16.5 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialTolo.ro: Primăria Capitalei plătește oameni ca să scrie la site-ul unei firme...

Tolo.ro: Primăria Capitalei plătește oameni ca să scrie la site-ul unei firme private

Primăria Capitalei ar fi plătit 100.000 de euro unor oameni ca să scrie la un site de cultură deținut de o firmă privată, arată jurnaliștii de la GSP, Cătălin Tolontan, Mirela Neag și Răzvan Luțac. În investigația jurnaliștilor se precizează că firma Brandstorming Services ar fi primit banii pentru ca mai multe persoane angajate acolo să scrie la site-ul Art7.fm.

Brandstorming Services SRL este deținută 90% de Ioana Voloacă și 10% de Ștefan Voloacă. Cei doi au fost soți, au divorțat, însă continuă să facă afaceri împreună, spune Cătălin Tolontan pe site-ul său.

Autorii articolelor și emisiunilor de pe Art7.fm primesc între 2.000 și 3.000 de lei net pe lună de la Creart, instituție a Primăriei, iar beneficiarul principal al contractului este inițiatoarea afacerii, Ioana Voloacă.

Surse ale Gazetei susțin că ”ea a primit pe drepturi de autor în valoare de zeci de mii de euro în acest an de colaborare cu primăria”.

Se pare că cei doi care au pornit această afacere, Ioana și Ștefan Voloacă, sunt cunoscuți în mediul de afaceri.

După mai multe locuri de muncă, Ștefan Voloacă ar fi ajuns directorul de creație la firma de evenimente 360 Revolution, controlată de Sebastian Ghiță.

”Celor doi Voloacă li s-a deschis o filieră de bani PSD, deși e reducționist să cauți explicațiile doar pe linie politică”, spune unul dintre amicii lor.

Pe bani publici, Ioana Voloacă a ajuns să lucreze nu doar pentru Creart, ci și pentru Monument, altă entitate a Primăriei Capitalei.

”În acest timp, prin 360 Revolution, Ștefan Voloacă îl cunoscuse pe  Radu Popa, celebrul director de la Spații verzi al lui Sorin Oprescu”, povestesc oameni din Primărie, potrivit lui Cătălin Tolontan.

“Firma Ioanei Voloacă înregistrează o creștere impresionantă a cifrei de afaceri în 2015, simultan cu intrarea lui Ștefan în 360 Revolution.

360 Revolution este una dintre preferatele Primăriei, pentru care prestează evenimente diverse, de la Târgul de Crăciun și până la proiecții luminoase pe Palatul Parlamentului.

Practic, cei 350.000 de euro cifră de afaceri din 2015 reprezintă de trei ori și jumătate mai mult decât a încasat Ioana Voloacă pe această companie, cumulat, în perioada 2008-2014.

Datele pentru 2016 nu sunt încă publice, dar din declarațiile Ioanei Voloacă pentru gsp , cifra de afaceri a scăzut din nou la aproximativ 25.000 de euro pe an.

Fata lui Aurelian Bondrea, rectorul Universității ”Spiru Haret”, Ioana Voloacă are un parcurs dominat de acest nume.

Termină Jurnalismul la ”Spiru Haret”, își ia masterul în Comunicare la ”Spiru Haret” și lucrează pe 6 funcții, dintre care 4 actuale, la ”Spiru Haret”.

Situația arată ca și cum achizițiile publice de la Creart le face Eugen Ionesco: Ioana Voloacă primește bani de la Primărie ca să scrie pe siteul pe care-l deține ea!

”Directorul Claudia Popa și soțul acesteia, Radu Popa, se cunosc bine cu Ștefan și Ioana Voloacă”, insistă sursele”, mai spun jurnaliștii.

Ce spune Primăria:

Creart își apără parteneriatul și spune că ”fiecare parte a avut obligațiile sale”.

”Cu doamna Ioana Voloacă, care este și redactor-șef al platformei, am semnat trei contracte”, susține Creart.

În total, sumele comunicate de Primărie către ziar sunt de aproape 100.000 de euro, mai puțin decât achită BRD pentru Scena9, cu precizarea că banca își plătește propriul site, al cărui marcă o deține.

Ioana Voloacă susține că site-ul îi aparține, dar nu crede că nu e nicio problemă.

“– Cui aparține siteul Art7fm, doamna Voloacă?
– În primul rând, trebuie spus că proiectul art7 nu este gândit ca generator de profit. Poate că sună idealist în ziua de azi, dar chiar cred că e
nevoie de un spațiu în care să se dezvolte un dialog al ideilor și un lifestyle cultural.

-Și siteul?
-Siteul este al meu, personal. Dar l-am concesionat către Brandstorming Services SRL.

-Care e compania dumneavoastră.
-Da. Am participat cu această societate la un concurs al CNA pentru un radio cultural independent, dar nu am reușit. Eu având o expertiză în radio am făcut apoi parteneriatul între Brandstorming și Creart. Acesta este și obiectul contractului de parteneriat cu Creart, ce nu are nici o valoare financiară.

-Am înțeles. Compania nu ia nici un ban de la Primărie, dar luați dumneavoastră personal pentru a scrie pe un site care vă aparține. Cum vi se pare această legătură?
-Nu văd nici o problemă. Încasez drepturi de autor de la Creart, care se referă strict la munca pe care o prestez în cadrul platformei. Valoarea acestora este de 6.550 lei net, pe lună. La aceasta s-⁠a adăugat o sumă inițială de 22.500 lei net, reprezentând realizarea, conceperea și construcția site-⁠ului, precum și activități de promovare on line și pe social media.

-Ați discutat vreodată cu Claudia Popa și cu soțul ei Radu Popa despre bani?
-Absolut toate discuțiile legate de acest proiect s-au desfășurat în cadru instituțional, la sediul Creart, în prezența unei echipe juridice și de
comunicare de acolo. Nu a existat nicio altă discuție privată. Aș dori să adaug câteva cuvinte.

-Sigur.
-Parteneriatul cu Creart asigură supraviețuierea unei platforme culturale independente. Există un raport public de activitate ce dovedește succesul de audiență al platformei art7.fm. Beneficiul instituției publice este că ne-⁠am angajat să informăm publicul despre toate evenimentele organizate de PMB. Nu toate plac tuturor. Nici nu e nevoie: asta e ideea
unei platforme, să informeze toate categoriile. Dar să enumerăm câteva dintre cele ce primesc finanțări de la stat, ce nu ar supraviețui fără ele
și care sunt apreciate de toată lumea: ArtSafari, Femei pe Mătăsari, Kings of Leon, Untold, TIFF, Street Delivery etc.

-Nu analizăm oportunitatea parteneriatului. Asta e altă discuție. Ne interesează felul în care se face finanțarea.
-Peste 90% din inițiativele culturale din România supraviețuiesc doar pentru că sunt subvenționate într-⁠o formă sau alta de stat. Când se taie
vreo finanțare, mediul cultural explodează. Îmi doresc să nu fie și cazul nostru. Toate fondurile se duc direct și transparent către cei care scriu
pe platformă, iar publicul și audiența pe care o avem demonstrează că ne facem bine treaba și produsul nostru cultural este cu adevărat de
calitate”, se arată în investigație.

Mai multe detalii și documente puteți vedea pe Tolo.ro

Cele mai citite

Horia Constantinescu a demisionat din fruntea ANPC și va candida din partea PSD la Primăria Constanța

Horia Constantinescu a demisionat de la șefia ANPC. Constantinescu a anunțat, luni, că a semnat cererea de demisie din funcţia de preşedinte al Autorităţii...

Tesla se restructurează: mai mult de 10% din angajații companiei la nivel global vor fi puși pe liber

Tesla va concedia peste 10% din cei 140,473 de angajaţi ai companiei la nivel global, potrivit unei note interne redactată de Elon Musk, scrie...

Azi încep depunerile de candidaturi pentru alegerile locale

Partidele politice, alianţele, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi vor putea, începând de astăzi până pe 30 aprilie, ora 23:59, să depună...
Ultima oră
Pe aceeași temă