8.6 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialProtest pentru construcţia autostrăzii Craiova-Piteşti

Protest pentru construcţia autostrăzii Craiova-Piteşti

 

Câteva sute de oameni au format, sâmbătă, un lanţ uman pe traseul autostrăzii Craiova-Piteşti, pentru a atrage atenţia autorităţilor de la Bucureşti cu privire la importanţa construirii acestui drum, anunţă Mediafax.
Protestul iniţiat de craioveni s-a desfăşurat sub sloganul „Oltenia vrea autostradă”, iar participanţii au purtat pancarte inscripţionate cu acest slogan.
Protestatarii au format un lanţ uman începând de la ieşirea din Craiova către Piteşti, încercând să transmită, în acest mod, autorităţilor de la Bucureşti, că este nevoie de construcţia autostrăzii.
„Autostrada ne-a fost promisă de mulţi politicieni şi guvernanţi, dar până acum nu a făcut-o nimeni, decât pe hârtie. Dacă am avea acest drum, am ajunge mai repede la spitalele din Bucureşti atunci când am avea nevoie. Să nu mai vorbim de faptul că dacă am avea un drum pe care să se poată circula rapid, poate am avea şi noi mai mulţi investitori în zonă, mai multe locuri de muncă. Altfel Craiova, toată regiunea Olteniei, va rămâne săracă”, a spus unul dintre participanţii la manifestare.
A fost pentru a treia oară când oltenii au manifestat pentru a cere construcţia autostrăzii Craiova-Piteşti.
În bugetul de stat pe 2016 a fost prevăzut suma de 1,5 milioane euro pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia autostăzii Craiova-Piteşti. Guvernul Ponta a intenţionat realizarea acestui drum în parteneriat public-privat, însă iniţiativa nu a fost dusă la bun sfârşit.
Licitaţia pentru „Contract de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Drumului Expres / Autostrada Craiova – Piteşti, km 0+000 – km 121+185” a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice în data de 9 martie 2013.
Cinci consorţii s-au înscris la aceasta: Obrascon Huarte Lain SA – OHL ZS SA, China Communications Construction Company – Dogus Insaat VE Ticaret AS – Egis Projects, Spedition UMB – Tehnostrade – Vectra Service, Strabag AG – Strabag SE – Vinci Construction Grands Projects – Vinci Construction Terassament – Aktor SA – Aktor Concessions SA (denumită Via Subcarpatica) şi Impregilo SpA – Salini SpA.
Iar alegerea constructorului, dar şi a variantei de drum care urma să fie realizat, drum expres sau autostradă, trebuia decisă în urma etapei de dialog competitiv cu candidaţii preselectaţi.
Toate procedurile au fost însă suspendate din lipsă de fonduri.

 

 

Cele mai citite

Motivul incredibil pentru care Israelul a blocat ajutoare cruciale pentru Gaza

Israelul a blocat ajutoare cruciale din motive de securitate insuficiente, a declarat șeful unei organizații de caritate care încearcă să trimită echipamente în Gaza,...

Cătălin Cîrstoiu declară că a fost la clinica privată pentru a-și ajuta colegii

Cătălin Cîrstoiu, candidatul coaliţiei PSD-PNL pentru funcţia de primar general al Capitalei, a declarat miercuri seara că a fost la clinica privată deţinută de...

Belgia și Cehia vor ca UE să dea noi sancțiuni împotriva influenței Rusiei în viitoarele alegeri europene

Belgia şi Cehia cer ca Uniunea Europeană să adopte noi sancţiuni pentru a contracara influenţa Rusiei în viitoarele alegeri europene, după ce mai multe...
Ultima oră
Pe aceeași temă