6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialHotel din Saturn, amendat. Turiștii au plătit în avans sejurul și s-au...

Hotel din Saturn, amendat. Turiștii au plătit în avans sejurul și s-au trezit că nu erau camere libere

Inspectorii ANPC au amendat cu 20.000 de lei un hotel din stațiunea Saturn, după ce mai mulți turiști, care au plătit sejurul, nu au mai outut fi cazați deoarece camerele erau deja ocupate, relatează Mediafax

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în frunte cu șeful instituției, Marius Dunca, au făcut un control la Hotelul Aida din Saturn, unde mai mulți turiști s-au plâns că nu se pot caza pentru că nu ar mai fi locuri libere, deși au achitat sejurul prin agenții de turism. 

Oana Ilia, o turistă din Focșani, a venit cu copiii pe litoral, dar i s-a spus că nu ar mai fi camere la Hotelul Aida, deși achitase în urmă cu două luni printr-o agenție de turism un sejur de șase nopți, în valoare de 700 de lei.

“Nu aveau inițial camere. Ne-au trimis la Hotel Caraiman, la etajul patru, fără lift, să urcăm cu copiii pe scări. Apoi ne-au dat două camere la etajul cinci la Hotel Aida, dar condițiile sunt groaznice. Am cerut minibar contracost, dar ne-au spus că nu au, în paturi nu se poate dormi pentru că sunt saltelele rupte, ies arcurile afară. Nu rămânem. Vrem să cerem banii înapoi și să ne căutăm cazare singuri pentru că așa ceva nu se poate. Am venit mereu prin agenții, nu am avut aceste probleme”, a povestit femeia.

Citește și: Cum a fost reamenajată promenada turistică din Mamaia

O altă turistă din Focșani, Georgiana Bosoi, care a trecut prin aceeași situație, s-a declarat nemulțumită de condițiile de cazare.

“Am un copil de trei ani, stă în mașină de la ora 12.00, pentru că nu putem sta la plajă cu cei mici. Am văzut că au două paturi alăturate, paturile erau vechi, dacă pui mâna pe saltele ies arcurile, nu aveau minibar nici măcar contracost. Facem reclamație la ANPC”, a spus femeia.

Un alt caz este al unui bărbat din Timișoara, venit luni cu soția si fiica de 16 ani la Saturn. Ei s-au prezentat la Hotelul Aida, dar i s-a spus că nu mai sunt locuri, deși plătise 1.300 de lei pentru zece zile printr-o agenție de turism.

“Vin de la Timișoara. Am stat toată noaptea pe malul mării și acum să vedem ce se rezolvă. Cu bunăvoința administratorului de hotel, am reușit să mă cazez în acest hotel în care trebuia să mă cazez ieri, m-am cazat astăzi, azi-noapte m-am plimbat cu copil și cu nevasta. Hotelul nu are nicio vină, e vina agenției de turism. Fiecare agenție de turism își vinde 50.000 de bilete în fiecare an și când apar aici turiștii habar nu au pe ce planetă trăiesc”, a spus bărbatul, care a precizat că va da în judecată agenția de turism.

El a menţionat că a făcut rezervările, iar în 31 iulie a verificat dacă sunt probleme și dacă poate veni la acest hotel, primind un răspuns afirmativ din partea agenției de turism.

De asemenea, el a recunoscut că a ales acest hotel pentru a fi alături de mai mulți colegi și că nu a mai fost niciodată la Aida, iar până acum când venea pe litoral stătea la o familie din Mangalia. Bărbatul a fost dezamăgit și de condițiile găsite în unitatea hotelieră.

“Baia este ok, a fost refăcută, dar mobila este din anii ’60, nici măcar ’70. Probabil nu eram născut când s-a adus aici mobila. Salteaua are găuri”, a afirmat bărbatul.

Citește și: Gradul de ocupare a hotelurilor de pe litoral este de 100%

La un moment dat, între acest turist și un agent de pază al hotelului s-a iscat o situație tensionată, după ce paznicul a încercat să îl determine să nu vorbească cu jurnaliștii în parcarea unității hoteliere și a pus mâna pe bărbat. Acesta i-a spus agentului de pază că nu are voie să-l atingă și că dă declarații acolo unde dorește, situația rezolvându-se fără alte incidente.

După controlul la Hotel Aida, președintele ANPC, Marius Dunca, a confirmat cele spuse de turiști, precizând că bucătăria unității hoteliere a fost închisă până la remedierea deficiențelor.

“Hotelul este construit în 1970, nu s-a schimbat nimic. Bucătăria este din 1970, salteaua din 1970, patul din 1970, băile într-adevăr modernizate, dar în rest totul este din 1970. Bucătăria a fost închisă până la remedierea deficiențelor. În restaurant totul era murdar, scaunele rupte, m-am pus pe un scaun, s-a rupt scaunul, m-am pus pe celălalt mai avea un pic și se rupea. Vom face curat, scoatem tot ce este murdar, sunt utilaje vechi, sunt ustensile vechi cu care își fac treburile la bucătărie, farfurii ciobite, scaune rupte, fețe de masă nu murdare, foarte murdare. Aceasta nu este o modalitate de a atrage turiștii, ci este una cum să-ți bați joc de turiști, cum să nu respecți consumatorul”, a declarat şeful ANPC.

El a menționat că, în privința turiștilor care nu au putut fi cazați, vina este a hotelului, dar și agențiile de turism au partea lor de vină pentru că anunță turistul că se poate caza de la ora 12.00, deşi acest lucru se face doar de la ora 18.00.

“Vina este împărțită. Dar pentru turiștii care au venit și nu au găsit locuri, deși au plătit operatorul își asumă vina, nu e vina agenției de turism și atunci trebuie să găsească soluții, am înțeles că a găsit. Un voucher la recepție scrie că intrarea în hotel se face la ora 18.00, pe anumite vouchere – și aici este vina agenției de turism – scrie că intrarea este la ora 12.00”, a explicat Marius Dunca.

El a spus că situaţia s-a rezolvat pentru majoritatea turiștilor care au avut probleme cu cazarea, mai fiind de remediat problema a două turiste care nu vor să accepte condițiile din hotel și atunci unitatea hotelieră trebuie să le cazeze în altă parte, tot la un hotel de două stele sau mai mult.

Pentru aceste nereguli, inspectorii ANPC au sancționat Hotelul Aida cu suma de 20.000 de lei, jumătate din sumă pentru situația cu turiștii care nu s-au putut caza, deși plătiseră sejurul, iar cealaltă jumătate pentru neregulile din bucătărie.

Marius Dunca a precizat că, în acest sezon estival, la ANPC a sosit o singură reclamație legată de faptul că un turist care achitase sejurul nu a mai găsit locuri la hotelul respectiv, situația rezolvându-se.

El i-a sfătuit pe turişti, înainte de achiziționarea unei vacanțe, să se informeze mult mai bine despre locul unde vor merge, iar în cazul în care drepturile le sunt încălcate să sesizeze instituțiile statului.

O situație similară a avut loc, luni, la un hotel din Eforie Nord, unde zeci de turiști care plătiseseră concediul nu au putut fi cazați pentru că nu mai erau locuri, dar în cele din urmă conducerea unității a găsit soluții la hoteluri similare, iar în unele cazuri chiar au propus prelungirea sejurului cu două zile, pe cheltuiala unității de cazare.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă