16.6 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialOperatorii de telefonie mobilă: apelurile către 112 sunt localizate imediat

Operatorii de telefonie mobilă: apelurile către 112 sunt localizate imediat

Principalii operatori de telefonie mobilă au făcut precizări în contextul accidentului aviatic din Apuseni şi al criticilor vizând dificultăţile legate de localizarea aeronavei şi implicit a victimelor.

Orange a precizat că în acest caz a răspuns cu promptitudine solicitării aurtorităţilor, conform prevederilor legale.

“Orange România furnizează informaţiile necesare autorităţilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil în astfel de situaţii de urgenţă. În cazul de faţă, Orange a răspuns cu promptitudine solicitărilor autorităţilor, în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare”, au declarat reprezentanţii Orange.

Citeşte şi: STS: Localizarea avionului s-a făcut pe baza informaţiilor transmise de operatorii de telefonie mobilă

Reprezentanţii Vodafone au afirmat că reţeaua a funcţionat optim în zona accidentului, ceea ce a permis localizarea în momentul apelului la 112.

“Reţeaua Vodafone România a funcţionat optim în zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la faţa locului şi efectuarea localizării în momentul apelului la 112. Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenţă 112 este administrat de STS, care prelucrează datele primite de la operatorii de telefonie mobilă, in momentul initierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de către autorităţi echipelor de intervenţie în situaţii de urgenţă”, au transmis reprezentanţii Vodafone, care au adăugat că “operatorii de telefonie mobilă sunt obligaţi prin lege să asigure confidenţialitatea convorbirilor telefonice şi să nu ofere informaţii despre acestea”.

Citeşte şi: Coşmarul din Apuseni: răniţi în accident, ucişi de frig

Reprezentanţii Cosmote România au afirmat că, odată cu iniţierea fiecărui apel către Serviciul de Urgenţă 112, se transmite în mod automat şi informaţia de localizare primară.

“Compania noastră respectă prevederile legale conform cărora, odată cu iniţierea fiecărui apel către Serviciul de Urgenţă 112, se transmite în mod automat catre SNUAU (Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă) informaţia de localizare primară. Aceasta este conformă cu obligaţiile legale care revin operatorului, specificate în autorizaţia generală emisa de ANCOM, precum şi în legislaţia privind organizarea şi funcţionarea sistemului 112”, au declarat reprezentanţii companiei.

Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.

Citeşte şi: Cine este vinovat de tragedia din Apuseni. Un legist confirmă: Aurelia Ion putea fi salvată dacă era găsită mai repede

Cele mai citite

Ocolul Bucureștiului în 30 de zile

Coaliția PSD-PSD a făcut un ocol de treizeci de zile pentru a ajunge de unde a plecat. “Și mă ocoli...” – vorba bancului. Dar...

JT Grup Oil anunță lansarea unei oferte publice de vânzare inițială a 10.000.000 acțiuni ordinare noi emise în urma unei operațiuni de majorare a...

JT Grup Oil S.A., companie ce activează pe piața distribuției de carburanți și dezvoltatorul celui mai nou terminal privat de produse petroliere din România...

NATO a exersat trimiterea rapidă a trupelor în România

Conducerea NATO a verificat capacitatea de a-și trimite rapid trupele în România, prin Slovenia și Ungaria, în cadrul unui exercițiu care s-a numit Eagle...
Ultima oră
Pe aceeași temă