13.2 C
București
joi, 9 mai 2024
AcasăSpecialÎnceput tragic de an pentru marinarii români

Început tragic de an pentru marinarii români

Sfârșitul anului 2015 și începutul lui 2016 a adus două tragedii în rândul marinarilor români. Prima a avut loc în data de 29 ianuarie. Comandantul și ofițerul mecanic I al navei Balsa, sub pavilion Marshall Island, care se afla în portul Penang din Malaezia, se aflau într-o mașină de transport, în port. Aceasta a fost lovită puternic de către o mașină de transport marfă. „În urma accidentului comandantul a fost lovit foarte puternic, având hemoragie internă, ofițerul mecanic 1 alegându-se cu mai multe fracturi şi leziuni“, a declarat Adrian Mihălcioiu, reprezentantul Federației Inernaționale a Transportatorilor (ITF) în România. Din păcate noaptea, în prima zi a anului comandantul a încetat din viață. Comandantul se numea P. Andrei, avea 37 de ani și a lăsat în urmă doi copii minori.

Se luptă pentru viață

Cel de-al doilea rănit în accident, ofițerul mecanic, se numește A. Cosmin, are 34 de ani și este din Constanța. A fost rănit grav, iar medicii au spus inițial că viața nu îi este pusă în pericol. Din păcate, în noaptea de 1 spre 2 ianuarie starea sa s-a agravat. Medicii au depistat o hemoragie intern, iar clinica din Penang unde era internat nu avea aparatura și doctorii necesari pentru intervenția chirurgicală de care avea nevoie. “A existat propunerea de aducere a unui medic specialist din Kuala Lumpur și, pentru celeritate, Sindicatul Liber al Navigatorilor a decis suportarea cheltuielilor de transport ale medicului. Ulterior, nici un medic cardiolog specialist existent în Kuala Lumpur nu a fost disponibil. Consulatul român din Malaezia și reprezentantul SLN au fost tot timpul în legăturăa cu soția lui Cosmin, care se află în Penang, cu reprezentantul clubului de asigurare și medicii din clinica de la Penang“, a spus Adrian Mihălcioiu. Cu toții au fost permanent informați de evoluția stării de sănatate a ofiterului mecanic. Sâmbătă, starea sa medicală a fost parțial stabilizată, iar ieri, când starea de sănătate a permis, Cosmin a fost transferat cu un elicopter medical la un spital specializat din Kuala Lumpur pe cheltuiala armatorului și a clubului de asigurare.

Compania a asigurat și cheltuielile de transport și cazare pentru familiile ambilor marinari. “Nava Balsa este acoperită de contracte standard ITF. În momentul accidentului au fost contactate familiile şi sindicatul de către reprezentanţii companiei. Acest accident intră sub incidenţa contractului ITF şi navigatorul accidentat, precum şi familia îndoliată vor beneficia de toate prevederile contractuale în acest caz (concedii de boală, cheltuieli medicale, compensaţii pentru invaliditate permanentă etc., precum şi cheltuieli cu înmormântarea, compensaţie de deces pentru urmaşul direct, cât şi pentru copii minori. Corpul neînsufleţit va fi repatriat după efectuarea autopsiei şi obţinerii avizelor de repatriere, aceasta cât mai repede cu putinţă. Ofițerul mecanic va fi repatriat atunci când condiţiile medicale vor permite“, a declarat Adrian Mihălcioiu.

DECES

A murit la 39 de ani

O altă tragedie a avut loc în noaptea de Revelion. Un navigator român de 39 de ani, A.I. Petru, de 39 de ani, șef mecani pe nava Montreal, sub pavilion Liberia, a avut o criză de ficat. A fost transportat de urgență cu un elicopter la spitalul din Nassau, Bahamas. Familiei nu i s-au dat detalii desre starea sa. Reprezentantul ITF a luat legătură cu Clubul de Asigurare P&I pentru a se transmite imediat familiei starea de sănătate a sa. Din păcate, acesta anunțat, ieri, decesul marinarului.

Cele mai citite

Tricolorii, aproape de Mondial. România, victorie la limită în barajul cu Cehia

Naţionala de handbal masculin a României a surclasat Cehia cu scorul de 31-30, la Baia Mare, în turul barajului pentru calificarea la Campionatul Mondial...

Ucrainenii au dejucat un plan de asasinare a lui Zelenski chiar în ziua învestirii lui Putin la Moscova

Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) anunță destructurarea unei rețele organizate de FSB care a recrutat doi colonei ai serviciilor ucrainene, pentru a-l asasina...

EXCLUSIV. Băneasa nu e lăsat aeroport de rezervă pentru Otopeni. Avioanele de pe Otopeni, nevoite să treacă munții într-un motor, în caz de urgență

Aeronavele care sunt nevoite să aterizeze de urgență după decolarea de pe Otopeni sau înainte de aterizarea pe acest aroport, în cazul unor defecțiuni...
Ultima oră
Pe aceeași temă