12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialRaportul final al catastrofei aviatice GermanWings

Raportul final al catastrofei aviatice GermanWings

Experţii aviaţiei civile franceze au recomandat efectuarea de controale medicale şi teste psihologice mai riguroase asupra piloţilor de linie, într-un raport făcut public duminică, la capătul anchetei privind catastrofa aviatică din martie 2015 din Alpii francezi, când un aparat al Germanwings s-a prăbuşit, provocând moartea a 150 de persoane, relatează AFP.

Raportul Biroului de anchete şi analize (BEA), prezentat într-o conferinţă de presă la Le Bourget, lângă Paris, confirmă definitiv că prăbuşirea aparatului a fost provocată deliberat de copilotul german Andreas Lubitz, care suferea de probleme psihice.

În urma unei catastrofe care a ridicat întrebări inedite în materie de securitate, BEA emite două recomandări 'pentru efectuarea unei analize regulate a incapacităţilor de zbor, în special pentru probleme psihologice şi psihiatrice'.

Agenţia europeană de securitate aeriană (EASA) a recomandat deja, cu titlu provizoriu, prezenţa permanentă a două persoane în cabina de pilotaj pe toată durata zborului.

La 24 martie 2015, Andreas Lubitz, copilotul zborului GWI18G Barcelona-Düsseldorf al Germanwings, filiala low-cost a companiei german Lufthansa, a profitat de absenţa din cabină a pilotului pentru a declanşa prăbuşirea avionului Airbus, la o jumătate de oră după decolare.

Zece minute mai târziu, aparatul, care avea la bord 144 pasageri şi şase membri de echipaj, s-a izbit de stânci în Alpii francezi.

Cele 150 de victime ale catastrofei erau originare din 20 de ţări, cele mai multe provenind din Germania -72- şi Spania -50.

În raportul preliminar din mai 2015, BEA a confirmat că Andreas Lubitz a 'reglat în mod intenţionat pilotul automat pentru a comanda o coborâre a avionului până la coliziunea cu relieful'.

Analiza cutiilor negre ale aparatului a permis stabilirea faptului că Lubitz s-a aflat 'singur în postul de pilotaj' şi a refuzat să deschisă uşa cabinei în timpul coborârii, în pofida apelurilor repetate ale restului echipajului, şi a 'loviturilor în uşă'.

Dosarul medical al lui Andreas Lubitz a scos la iveală că germanul de 28 de ani suferea de depresie, dar 'restricţiile speciale' care îi fuseseră impuse nu îi interziceau să piloteze avioane de linie.

Potrivit Reuters şi DPA, un medic a recomandat, cu două săptămâni înainte de accident, ca Lubitz să fie tratat într-un spital psihiatic, dar nu a informat autorităţile aviatice.

Lubitz începuse să prezinte din decembrie 2014 simptome ce indicau un episod depresiv sever, şi a consultat mai mulţi medici în lunile următoare, însă niciunul dintre aceştia nu a alertat autorităţile aviatice sau angajatorul copilotului.

Cele mai citite

Copilul tău și-a pierdut pofta de mâncare? Iată ce trebuie să faci!

Lipsa de apetit la copii reprezintă o problemă comună, care adesea îngrijorează părinții. Este esențială o abordare atentă și informată pentru a identifica cauzele...

Coreea de Nord l-a primit pe șeful spionajului rus

O delegație a Biroului de Informații Externe al Rusiei a vizitat capitala nord-coreeană Phenian între luni și miercuri și a discutat despre stimularea cooperării...

Se dezumflă balonul Green Deal!

În România, nu se vorbește deloc despre eșecul reuniunii miniștrilor de mediu din UE, cu privire la adoptarea Legii pentru Refacerea Naturii. Deși grupul...
Ultima oră
Pe aceeași temă