12.2 C
București
luni, 20 mai 2024
AcasăSpecialSindicaliștii CFR, în stradă: De asta suntem aici, să atragem atenţia că...

Sindicaliștii CFR, în stradă: De asta suntem aici, să atragem atenţia că trebuie să prevenim un nou “Colectiv”

UPDATE 11.15: Câteva sute de angajaţi ai Companiei Naţionale Căile Ferate Române protestează vineri în faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de starea deplorabilă în care a ajuns sectorul feroviar românesc, informează Agerpres.

„Lipsa investiţiilor în infrastructura de transport feroviar şi în reparaţiile trenurilor poate determina în orice moment un accident de mari proporţii, precum cel din clubul Colectiv. Există din ce în ce mai multe restricţii de viteză. Avem tronsoane unde trenurile nu pot circula cu mai mult de 5 kilometri la oră pentru că altfel ar face accident. De asta suntem aici, să atragem atenţia că trebuie să prevenim un nou “Colectiv”, a precizat Petre Trifu, impiegat de mişcare la CFR Caracal şi membru al sindicatului RC Piatra Olt. 

El a arătat că un impiegat de mişcare este echivalentul unui controlor de trafic aerian, de el depinzând siguranţa a zeci de trenuri zilnic. Cu toate acestea, sectorul feroviar este subfinanţat, iar salariile şi sporurile sunt mult mai mici în comparaţie cu munca depusă şi cu responsabilitatea pe care o au angajaţii căilor ferate. 

„Sunt angajat al CFR de 27 de ani, iar, la salariul meu de 1.763 lei, iau spor de muncă periculoasă de 4 lei. Ce înseamnă 4 lei, dacă mă uit mai bine pot să-i găsesc şi pe jos. Iar munca mea e echivalentă cu cea a unui controlor de trafic aerian, de mine depinde siguranţa traficului. Eu trebuie să vorbesc într-o tură de 12 ore cât un om normal într-o săptămână”, a mai spus Trifu. 

„Din 1989 încoace, a fost un dezastru în administrarea CFR. Se distrug staţii, se vând linii la fier vechi, se vând vagoane, nu există piese de schimb, nu se fac achiziţii pentru a moderniza vagoanele. Vagoanele de călători sunt într-o stare deplorabilă. Şi copiii noştri circulă tot cu aceste trenuri şi ne este teamă să nu păţească în orice moment un accident, pentru că noi vedem tot ce se întâmplă şi ştim că acest lucru este oricând posibil”, a continuat angajatul CFR. 

La rândul său, şeful Federaţiei Naţionale a Transportatorilor Feroviari, Maxim Rodrigo, susţine că este nevoie de un mers al trenurilor stabil, iar lucrările la infrastructură să fie mutate pe timp de noapte, pentru a nu mai cauza întârzieri în circulaţie. 

„Nu mai trebuie să avem un mers al trenurilor orientativ, ci unul stabil, iar călătorul să ştie exact la ce oră are tren. În plus, CFR se sinucide permiţând existenţa autogărilor în incinta gărilor şi lăsând firmele de transport rutier să îşi deschidă reprezentanţe în incinta gărilor. Călătorii se vor muta pe transportul rutier, trenurile vor fi din ce în ce mai puţine, iar infrastructura va avea de suferit”, a mai spus Rodrigo. 

El a amintit şi faptul că CFR Marfă a avut de suferit în urma intrării pe piaţă a unor operatori privaţi care au câştigat diverse contracte mari şi acum sunt anchetaţi de Direcţia Naţionlă Anticorupţie. 

——————

Peste 1000 de sindicaliști din sectorul feroviar protestează, vineri, între orele 10.00 și 13.00, în parcul din fața Ministerului Transporturilor. Ei sunt nemulţumiţi de lipsa de interes a guvernanţilor în amânarea revizuirii legislaţiei privind salarizarea, de falimentarea sistemului feroviar şi de lipsa investiţiilor din ultimii ani în infrastructura feroviară de stat, informează Agerpres.

Sindicaliştii reclamă și lipsa achiziţiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi, tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar şi distrugerea identităţii meseriei de CFR-ist, plata cu întârziere a salariaţilor din Unităţile Feroviare de Stat şi deteriorarea continuă a condiţiilor de muncă. 

Mai mult, protestatarii sunt nemulțumiți de întârzierile privind adoptarea Bugetelor de Venituri şi Cheltuieli în Unităţile Feroviare de Stat aferente anului 2016, deteriorării continue a condiţiilor de muncă şi disponibilizărilor de personal, politizării funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat şi din cauza lipsei de coordonare şi eficienţă? la nivelul managementului companiilor feroviare de stat. 

 

 

Cele mai citite

Președintele Iranului și ministrul de Externe sunt morți. Epava elicopterului a fost găsită

Președintele Iranului și ministrul de Externe al Iranului sunt morți, acest lucru fiind constatat oficial după ce a fost găsită epava elicopterului în care...

Un iranian cu mandat de arestare în Emiratele Arabe Unite este protejat de …DIICOT

La ora actuală, serviciile de informații de la noi sunt în alertă pentru că un cetățean iranian care a escrocat băncile din Emiratele...

Minciuna care scoate Generația Z în stradă

Tămbălăul generației Z de la Tbilisi, capitala statului Georgia din Caucaz, e un caz-școală despre cum acționează serviciile secrete străine într-o țară cu democrație...
Ultima oră
Pe aceeași temă