12.2 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialUn senator vrea să INTERZICĂ expunerea ostentativă a tatuajelor şi piercing-urilor în...

Un senator vrea să INTERZICĂ expunerea ostentativă a tatuajelor şi piercing-urilor în școli

Senatorul Christian Gigi Chiru vrea să interzică prin regulamentul şcolar expunerea ostentativă a tatuajelor, piercing-urilor şi bijuteriilor cu simbolistică sexuală, antisemită, rasistă sau xenofobă şi a vestimentaţiei care “excede limitele decenţei”, potrivit Mediafax

Astfel, parlamentarul i-a trimis o adresă în acest sens ministrului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, cu completarea articolului 139 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP), cu un nou paragraf.

Potrivit senatorului, ROFUIP ar trebui să prevadă că “este interzis elevilor şi tinerilor din sistemul de învăţământ preuniversitar: să lezeze imaginea publică a unităţii de învăţământ prin exhibarea, în incinta şi în imediata apropiere a acesteia, a tatuajelor, desenelor, a piercingurilor decorative, a vestimentaţiei sau a bijuteriilor cu caracter provocator, cu simbolistică sexuală, antisemită, rasistă sau xenofobă şi care exced limitele decenţei, ale politeţii şi respectului faţă de colegi, faţă de personalul unităţii de învăţământ şi faţă de alţi cetăţeni care vin în contact cu instituţia de învăţământ”.

În opinia senatorului, şcoala nu trebuie să condiţioneze sau să limiteze în mod exagerat accesul la educaţie sau libera exprimare a elevilor, dar trebuie să traseze clar şi cu fermitate regulile şi principiile bunei conduite, să formeze elevii în sensul respectului faţă de lumea şcolii, al decenţei şi al asumării responsabilităţilor.

Christian Gigi Chiru a menţionat că prin Ordinul ministrului Educaţiei OMEN din 15 decembrie 2014, privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, au fost reglementate procedurile referitoare atât la buna organizare şi desfăşurare a activităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar, cât şi la statutul personalului din şcoli, al beneficiarilor direcţi ai educaţiei şi al partenerilor educaţionali.

“În ceea ce priveşte drepturile, obligaţiile, responsabilităţile şi sancţiunile adresate beneficiarilor direcţi ai educaţiei, considerăm benefică precizarea acestora şi clarificarea normelor de conduită. Realitatea din şcolile româneşti obligă la luarea unor măsuri de această natură, în sensul protejării drepturilor beneficiarilor direcţi, dar şi al moralităţii, decenţei şi respectului faţă de propria persoană, de persoana celorlalţi şi, implicit, faţă de şcoală în general. Într-o societate accentuat globalizată şi inundată informaţional, şcoala prietenoasă încurajează incluziunea socială, apropierea culturală şi cultivarea spiritului civic, promovând libertatea ca formă a respectului faţă de semeni. O astfel de şcoală cultivă valorile sociale, etice, estetice şi educaţionale cu asumarea conştiinţei că elevul este oglinda profesorului şi viceversa, iar şcoala este reflexia societăţii”, a arătat senatorul, în adresa trimisă ministrului Educaţiei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă