15.4 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialNădlac-Arad, autostrada fără capete

Nădlac-Arad, autostrada fără capete

Compania de Drumuri a deschis traficului la finele săptămânii trecute 28 de kilometri din cei 39 de kilometri ai autostrăzii ce leagă municipiul Arad de graniţă. Accesul dificil spre autostradă şi limitarea vitezei fac ca DN7 să rămână însă alternativa mai rapidă.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a deschis la finele săptămânii trecute o porţiune de 28 de kilometri din autostrada Nădlac-Arad, respectiv 22 de kilometri ai lotului I şi 6 kilometri din lotul II. Pe aceste porţiuni se va putea circula cu maximum 100 de kilometri pe oră lucrările, nefiind încheiate. Mai mult, nici accesul pe sectorul de autostradă nu va fi prea confortabil. Dacă accesul pe capătul dinspre Arad al autostrăzii se va face în zona localităţii Pecica dintr-un nod rutier, pentru a ajunge în capătul vestic, apropiat graniţei, şoferii vor avea de parcurs 8 kilometri pe un drum judeţean până să urce pe autostradă. Beneficiile autostrăzii lipsesc deocamdată, în condiţiile în care ruta combinată autostradă-drum judeţean este cu aproape 10 kilometri mai lungă decât actualul DN7. Autostrada își va arăta cu adevărat utilitatea de abia anul viitor în iunie, când este programată definitivarea lucrărilor pe sectorul maghiar al autostrăzii, respectiv M43.

Restricţii

Inaugurarea de săptămâna trecută urmează tipicul altor inaugurări recente de autostrăzi, anume deschiderea traficului fără ca lucrările să fie încheiate. „Lucrările care mai sunt de realizat pe lotul I permit desfășurarea circulației rutiere în siguranță. Circulația va fi permisă diferențiat. Astfel, pe sensul Arad-Nădlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru că pe drumul de legătură între autostradă și vamă există o singură bandă pe sens, iar tirurile nu pot aștepta controlul de frontieră acolo pentru că ar bloca drumul», afirmă directorul proiectului autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler.

El a spus că vor continua lucrările pe lotul II, cu termen de finalizare la sfârșitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie finalizată și autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac și Mako. Termenul de finalizare a lotului I este sfârșitul lunii ianuarie 2015, dar lucrările care mai au loc sunt în afara părții carosabile, la garduri sau scurgeri pluviale.

Până la finalizarea proiectului, șoferii vor putea circula cu cel mult 100 de kilometri pe oră, conform indicatoarelor de restricționare a vitezei amplasate.

Ce se va deschide în 2015?

Dorinţele CNADNR sunt de a deschide anul viitor traficul pe întreaga porţiune Lugoj-Nădlac. Potrivit lui Narcis Nea­ga, director general al CNADNR, anul acesta au fost deschişi circulaţiei 50 de kilometri de autostradă, respectiv 22 de kilometri între Orăştie şi Sibiu şi 28 între Nădlac şi Arad. „Anul viitor sperăm să dăm în folosinţă Timişoara-Lugoj, lotul II, care are vreo 26 de kilometri, cu alte cuvinte să se circule de la Sibiu la Deva, apoi de la Lugoj până la Nădlac. Sperăm să se termine lucrarea de la Deva la Ilia, de asemenea de la Gilău la Nădăşelu, deci estimăm 50 de kilometri“, spune şeful CNADNR.

Sibiu Piteşti începe „undeva în 2018“

Referitor la segmentul Sibiu-Pitești, Nea­ga a declarat că „studiul de fezabilitate este în evaluare, procedură care se va încheia în ianuarie, iar realizarea studiului va dura 17 luni, după care va avea loc licitația pentru atribuirea lucrărilor“, urmând ca „undeva, în 2018, să înceapă lucrările“. Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora. CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului II după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.    

Cele mai citite

Liviu Harosa, avocat în dosarul Roșia Montană: “Lupta juridică a fost ca o mlaștină, a fost imensă”

Litigiul Roșia Montană a dus la 54 de procese, a căror soluționare, în beneficiul cetățenilor și al statului român, a impus o muncă imensă,...

Nicușor Dan cere bani pe internet, pe motiv că în acest mod ajuți Bucureștiul

Pe facebook a apărut o reclamă care ar fi plătită de Nicușor Dan, reclamă care le solicită românilor să doneze bani pentru Nicușor Dan,...

Cum să alegi parfumul potrivit pentru orice ocazie

Viața este frumoasă dacă facem alegeri bune, iar parfumurile de lux ne pot aduce o dimensiune extraordinară în experiența vieții și în felul cum...
Ultima oră
Pe aceeași temă