9.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialNu mai e nevoie de ştampila băncii pentru taxele plătite online

Nu mai e nevoie de ştampila băncii pentru taxele plătite online

Ministerul Afacerilor Interne nu mai solicită ca documentele care atestă plata online pentru paşapoarte, permise de conducere, plăcuţe de înmatriculare şi certificate de înmatriculare să fie ştampilate de banca de la care s-a făcut operaţiunea, astfel că vor fi verificate în format electronic operaţiunile făcute către Trezoreria Statului.

Direcţia Paşapoarte şi Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor vor recunoaşte plăţile prin internet bancking fără ca beneficiarii să mai meargă la bancă pentru ştampilarea extrasului de cont care să ateste operaţiunea, a anunţat, joi, Ministerul Afacerilor Interne, pe site-ul propriu.

Astfel, la ghişee angajaţii celor două direcţii din MAI vor avea la dispoziţie informaţii în timp real, în format electronic, de la Trezoreria Statului. În plus, se lucrează la o aplicaţie prin care timpul destinat acestor verificări să fie scurtat.

Măsurile de simplificare a acestor plăţi au fost adoptate prin Ordonanţa de Urgenţă 41/2016, astfel că plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poştal sau în numerar, începând de marţi.

Până acum, aceste taxe se puteau achita doar la casieriile CEC Bank.

"Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informaţii: CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata”, precizează Ministerul Afacerilor Interne. 

Începând de marţi, fiecare prefectură a deschis un cont unic distinct pentru aceste plăţi, care poate fi găsit pe site-ul fiecărei prefecturi. Pe aceste site-uri sunt afişate, pe lângă contul IBAN, numărul codului fiscal şi instrucţiuni de completare a documentelor de plată. 

Conform noilor proceduri, paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar de la cel la care s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă