Studiul de fezabilitate pentru realizarea a 100 de kilometri de piste de biciclete în Bucureşti va fi reactualizat, iar lucrările efective ar urma să înceapă în acest an, a anunţat primarul general interimar al Capitalei, Răzvan Sava, informează Agerpres.
Primarul interimar a avut joi o întâlnire cu ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristiana Paşca Palmer.
“Este un studiu de fezabilitate întocmit în 2014, el acum se reactualizează. Ne dorim ca pistele de biciclete să nu mai fie cele desenate şi cele care nu au fost aprobate nici de Poliţia Municipiului Bucureşti, dar nici de cei care merg cu bicicleta. Să avem nişte piste în adevăratul sens al cuvântului, integrate, nu cum sunt acum: segmente de piste care nu pot fi folosite de la un capăt la celălalt al oraşului”, a spus edilul.
El a estimat că lucrările, care vor începe în acest an, nu vor dura mai mult de un an – un an şi jumătate.
Cristiana Paşca Palmer a reamintit că, încă din 2014, Ministerul Mediului a alocat zece milioane de euro pentru o reţea de o sută de kilometri de piste în Bucureşti, dar că lucrările nu au demarat încă.
“Banii sunt încă disponibili la Ministerul Mediului în anul 2016 şi am vrut să ştiu care este stadiul lucărilor, unde se află dânşii cu progresul în această temă şi să asigur că din partea noastră există tot sprijinul, astfel încât, sperăm, până la sfârşitul anului, aceste lucrări să înceapă”, a arătat ea.
Ministrul a subliniat, de asemenea, că e important ca pistele noi să fie integrate în planul de mobilitate urbană durabilă.
“Există o dezbatere publică pe acest subiect şi de îndată ce dânşii vor finaliza dezbaterea publică, estimată cam în două-trei luni, se poate avansa cu ceilalţi paşi procedurali”, a subliniat Cristiana Paşca Palmer.
Purtătorul de cuvânt al PMB, Alexandru Ichim, a menţionat că PMB va discuta inclusiv cu beneficiarii despre propunerile concrete de piste pentru biciclişti.
“Noile propuneri vor fi discutate direct cu beneficiarii, adică cu cei care utilizează bicicleta ca mijloc de transport, urmând ca soluţia finală să fie dată în urma acestei dezbateri şi în urma unui studiu făcut de specialişti, nu de peisagişti, aşa cum s-a făcut până acum. (…) În momentul de faţă, în Bucureşti, există trei variante de trasee de biciclete: pe trotuar, pe carosabil şi soluţia de la Calea Victoriei. Niciuna din cele trei variante nu corespunde nevoilor şi realităţilor Capitalei. Studiul de fezabilitate realizat, de data aceasta, de specialişti în trafic va identifica soluţia optimă”, a precizat el.
Ichim a adăugat că prima componentă a proiectului va fi realizarea de piste care să corespundă standardelor de siguranţă, iar următorul punct ar urma să fie realizarea de puncte de închiriere de biciclete, după modelul capitalelor europene.