18 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialMetroul din Drumul Taberei va fi deschis la jumătatea anului viitor. Lucrările...

Metroul din Drumul Taberei va fi deschis la jumătatea anului viitor. Lucrările la linia spre Aeroport nu vor fi gata până în 2020

Linia de metrou Drumul Taberei va fi funcțională abia la jumătatea anului 2017, a declarat directorul tehnic din Metrorex, Ionel Oprea. Totodată, el a precizat că este puțin probabil ca linia de metrou spre aeroportul „Henry Coandă” să fie gata până în anul 2020, informează Mediafax.

„În mod realist, lucrările la linia de metrou Otopeni nu pot începe mai devreme de un an, pentru că elaborarea documentaţiei tehnice durează un an. Cu mari, foarte mari eforturi materiale şi financiare s-ar mai putea atinge termenul 2020, însă, realist vorbind, este foarte puţin probabil să se ajungă până la aeroport până în 2020. Eu am propus încă de acum doi ani documentele, dar fiindcă nu s-au aprobat, eu am propus 2021 ca an de punere în funcţiune a acestei linii de metrou”, a declarat Ionel Oprea, directorul tehnic am Metrorex, în faţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

Consiliul General al Capitalei (CGMB) a aprobat, joi, în unanimitate Proiectul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea Magistralei 6 de metrou, care urmează să conecteze, în subteran, Bucureştiul de aeroportul „Henry Coandă” din Otopeni.

„Această linie de metrou are 14 kilometri şi 12 staţii, din care nouă în Bucureşti şi trei în judeţul Ilfov. Magistrala 6 are peron comun cu Magistrala 4, la staţia 1 Mai, după care se dezvoltă către cartierul Pajura, deservind apoi zona de la bulevardul Expoziţiei, zona de la Gara Băneasa, zona comercială Băneasa, alte staţii sunt Washington, la Ambasada Americii, staţia Paris, la Şcoala Franceză, staţia Bruxelles, la linia de centură a Bucureştiului. În Ilfov avem trei staţii, la Primărie – Otopeni Centru, în zona Aqua Park – staţia I.C. Brătianu şi ultima staţie – Aeroport Otopeni”, a mai spus el.

Ionel Oprea a mai explicat că se vor săpa două tuneluri în paralel, cu o distanţă de cel puţin 500 de metri între ele şi urmează să fie cumpărate patru freze de săpat (TBM – Tunnel Boring Machine) care urmează să fie achiziţionate prin licitaţie. 

Cheltuielile proiectului ajung la un miliar de euro, în care sunt incluse și 55 de proprietăți private care ar urma să fie expropriate. „Magistrala 6 se va finanţa o treime din creditul japonez contractat în 2010, iar din cele două treimi rămase – 75% din fonduri europene şi 25% de la bugetul de stat”, a mai spus el.

Cele mai citite

Universitatea Craiova, primul eșec cu Gâlcă pe bancă! Oltenii au fost surclasați pe teren propriu de CFR Cluj

Universitatea Craiova a pierdut pe teren propriu în fața celor de la CFR Cluj cu scorul de 0-1, în etapa a șasea a play-off-ului...

Scandalul Sanimed/Hideg: Dezvăluiri, Denunțuri și Dinamica Justiției în România

Recentele dezvăluiri din presă, generate de denunțul spontan al omului de afaceri Cătălin Hideg împotriva unei prestigioase case de avocatură din România, precum și...

Universitatea Craiova, primul eșec cu Gâlcă pe bancă! Oltenii au fost surclasați pe teren propriu de CFR Cluj

Universitatea Craiova a pierdut pe teren propriu în fața celor de la CFR Cluj cu scorul de 0-1, în etapa a șasea a play-off-ului...
Ultima oră
Pe aceeași temă