, împuternicit al Intact Publishing, precum și a societăților SC Intact Publishing și SC Antena 3 SA, acuzate de DNA de șantaj și complicitate la șantaj în formă continuată. Decizia nu e definitivă iar apelul se judecă la Înalta Curte.

Potrivit DNA, în perioada 16 aprilie — 21 mai 2013, Sorin Alexandrescu ar fi exercitat, în mod repetat și gradual, acte de constrângere asupra lui Ioan Bendei, administratorul firmei RCS&RDS, amenințându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupție, astfel încât să îl determine să urmeze conduita impusă de inculpat.

„În mod concret, inculpatul Alexandrescu a exercitat acte de amenințare cu publicarea, prin intermediul entităților media, a unor documente care, în opinia sa, argumentau o pretinsă faptă de corupție săvârșită de partea vătămată, în situația în care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune aparținând Antena TV Group la un preț dorit de inculpat. Semnarea contractului în condițiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare de 6.480.000 euro/an, pe o durată de 5 ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instanțelor, oprirea campaniei media împotriva societății pe care o reprezenta partea vătămată și a persoanelor din conducerea acelei societăți", susțin procurorii.

Comentarii

  • Av gheneral Abraham

    17 februarie 2017 20:31

    Slugoii nu trebuie sa primeasca ordin scris sau spus,ei înțeleg din priviri,din semne,justiția ar trebui să-i cheme la audieri pentru mărturie mincinoasa,vezi ca exemplu pe tov Tariceanu

    raspunde comentariului
  • Devil Shaiseh

    17 februarie 2017 18:44

    Personajele mentionate nu vor putea avea niciodata calitatea de martori. La cat sunt de odiosi nu pot fi decat martori mincinosi.

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook