15.7 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăSpecialProcurorii îl audiază iar pe șoferul de la care a pornit carambolul...

Procurorii îl audiază iar pe șoferul de la care a pornit carambolul sângeros de pe A2. Este un instructor auto, pensionat de la RATB, cu două milioane de kilometri experiență: Nu sunt tâmpit, respect regulile | GALERIE FOTO

Ilie Tira este numele șoferului din prima mașină avariată în cel mai grav accident din România, carambolul sângeros de sâmbătă dimineață, de la A2. De meserie instructor auto, acesta se afla într-un Logan alimentat cu gaz, chiar mașina flosită pentru cursurile de conducere ale elevilor săi.

GALERIE FOTO AICI!

UPDATE. 14.00. Instructorul auto este din nou audiat de anchetatori. O rudă a șoferului din prima mașină avariată în carambolul sângeros de pe A2 a declarat reporterilor ”România liberă” că Ilie Tira este iar în fața polițiștilor și procurorului de caz unde au loc noi audieri. Noaptea trecută anchetatorii au făcut audieri până la ora 4.00.

România liberă a aflat că instructorul auto este din București și profesează ca Persoană Fizică Autorizată, fiind în același timp și pensionar. Acesta a lucrat în trecut la Regia Autonomă de Transport București (RATB)


Citește și: Panourile de avertizare de pe A2 funcţionau la momentul accidentului. Pe ele scria “Atenţie ! km 96 – km 117+500 limită de viteză 60 km/h !”. VIDEO: Impactul, devastator și la 50 km/h



Tira a fost audiat la Poliția A2 de procurorul care anchetează accidentul. Fiind vorba de un accident cu patru morți, cu 30 de vehicule avariate și cu 57 de răniți, dosarul penal ar putea să se soldeze cu ani grei de pușcărie pentru cei care vor fi trimiși în judecată. Este cel mai grav accident rutier înregistrat în România, conform comisarului-șef George Grigore, director adjunct al Direcţiei Rutiere din Poliţia Română.

Poliția Rutieră s-a pronunțat deja, comisarul-șef George Grigore indicând presei că accidentul s-a produs din cauza neadaptării vitezei la condițiile meteo extreme, urmând ca procurorii să afle care dintre șoferi sunt cei vinovați pentru că au condus cu viteză excesivă în ceața densă.

Interesant este că până acum anchetatorii nu au adus în discuție răspunderea CNADNR privind vizibilitatea marcajelor, prezența sau lipsa elementelor reflectorizante, mobilizarea unor mijloace speciale de semnalizare adaptate condițiilor meteo extreme. Nici responsabilitatea Poliției Rutiere în dirijarea traficului pe condiții extreme nu este momentan discutată de anchetatori.

Prim-procurorul Parchetului Judecătoriei Lehliu, Liliana Bănescu, a declarat pentru jurnaliștii Adevărul că ancheta este complicată și că toate mașinile implicate în carambolul sângerossunt supuse unor expertize tehnice.

Momentan procurorii care lucrează la dosar au luat declarații de la șoferii și pasagerii din mașinile implicate în accident, acele persoane care nu au ajuns la spitale din pricina rănilor grave. Conform televiziunilor de știri, audierile au durat până la patru dimineața, în noaptea de sâmbătă spre duminică.

În dimineaza zilei e duminică, Ilie Tira, șoferul din prima mașină avariată în carambolul sângeros, a fost contactat telefonic de televiziunea Antena 3 și a explicat ce s-a întâmplat.

Acesta susține că în momentul când a intrat în ceață, fiind pe banda a doua, a redus treptat viteza, în paralel având aprinse becurile auxiliare de ceață. Acesta spune că a făcut exact ceea ce prevede Codul Rutier în astfel de situații și ceea ce le indică elevilor săi să facă în astfel de situații.

”Am peste două milioane de kilometri parcurși. Nu sunt tâmpit, nu circul cu viteză și respect regulile. Când am intrat în peretele de ceață am făcut ce trebuia să fac. Am fost lovit din spate”

Instructorul auto a descris, în direct, pentru televiziunea de știri, cele cinci secunde fatale în care s-a declanșat accidentul soldat cu patru morți și 57 de răniți.

”În dreapta mea aveam un Renault argintiu, când am intrat în peretele de ceață. Am redus viteza în treapta a patra, apoi treia și apoi a doua și am aprins și avariile. Aveam toate luminile aprinse, ceața și semnalizările”, a povestit instructorul auto.

Declarația instructorului auto arată că accidentul putea să fie și mai sinistru pentru că mașina pe care o conducea era echipată cu instalație de gaz și izbitura puternică din spate a afectat butelia din portbagajul mașinii.

”După 5 secunde când am intrat în peretele de ceață a venit cineva din spate, care avea cel putin 70. Când m-a izbit, mi-a mărit viteza. Mi-a făcut daună totală. Mu mai am portbagaj, noroc că nu mi-a explodat butelia de gaz. După ce m-au lovit m-am repliat pe dreapta și m-am pus pe bada de urgență”

Bărbatul spune că nu își reproșează absolut nimic și că a acționat preventiv și regulamentar din secunda în care a intrat în ”peretele de ceață”, fiind izbit din spate de un șofer care nu a redus viteza până la limita evitării pericolului produs de condițiile meteo extreme.
 

Sunt instructor de peste 22 de ani și am peste două milioane de kilometri, nu sunt tâmpit, nu circul cu viteză, resect regulile. Am reuds viteza regulamentar. Am fost singurul care am redus viteza, cei care veneau din spate aveau viteză excesivă.

Nu mă simt vinovat cu absolut nimic Eu am respectat ce am învățat și ce învăt copiii. Eram cu mașina de școală, aveam soția lângă mine. Eu nu am circulat cu viteză redusă în banda a doua, intrasem pe prima bandă.

Niciun cretin nu circulă cu viteză redusă pe banda a doua. Impactul a fost extraordinar de puternic, pur si simplu ne-au explodat creierii în cap de la impactul acela. A venit cu viteză foarte mare cel care m-a lovit. Imaginați-vă cu ce forță a intrat într-un perete de ceață din care nu se vedea nimic.

Când am coborât din mașină am auzit o bubuitură, am fost lovit de altul care a venit fără niciun fel de reducere. Nu am niciun fel de vină, eu am fost prima mașină, eu am redus viteza regulamentar. Nu sunt vinovat cu absolut nimic, cât timp am făcut ce am fost învțat să fac pe timp de ceață


Alte detalii despre accident: Cum s-au izbit șoferii care circulau ieri orbește pe A2 și au provocat cel mai grav accident rutier din România, cu 4 morți și 57 de răniți. Procurorii au audiat toată noaptea șoferii și pasagerii implicați în carambolul sângeros

În cursul dimineții, televiziunile de știri au relatat, pe surse, că anchetatorii au conturat o posibilă ipoteză privind producerea acestui accident. Astfel, conform jurnaliștilor de la Stirile ProTV, totul ar fi pornit de la șoferul unei Dacii, care a redus foarte mult viteza, pe banda a doua, când a intrat în ceață. Detalii aici!



Carambolul de pe A2 este cel mai grav de când s-a deschis Autostrada Soarelui, spune directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din Poliţia Română



EDITORIALUL ”România liberă” ridică semne de întrebare legate de modul cum intervine Poliția Rutieră în cazul situațiilor meteo extreme

Poliția Rutieră e condusă de incompetenți sadea și asta ucide pe șosele | OPINIE

Câte echipaje de Poliție Rutieră au fost trimise pe A2 când a apărut ceața? Știa măcar Poliția Rutieră că e ceață pe autostradă, înainte să se producă carambolul cu 3 morți și să curgă apelurile disperate la 112? Poliția Rutieră stă doar la ciupeală și niciodată nu este acolo când e nevoie de ea pentru că e condusă de șefi total incompetenți.

Dincolo de accidentul acesta, ministrul de Interne ar face bine să-i întrebe pe incompetenții care conduc Poliția Rutieră ce plan au ei pentru a vâna sistematic și constant șmecherii de pe șosele, astfel încât să nu se mai circule atât de periculos. Ce fac ei ca să fie Poliția Rutieră prezentă astfel încât să nu mai pară șoselele sat fără câini? După ce plan acționează ei pentru ca instituția asta să fie prezentă atunci când șoferii au nevoie de ea?

Citiți aici tot comentariul și opiniile cititorilor!

 

 

 

 

 

Cele mai citite

Introducere în lumea lansetelor feeder

Pescuitul la feeder a devenit una dintre cele mai apreciate tehnici de pescuit în rândul pescarilor profesioniști și amatori din România. Atracția pentru această...

Jens Stoltenberg: România are un rol esențial în apărarea flancului estic al NATO

România este esențială pentru apărarea flancului estic al NATO, a spus Jens Stoltenberg, șeful NATO, după discuția avută marți cu președintele Klaus Iohannis, potrivit...

SUA va ajuta prudent Ucraina și Israelul

Noile proiecte de ajutor american pentru Ucraina şi Israel, anunţate luni de şeful republican al Camerei Reprezentanţilor, vor fi utile celor două ţări, a...
Ultima oră
Pe aceeași temă