luni, 29 aprilie 2024
AcasăSpecialUnul dintre cei mai luminoși asteroizi se află aproape de Pământ

Unul dintre cei mai luminoși asteroizi se află aproape de Pământ

Peste 10 zile, un asteroid gigantic va ajunge la distanța minimă față de planeta noastră, adică 1.1 milioane de kilometri, de trei ori distanța de la Pământ la Lună, potrivit Agenției Spațiale Române (ROSA).

Distanţa este una la care Pământul se află în siguranţă. Evenimentul rămâne însă unul rar, asteroidul fiind unul dintre cei mai luminoşi aflaţi în apropierea noastră până acum.

Corpul are magnitudinea 9.5, astfel încât va putea fi observat chiar şi printr-un binoclu sau un telescop mic, însă nu cu ochiul liber. Asteroidul 357439 a fost descoperit în 30 ianuarie 2004 de către LINEAR (The Lincoln Near-Earth Asteroid Research).

Asteroidul va traversa constelaţiile Hidra, Rac și Leu. Aceasta va fi cea mai mare apropiere de Pămant a unui obiect de asemenea dimensiuni, până în anul 2027, când iși va face aparitia un asteroid descoperit de LINEAR pe 13 ianuarie 1999, conform NASA.

O sesiune virtuală a întâlnirii Pământului cu asteroidul 357439 poate fi vizionată în direct, în 26 ianuarie, începând cu 21:30, ora României.