15.5 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialRomânia, Ucraina și Georgia, legate printr-o linie de ferryboat

România, Ucraina și Georgia, legate printr-o linie de ferryboat

Porturile Constanța, Batumi (Georgia) și Ilicevsk (Ucraina) sunt legate, de săptămâna trecută, de o linie de ferryboat. Noua linie maritimă este deservită de nava tip ferryboat/Ro-Ro „Greifswald“ 7.971 tdw, care are o capacitate de transport de 90 de autotrenuri cu marfă, de până la 16 m lungime, sau 103 vagoane de tren, ori 750 de autoturisme, nava dispunând și de cabine pentru transportul a 150 de pasageri.

Feribotul va pleca din Constanța în fiecare zi de joi, la ora 23.59, urmând să ajungă la Batumi duminica, la ora 7.00, după care seara, la ora 21.00, va părăsi portul pentru a se îndrepta către Ilicevsk (Ucraina), în funcție de partidele de marfă angajate de navlositori. Nava va ajunge miercurea, la orele 7.00, în Portul Ilicevsk și va părăsi portul la orele 21.00, urmând ca joia, la orele 16.00, să ajungă din nou la Constanța. La început, linia va fi operabilă doar în varianta de transport auto (Ro-Ro), urmând ca în perioada următoare să fie disponibilă și pentru transportul feroviar, după adaptarea ecartamentelor din terminalele feroviare din portul georgian și ucrainean.

„Practic, ceea ce am reușit acum este conexiunea de transport ce lipsea dintotdeauna peste ­Marea Neagră, între poarta Europei – ce se deschide la Constanța – și țările din bazinul Mării Caspice și chiar destinații mai îndepărtate din Orient, refăcând oarecum vechiul Drum al Mătăsii. Noua rută scurtează tranzitul și costurile logistice de transport între UE și țările de la Marea Caspică pentru toate tipurile de mărfuri, de la 25-30 de zile, cât se făcea în mod uzual pe ruta Anvers/Rotterdam – regiunea Caspică, la 15 zile în prezent, cu transport feroviar din Europa Centrală până la Constanța și de aici cu linia maritimă ferry/Ro-Ro – până la Poti în Georgia, costurile pentru transportul unui autotren, la bordul navei, fiind de 1.600 de euro", a precizat Dorin Iacob, directorul firmei românești implicate în proiect. ”În prezent legătura se va realiza cu un voiaj/săptămână (patru voiaje/lună), iar părţile analizează posibilitatea de a creşte frecvenţa operării pentru a se ajunge la două voiaje/săptămână“, a precizat Iulian Matache, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

PRECEDENT

Eșec în trecut

Prima cursă de ferryboat între Constanța și Georgia a fost inaugurată oficial în 2001 și a durat până în 2009. Cursele se efectuau cu navele românești Mangalia și Eforie, nave vechi, care se află acum în șantier, așteptând să fie duse la fier vechi. S-a mai încercat o linie spre Turcia, înainte de 2000 și, mai recent, în 2011, cursă care a fost întreruptă la scurt timp de armator.

 

Cele mai citite

Cum alegi salopeta de lucru potrivită

Alegerea unei salopete de lucru adecvate este esențială pentru confortul, siguranța și eficiența la locul de muncă. Această piesă de îmbrăcăminte, care inițial a...

Cum alegi salopeta de lucru potrivită

Alegerea unei salopete de lucru adecvate este esențială pentru confortul, siguranța și eficiența la locul de muncă. Această piesă de îmbrăcăminte, care inițial a...

Un rapper iranian a fost condamnat la moarte

Rapper-ul iranian Toomaj Salehi a fost condamnat la moarte astăzi, 24 aprilie 2024. Starul este acuzat că are legătură cu tulburările din Iran din...
Ultima oră
Pe aceeași temă