13.5 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăSpecialPatronii din port, revoltă împotriva APMC

Patronii din port, revoltă împotriva APMC

Conducerea Administrației Porturilor Maritime Constanța vrea să majoreze tarifele de utilizare a domeniului portuar, operatorii se opun categoric.

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime a anunțat că dorește majorarea tarifelor de utilizare domeniu portuar (UDP), iar Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța a anunțat că refuză în mod categoric orice majorare. Aceștia subliniază că nu au primit nici o justificare rezonabilă pentru o astfel de creștere.

De asemenea, Organizația Patronală refuză semnarea noilor contracte nenego­ciate și impuse în mod abuziv de către CN APM. Totodată, ”Operatorul Portuar” atrage atenția că a solicitat în numeroase rânduri ca CN APM să comunice în mod transparent și defalcat care sunt componentele tarifelor practicate de companie. Atunci când operatorii portuari au cerut o motivare completă și întemeiată pentru creșterea solicitată, compania a invocat faptul că procedura de fundamentare a tarifului de UDP, cât și toate celelalte tarife aplicabile reprezintă componente ale strategiei comerciale a companiei și, prin urmare, nu pot fi divulgate.

Organizația Patronală consideră că procedura pe care CN APM încearcă să o impună este abuzivă. În cazul perpetuării acestui abuz, operatorii portuari își rezervă dreptul de a acționa în instanță CN APM pentru orice prejudicii produse, de orice tip, urmând să solicite prin toate mijloacele legale disponibile angajarea răspunderii și urmărirea administratorilor și a conducerii executive a companiei care administrează Portul Constanța.

Anul trecut, Mircea Burlacu, lider de sindicat în port, spunea că Portul Constanţa are cele mai mari tarife, aproape, din Europa. ”Dacă noi vrem tarife mari, o să stăm să ne uităm la un port gol, în care n-or să mai fie vapoare, n-o să mai fie marfă şi n-o să mai fie nici lucrători”, puncta el.

Nu în ultimul rând, Organizația Patronală atrage atenția și asupra contextului economic marcat de criză în care conducerea CN APM intenționează să opereze aceste modificări.  “Operatorii din Portul Constanța fac eforturi foarte mari pentru a-și păstra clienții și a atrage trafic. Administrația Porturilor Maritime dorește majorarea tarifelor, fără să invoce un motiv care ține de siguranța portuară sau de vreo strategie economică, ci doar pentru că sunt «prea mici». Într-o perioadă în care celelalte porturi europene stabilesc politici tarifare de criză, cu reduceri de 20-30%, CN APMC solicită o majorare a tarifelor operatorilor portuari, fără să o coreleze cu subvențiile pe care le acordă Guvernul contractorilor de mărfuri și fără să aibă o viziune și o strategie clară la nivel local, național și internațional”, sunt de părere reprezentanții Organizației.

Au criticat și master-planul

Patronii din port au criticat, săptămâna trecută, și varianta prefinală a master-planului Portului Constanța, întocmit de către CN APMC fără consultarea comunității portuare, spun ei. ”Strategiile și soluțiile investiționale propuse nu au avut în vedere realitățile existente la nivelul Portului și nici necesitățile reale de dezvoltare ale celui mai mare port al României de la Marea Neagră”, spun membrii asociației. Mai mult decât atât, Organizația Patronală apreciază că elementele, datele și informațiile pe care consultantul le-a avut la baza întregii strategii propuse au fost eronate și false, iar soluțiile identificate sunt lipsite de fundamente economice, tehnice și legale.

Replica CN APMC

Conducerea CN APMC spune că, în ceea ce privește master-planul, consultantul, EY&Inros Lackner AG, a avut 33 de consultări individuale cu agenţii economici care activează pe platforma portuară, cu autorităţile locale, cu asociaţii profesionale reprezentative, cu instituţii implicate în activitatea portuară. La aceste consultări, desfăşurate la începutul elaborării master planului, consultantul a discutat cu reprezentanţii a 23 de operatori portuari semnificativi, în ordinea traficului de mărfuri realizat de aceştia, inclusiv cu factori de decizie din cadrul Asociaţiei Patronale „Operatorul Portuar”. Înaintea finalizării procedurii de mediu, va mai avea loc o întâlnire între consultant şi companiile vizate de planurile de dezvoltare cuprinse în master plan. ”Totodată, din partea unor operatori portuari şi a Asociaţiei Patronale „Operatorul Portuar” au fost transmise consultantului propuneri de modificare a versiunii supuse dezbaterii publice, acesta având obligaţia să le evalueze şi să le integreze în conformitate cu viziunea strategică privind master planul”, spune conducerea CN APMC. 

CINE: 34 de companii

Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța reunește 34 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar. În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar. Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu ­peste 85% la veniturile CN APM.

Cele mai citite

Secta Nicușor Dan e bântuită de sindromul cartofului de pe canapea

Cel mai recent sondaj de opinie din București, realizat de Sociopol, arată o constantă a ultimelor cercetări sociale: Nicușor Dan se menține la cota...

Comisarul UE pentru Agricultură, Janusz Wojciechowski (Polonia), se întâlnește cu fermieri români. Polonezii și românii au protestat contra cerealelor din Ucraina

Comisarul UE pentru Agricultură, Janusz Wojciechowski, se află în România și urmează a se întâlni cu oficiali și cu fermieri români. Janusz Wojciechowski este originar...

Secta Nicușor Dan e bântuită de sindromul cartofului de pe canapea

Cel mai recent sondaj de opinie din București, realizat de Sociopol, arată o constantă a ultimelor cercetări sociale: Nicușor Dan se menține la cota...
Ultima oră
Pe aceeași temă