10.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialRestricții de circulație pe podul de la Agigea

Restricții de circulație pe podul de la Agigea

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat, ieri, că până pe 15 octombrie 2015, pe podul de la Agigea, peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, situat pe DN 39 la poziția kilometrică 8+988, viteza de deplasare a autovehiculelor pe cele patru benzi de circulație va fi limitată la 50 kilometri/oră.

De asemenea, se restricționează traficul pentru autovehiculele și coloanele agabaritice. Recent, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPMC), Valeriu Ionescu, declara pentru Agerpres că vor fi demarate operațiunile de montare a aparatelor de reazem antiseismic la noul pod rutier construit peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, în aval de ecluza Agigea. După finalizarea montajului, noul pod va fi deschis circulației rutiere pe toate cele patru benzi, interconectând deocamdată doar sectoarele de nord și sud ale Portului Constanța prin porțile 7 și 10 B cu A2.

De asemenea, se estimează că în următoarele două luni va fi finalizat și segmentul de drum care va conecta capătul de sud al noului pod cu DN 39 (Constanța – Vama Veche), la intrarea în Eforie Nord. Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră este o investiție de aproximativ 28 de milioane de euro, realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL pentru CNAPM Constanța, 70% din investiție fiind asigurată din fonduri structurale europene.

Noul pod este amplasat în aval de ecluza Agigea și elimină tranzitul rutier greu de la porțile 7 și 10B ale portului, prin municipiul Constanța. Întreaga construcție este proiectată precum cel mai mare pod susținut de cabluri din oțel (hobane) din România, cu înălțimea maximă de 65 de metri și deschiderea maximă de 200 de metri între piloni. Lungimea totală a podului, incluzând bretelele de acces, este de 2,5 kilometri.   

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă