Toate cele 8800 de oi de la bordul navei cargo Youzarsif H, care a scufundat vasul militar rusesc, s-au întors în România vii și nevătămate, a declarat, pentru România Liberă, proprietarul firmei de unde proveneau animalele, Mahmoud Karazi.
Acesta ne-a precizat că este vorba de berbecuți, născuți și crescuți în România, care fuseseră vânduți pentru a ajunge în final în Iordania.
Firma producătoare are sediul în județul Constanța. Mahmoud Karazi ne-a precizat că niciunul dintre animale nu a avut de suferit în urma accidentului naval.
În ce privește nava, Mahmoud Karazi a explicat că nu îi aparține ci a fost doar închiriată pentru acest transport. Starea tehnică a navei Youzarsif H va putea fi determinată cu precizie abia după ce ea va ajunge înapoi în port și va fi descărcată, ne-a declarat omul de afaceri.
Conform site-ului de profil MarineTraffic.com, nava Youzarsif H plecase miercuri dimineaţă din portul Midia, iar miercuri seară făcuse o scurtă escală în portul Constanţa. Accidentul naval s-a produs joi în apropierea strâmtorii Bosfor.
După cum se știe, în urma ciocnirii cu cargoul Youzarsif H, nava militară rusească Liman a suferit o spărtură sub nivelul apei și s-a scufundat. Toți cei 78 de militari ruși de la bordul navei au fost salvați de autoritățile Turciei, în apele căreia s-a produs accidentul.
Informațiile indicate aici sunt următoarele: "Intelligence Ship "Liman", Project 861M / Moma class, Former hydrographic survey vessel "Liman" (No.861/19), converted into the Intelligence Ship in 1989, Special Systems: «Vitok-AK», MRR-1-7, «Vakhta-M,10,12», «Vizit-M», «Rotor-N», «Uzel», «Kayra», Missiles: SAM system «Strela» (16 missiles)".
Presa internațională susține că Liman, care aparținea Flotei rusești a Mării Negre, era o navă – spion. Rusia a prezentat-o oficial drept navă de cercetare și a susținut că era un vapor vechi, fără armament la bord.
Totuși, potrivit unor date prezentate în exclusivitate de România Liberă, nava Liman avea la bord rachete antiaeriene.