Investiția „Dezvoltarea capacității feroviare în zona fluvio-maritimă a Portului Constanța“ a fost recepționată de către Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA, la finalizarea lucrărilor.
Aceasta constă în realizarea unui complex feroviar sistematizat în sectorul fluvio-maritim al Portului Constanța, care să asigure deservirea optimă și unitară a actualilor și viitorilor operatori portuari. În prima etapă, care face obiectul acestui proiect, s-au executat liniile CF care deservesc actualii operatori, pe baza previziunilor de trafic până în anul 2020. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.
Finanțarea s-a realizat din fonduri structurale (85%) și de la bugetul de stat (15%). Valoarea contractului de execuție a lucrărilor este de 58.300.667,25 lei (fără TVA), antreprenor general fiind asocierea dintre S.C. Consal Trade SRL – S.C. Livarom Prest SRL – S.C. Elcomex IEA S.. și SC Vio Top S.R.L. Valoarea contractului de asistență tehnică de supervizare a execuției lucrărilor este de 1.026.975 lei (fără TVA), consultant fiind asocierea dintre Systra S.A. – S.C. Metroul S.A. București.
Au fost efectuate: lucrări de sistematizare a stațiilor existente, fiind dublate și electrificate; lucrări de dublare a liniei existente Comvex pe viitorul interval de circulație; lucrări de realizare a unei noi stații CF; podețe; lucrări de telecomunicații; lucrări de semnalizare, de electrificare, de energoalimentare; instalații electrice de iluminat exterior; o nouă clădire de exploatare care concentrează numeroase utilaje și instalații.
Investiția constă în realizarea unui complex feroviar sistematizat în sectorul fluvio-maritim al Portului Constanța, care să asigure deservirea optimă și unitară a actualilor și viitorilor operatori portuari.
PROGRAM
Referendum local
Aceasta este cea de-a doua investiție importantă inaugurată în Portul Constanța în ultima jumătate de an. Precedenta a avut loc în octombrie, când a fost dat în folosință podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră și a fost deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, pe ambele sensuri.
Podul are o structură de tip hobanat, o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri, permițând circulația pe 4 benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre-Marea Neagră este de 18,4 metri. A costat 191 milioane de lei, 85% din bani provenind din fonduri europene. Breteaua rutieră de conectare cu DN 39 a podului a fost dată în folosință luna trecută.