11.3 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialArmata CHINEI are la dispoziţie trenuri speciale, de mare VITEZĂ. Vezi rolul...

Armata CHINEI are la dispoziţie trenuri speciale, de mare VITEZĂ. Vezi rolul acestora

China a construit o reţea feroviară strategică, adaptată pentru uz militar, pe care trenurile se deplasează cu 120 de mile pe oră (circa 200 km/h).

Construirea noilor magistrale feroviare a început în anul 2014 şi numără deja şase linii. Prima utilizare în scop militar a acestei reţele de transport s-a desfăşurat acum câteva zile. O brigadă a armatei chineze s-a îmbarcat într-un tren de pe linia spre provincia Xianjiang (cea mai nouă dintre cele şase magistrale de mare viteză). Garnitura feroviară a transportat oameni şi armament.

Militarii chinezi au anihilat un grup separatist uigur

Militarii chinezi au parcurs cu trenul 300 de mile (aproape 500 de kilometri) din provincia Lanzhou până în regiunea autonomă Xianjiang, majoritar musulmană, pentru a anihila un grup al separatiştilor musulmani de naţionalitate uigură – a informat media oficială de la Beijing.

Citeşte şi: GALERIE FOTO. Cum se antrenează soldaţii chinezi la – 20 de grade Celsius

Necesitatea unor linii feroviare de mare viteză, adaptate pentru uz militar, se datorează teritoriului enorm al Chinei, care are cele mai lungi frontiere terestre din întreaga lume, cu 14 ţări. Armata chineză e obligată să desfăşoare acţiuni rapide, atât umanitare cât şi de război, atât în interior cât şi la frontiere.

Cele mai sensibile graniţe ale Chinei sunt cele de la sud, cu India şi cu Myanmar (fosta Birmanie). China are vechi dispute teritoriale cu India, cea mai cunoscută fiind legată de Tibet, iar Birmania, pe de altă parte, este considerată o ţară instabilă.

China are deja cea mai lungă reţea feroviară de mare viteză din întreaga lume, iar lungimea acesteia ar urma să se dubleze, până în anul 2020. Viteza trenurilor va creşte de la 200  la 250 de kilometri pe oră.

O viitoare extindere a reţelei feroviare ultrarapidă va fi până la Lhasa, capitala regiunii autonome Tibet. Ulterior, China ar dori să prelungească linia feroviară din Lhasa până în Nepal, trecând pe sub Himalaya.

Citeşte şi: FOTO. China pregăteşte lansarea celei mai mari NAVE de RĂZBOI din Asia

 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Impostura snoabă și propaganda veselă

Obsesia multor snobi care ce îmbogățesc peste măsură este să devină artiști prin intermediul banilor. Întâi își tot dichisesc și bibilesc casa de un...

Impostura snoabă și propaganda veselă

Obsesia multor snobi care ce îmbogățesc peste măsură este să devină artiști prin intermediul banilor. Întâi își tot dichisesc și bibilesc casa de un...

Eclipsată de Rareș Bogdan, Iulia Albu ar putea da găina pe păun, pentru a se apropia de coloritul batistuțelor europarlamentarului

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Criticul de modă Iulia Albu a ajuns să fie extrem de invidioasă pe europarlamentarul Partidului Național Liberal (PNL) Rareș Bogdan. Coloratele batistuțe...
Ultima oră
Pe aceeași temă