Destinaţiile turistice din România vor fi promovate printr-un joc video, la iniţiativa unor tineri care s-au gândit că frumuseţile României pot fi mai bine puse în valoare în mediul virtual, într-un mod interactiv şi educativ, informează Digi 24.
Personajul din jocul Play România se numeşte Mihai şi a fost creat de Nicolae Marghiol, împreună cu doi tineri programatori. Sociolog de profesie, Nicolae a realizat necesitatea unui mod diferit de a promova România.
„Sunt tot felul de târguri de turism, de reuniuni, dar nu profităm suficient de tehnologia actuală, de calculator… şi mi-a venit ideea jucându-mă pe anumite aplicaţii… de ce nu să creez o astfel de aplicaţie-joc astfel încât să descopăr înainte de a fi la locul respectiv, dincolo de poze, să văd efectiv într-o realitate virtuală ce înseamnă locul respectiv, fie că e muzeu, fie că sunt sate frumoase, oraşe sau destinaţii turistice”.
Jocul, care va fi lansat în martie, va fi oferit gratuit pe internet. Utilizatorii Play România vor putea face un tur prin marile oraşe ale ţării, precum Timişoara, Oradea sau Bucureşti, vor vedea cum este cu barca prin Delta Dunării, ori vor descoperi peisajele din cele mai frumoase sate transilvănene. Călătorii virtuali vor afla, astfel, informaţii inedite despre obiectivele turistice şi despre personalităţile reprezentative ale locurilor.
Jocul va fi disponibil în franceză şi în engleză.
Anul trecut, în România au venit 1,9 milioane de străini, majoritatea europeni, care au rămas, în medie, două zile. Cei mai mulţi vin pentru afaceri, nu în vacanţă. Prin comparaţie, Franţa atrage peste 80 de milioane de turişti pe an.