9.8 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSpecialDe ce au blocat transportatorii șoselele luni și ce revendicări au la...

De ce au blocat transportatorii șoselele luni și ce revendicări au la mitingul de amploare de peste două zile

Scumpirea exagerată a poliţelor de asigurare auto, determinată de faptul că piaţa asigurărilor a fost acaparată de companii cu capital străin,  a determinat un nou protest al șoferilor.

În avanpremiera mitingului de amploare anunţat pentru joi în Bucureşti, camionagiii au protestat din nou luni pe centurile marilor oraşe, unde au circulat cu viteză scăzută.

Un protest „liniştit“, aşa cum l-au caracterizat chiar organizatorii, pentru a nu-şi epuiza forţele înaintea marii provocări de joi. „Nu se mai întâmplă ce s-a întâmplat acum o săptămână, când a fost un balamuc. Se merge cu viteză redusă pe toate liniile de centură din țară și pe drumurile de tranzit. Este un protest mai liniștit, pentru că joi ne pregătim de protestul de pe 15 septembrie din București“, a declarat pentru Agerpres președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Vasile Ștefănescu.


Citește despre protestul de joi aici: Primăria Capitalei și transportatorii au făcut o înțelegere privind modul de desfășurare a protestului din 15 septembrie


Organizaţiile patronale  din transporturile rutiere cer Guvernului să înghețe tarifele la RCA prin intermediul unei Ordonanțe de Urgență. „Actuala Ordonanță de Urgență, publicată pe site-ul Ministerului de Finanțe, este doar generală și nu limitează tarifele RCA, transportatorii rutieri fiind nemulțumiți de forma acesteia, urmând ca, în data de 15 septembrie 2016, să se organizeze un protest național împotriva creșterii tarifelor RCA. Guvernul poate li­mita tarifele RCA conform Legii Concurenței 21/1996, modificată și completată în 2016, iar Consiliul Concurenței investighează de doi ani piața asigurărilor din România împotriva unor prac­tici neconcurențiale, practici care au fost dovedite în raportul Milliman, întocmit la cererea ASF și trimis către Parlament“, a precizat Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Uniunea atrage atenţia asupra faptului că sistemul bonus-malus nu funcționează pe piaţa asigurărilor din România, iar tarifele percepute pentru poliţele RCA au crescut de două-trei ori.

La rândul lor, reprezentanții COTAR semnalau recent că premierul are la îndemână două soluții la care poate apela, pentru rezolvarea crizei RCA și stingerea conflictului creat de societăţile multinaționale de asigurări cu transportatorii și posesorii de autovehicule din România: să facă uz de Legea 21/1996 art. 4 privind intervenția Guvernului în împrejurări excepționale (întreaga industrie de transport din România trece printr-o astfel de perioadă cu totul excepțională și dramatică, de prăbușire, din cauza creșterii nejustificate a costurilor poliței RCA, cu sprijinul ASF) sau proiectul de Lege al RCA, aflat în dezbatere la Senatul României, în Comisia pentru buget-finanțe, să fie adoptat prin Ordonanță de Urgență, pentru a fi aplicat de îndată.

Încă de la începutul lunii în curs, COTAR a anunţat că a depus cereri pentru organizarea de mitinguri de protest pentru data de 15 septembrie în toate orașele reședință de județ. Potrivit organizaţiei transportatorilor, protestul va începe simultan, la ora 9.00 dimineaţa, atât în București, cât și în celelalte orașe. „În această perioadă, în afara formelor de protest anunțate — respectiv faptul că în fiecare luni, pe liniile de centură, pe drumurile de trafic greu, între orele 10.00 – 12.00, când circulăm cu viteză redusă — COTAR se delimitează de orice formă de protest așa-zis «spontan», se arăta în comunicatul dat publicităţii la acea dată.

Decimarea societăţilor româneşti de asigurări

În ultima perioadă, societăţile de asigurări cu capital autohton au fost pur şi simplu decimate. Această soartă a avut-o şi cea mai mare societate de asigurări din România, Astra. „România liberă“ a prezentat în exclusivitate, în ediţia de luni, un document oficial al Autorităţii de Suprave­ghere Financiară, în care se preciza negru pe alb că opt din cei nouă membri ai Consiliului ASF au votat pe 3 martie înlocuirea KPMG din postura de lichidator judiciar provizoriu al Astra Asigurări. Hotărârea, căreia i s-a opus doar preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu, nu a mai ajuns însă la instanţă, aşa că multinaţionala KPMG a continuat bine-mersi să dispună de destinele Astra Asigurări, până când a pus-o definitiv pe butuci, în detrimentul angajaţilor, al statului român şi al asiguraţilor.   

Cele mai citite

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...

Dosar de corupție la nivel înalt în Rusia: unul din adjuncții ministrului rus al apărării a fost arestat

Un adjunct al ministrului rus al apărării, Timur Ivanov, a fost arestat pentru presupusă corupţie, a anunţat marţi Comitetul de Anchetă rus, notează AFP,...
Ultima oră
Pe aceeași temă