16.8 C
București
duminică, 12 mai 2024
AcasăSpecialReclamele la înghețată, în care apar Corina și Connect-R, interzise de CNA

Reclamele la înghețată, în care apar Corina și Connect-R, interzise de CNA

Cinci spoturi publicitare la înghețata Corso, în care apar cântăreții Corina și Connect-R, au fost interzise de la difuzarea la TV, întrucât legislația audiovizualului interzice folosirea celebrităților în publicitatea pentru alimente adresată minorilor, informează Mediafax.

CNA a analizat, în ședința de joi, cinci variante de spoturi pentru înghețata Corso – Corso Crazy, Corso Intenso, Corso Caserole, Corso Fresh și Corso Mega -, care au fost difuzate la mai multe televiziuni, în perioada iunie 2014 – mai 2015.

Deși au constatat că, în prezent, aceste spoturi nu mai sunt difuzate, CNA a hotărât să aplice în cazul celor cinci variante de spoturi publicitare pentru înghețata Corso decizii de intrare în legalitate, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislația audiovizualului. Motivul a fost acela al prevenirii difuzării acestor reclame care încalcă legislația audiovizualului.

Deciziile au fost luate cu șase voturi “pentru” (Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Laura Georgescu, Radu Herjeu și Dorina Rusu) și două “împotrivă” (Răsvan Popescu și Monica Gubernat), pentru încălcarea articolului 120, alineatul 3 din Codul audiovizualului, potrivit căruia “În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare”.

Membrul CNA Radu Herjeu a spus că este evident faptul că reclamele Corso se adresează copiilor, având în vedere că aceștia iau înghețata din mâna lui Connect-R.

În schimb, membrul CNA Monica Gubernat a spus că, din punctul său de vedere, înghețata nu poate fi considerat un aliment adresat minorilor. O poziție similară au avut și reprezentantele Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), care au spus că RAC nu a considerat că înghețata Corso ar fi un aliment adresat minorilor.

Pe de altă parte, tot în ședința CNA de joi, membrii Consiliului au decis să interzică de la difuzare două spoturi publicitare pentru vinul “Sânge de taur”, care au fost difuzate la mai multe televiziuni în perioada octombrie 2014 – martie 2015.

Deși nu mai sunt transmise în prezent, CNA a hotărât, joi, ca și în aceste cazuri să aplice decizii de intrare în legalitate, pentru a preveni reluarea difuzării respectivelor clipuri în forma care încalcă legislația audiovizualului.

Ambele spoturi pentru “Sânge de taur” au o tentă sexuală și transmit mesajul că acest vin este “bun pentru femei, dacă-l beau bărbații”.

CNA a decis să interzică difuzarea celor două spoturi publicitare, pentru încălcarea articolului 120, alineatul 2 din Codul audiovizualului, potrivit căruia “Nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă”.

Decizia de intrare în legalitate a acestor două clipuri publicitare a fost luată cu șapte voturi “pentru” (Valentin Jucan, Lorand Turos, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu, Dorina Rusu și Răsvan Popescu) și unul “împotrivă” (Viorel Buda), după ce membrii CNA s-au consultat cu reprezentantele Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), care au spus că RAC a considerat că aceste două reclame încalcă Codul de practică în comunicarea comercială.

Pe de altă parte, tot în ședința de joi, CNA a decis să interzică de la difuzarea la TV două spoturi publicitare pentru salamul Fox, care au fost transmise la mai multe televiziuni, inclusiv la postul pentru copii Disney Channel, în perioada mai – iunie. În urma difuzării acestor spoturi, CNA a primit 18 reclamații de la telespectatori, potrivit cărora reclamele pentru salamul Fox sunt violente și încurajează o atitudine greșită a copiilor.

În acest caz, CNA a consultat și Consiliul Român pentru Publicitate, care a considerat că se încalcă prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială.

Astfel, CNA a decis să aplice în cazul celor două spoturi publicitare pentru salamul Fox decizii de intrare în legalitate, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate în forma care încalcă articolul 29, alineatul 2, litera b din Legea audiovizualului, potrivit căruia “Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special: să nu încurajeze în mod direct minorii să îşi convingă părinţii sau pe alte persoane să cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicităţii”, și articolul 29, alineatul 1, litera h din Legea audiovizualului – “Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale”.

Decizia în cazul spoturilor pentru salamul Fox a fost luată cu unanimitatea voturilor membrilor CNA prezenți la ședința de joi (Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu, Dorina Rusu și Răsvan Popescu).

Cele mai citite

FOTO Sărbătoare uriașă pentru FCSB, noua campioană a României

Deși a pierdut, la București, meciul cu CFR Cluj, FCSB a sărbătorit câștigarea titlului de campioană a României. Meciul FCSB - CFR Cluj, disputat în...

Ciolacu face un spital nou la Constanța dacă localnicii aleg un președinte de CJ din PSD

Premierul Marcel Ciolacu le promite locuitorilor din Constanța că statul va construi în zonă un spital județean nou, dar le atrage atenția că trebuie...

George Simion dezminte ideea că el sau partidul AUR ar fi făcut “blat” cu PSD

Președintele partidului AUR, George Simion, dezminte ideea că ar fi făcut un "blat" cu PSD și avertizează că informațiile care susțin acest lucru sunt...
Ultima oră
Pe aceeași temă