Trenul IR 1862 care era planificat să circule pe relația Constanța – Fetești – Făurei – Iași a fost retras în gara Constanța la ora 4:50, a anunțat CFR SA.
Pentru continuarea drumului, pasagerii au fost preluați de trenul suplimentar 12096 care a plecat din Constanța în cursul dimineții, la ora 7:30, spre București, având un plug de zăpadă antemergător.
"Menționăm faptul că, în cursul nopții de 10/11 ianuarie, plugul locomotivei s-a rupt în urma impactului cu un corp străin aflat în gabarit, între stațiile Dorobanțu și Medgidia. Călătorilor li s-a asigurat în gara Constanța asistență, ceai și alimente", afirmă reprezentanții companiei.
Potrivit sursei citate, nu sunt linii închise și nici trenuri blocate pe rețeaua feroviară, însă circulația este adaptată la condițiile meteo nefavorabile, de ninsori abundente și viscol.
Pe magistrala București — Constanța, trenurile circulă remorcate cu locomotive Diesel și cu plug antemergător, din cauza pericolului formării de suluri de zăpadă.
CFR SA avertizează că se înregistrează întârzieri în circulație, acestea fiind determinate de adaptarea circulației la condițiile meteo nefavorabile de vânt puternic și ninsori abundente, de necesitatea atașării locomotivelor Diesel pe anumite intervale de stații din jumătatea de sud a țării, de reducerea vitezei de circulație sau de intervenția cu pluguri pentru deszăpezire.
"Toate aceste măsuri sunt necesare din considerente de siguranță și pentru continuitate în traficul feroviar pe întreaga rețea", subliniază compania.
CFR Călători a anulat 99 de trenuri din cele 1.300 de garnituri ale companiei care circulă zilnic în România și dă asigurări că se fac eforturi pentru ca traficul feroviar să fie asigurat pe magistrale, între marile orașe.