10.6 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăSpecialAutobuzul electric, în testare pe străzile Galaţiului

Autobuzul electric, în testare pe străzile Galaţiului

Pe străzile Galaţiului va circula, timp de o lună, un autobuz electric, care va fi testat în cadrul unui proiect comun al Primăriei Galaţi, regiei de transport Transub SA şi firmei Cefin. Autobuzul electric nu se deosebeşte de un autobuz clasic, dar înglobează tehnologii de ultimă oră şi are ca avantaje costurile reduse de exploatare, absenţa poluării, dar şi faptul că nu utilizează carburanţi pe bază de hidrocarburi. „Nr. 1” în producţia de autobuze electrice nu este un mare producător auto, ci compania chineză BYD, lider mondial în producţia de baterii reîncărcabile. Modelul testat la Galaţi este BYD K9. 

„Încorporează o tehnologie avansată. E dotat cu frână regenerabilă, motor pe butucul roţii, baterie fier-fosfat, care este 100% reciclabilă”, ne-a declarat Diana Dumitran, director de marketing al Cefin. Autobuzul BYD K9 are 75 de locuri şi atinge o viteză de 70 km/h. În cazul autobuzului electric marca BYD, autonomia este de 250 km la o singură încărcare a bateriei. La testele efectuate la Braşov a fost înregistrată o autonomie de 268 kilometri. Încărcarea bateriilor se realizează prin cuplarea la o priză în cursul nopţii. Există şi alternativa încărcării în modul „rapid”.

Primarul Marius Stan spune că ar fi posibilă cumpărarea unui autobuz electric printr-o finanţare europeană: „În privinţa transportului public, gândim o strategie de viitor. Este posibil ca această tehnologie să fie mai scumpă, pentru că este o tehnologie nouă, dar, ceea ce este foarte important, este că, pe acest subiect, Uniunea Europeană întinde mâna celor care se grăbesc”.

Directoarea Transurb SA Galaţi, Genica Totolici, a spus că în această perioadă vor fi testate caracteristicile tehnice şi costurile de exploatare: „Vom face toate testările din punct de vedere tehnic şi vom verifica încadrarea lor în parametri, pe toate traseele şi vom vedea, exact, dacă este asigurată autonomia de 250 km şi cu punerea în funcţiune a aerului condiţionat. Este un proiect foarte bun pentru oraşul Galaţi, ţinând cont că este un oraş poluat şi cu trafic foarte aglomerat”.

Autovehicolul viitorului

Date fiind avantajele unui astfel de vehicol, marile metropole se orientează către introducerea autobuzelor electrice în transportul de călători. Se estimează că în 2030 majoritatea transporturilor de călători şi celor de mărfuri se vor realiza cu autovehicole electrice. Pentru Aeroportul Schipol din Amsterdam au fost achiziţionate 35 de autobuze electrice, iar Primăria oraşului Los Angeles a comandat 25 de astfel de autobuze, iar în provincia olandeză Friesland au fost achiziţionate 6 autobuze. Fieful autobuzelor electrice este oraşul chinez Shenzen, pe ale cărui străzi circulă 200 de autobuze electrice.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă