12.2 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialRecord de viteză pe cea mai circulată șosea a României: 1 km...

Record de viteză pe cea mai circulată șosea a României: 1 km pe oră

O companie abonată la contracte pe bani publici s-a angajat să reabiliteze câțiva zeci de metri de șosea în două luni. Asta și pentru că autoritățile române nu le-au cerut să lucreze și la sfârșit de săptămână. Din motive financiare, dar pe nervii șoferilor blocați în coloane de mai mulți kilometri.

Șoseaua DN7 este cea mai aglomerată din România. În locul ei ar trebui să fie construită autostrada Pitești – Vâlcea, parte din Culoarul IV Paneuropean, pe care Guvernul Ponta nu o consideră o prioritate. Drumul Național 7 trece prin numeroase localități și printr-o zonă de deal cu numeroase serpetine. Drumul este vechi de zeci de ani așa că alunecările de teren sunt la ordinea zilei.

Ultima s-a produs la Dedulești în apropiere de Dealu Negru (DN7, km 153) și nu are mai mult de câțiva zeci de metri. Porțiunea era, duminica trecută decopertată, și se circula pe un singur sens la semnalul a doi lucrători. Aceștia îndrumau o coloană de mașini care se întindea pe mai mulți kilometri. O porțiune de un kilometru a fost parcursă într-o oră și jumătate. Astfel încât drumul de la Pitești la Vâlcea (55 km) a ajuns să dureze aproximativ trei ore (19 km pe oră). Un șofer aflat în trafic ne-a spus că în urmă cu o singură zi, coloana s-a întins pe 4 kilometri. Nici firmei care se ocupă de lucrări, dar nici Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale nu le pasă de nervii întinși la maxim ai șoferilor. Lucrările de reabilitare a celor câțiva metri durează două luni și se vor termina pe 18 octombrie. Reprezentanta companiei constructoare Maristar, Irina Popa ne-a precizat că „lucrările sunt în grafic. Faptul că ele durează două luni ține de contract. De asemenea, toate informațiile sunt publice, iar faptul că nu lucrăm sâmbăta sau duminica este o chestiune stipulată în contractul cu CNADNR”. Cel mai probabil, susțin specialiștii, Compania de Autostrăzi nu este interesată ca firma în cauză să lucreze și la sfârșit de săptămână deoarece în această perioadă ar trebui să facă plată dublă.

Pierderi pentru transportatori

Pe șantierul respectiv lipseşte avântul poate și pentru că firma în cauză are deschise numeroase fronturi de lucru. De exemplu, la 11 iulie a mai câștigat o licitație pentru amenajarea unui sens giratoriu la Ștefănești, lucrare al cărui beneficiar este tot CNADNR. De asemenea, compania care are 44 de angajați și a înregistrat anul trecut un profit de un milion de lei, are în portofoliu o serie de alte lucrări pe bani publici: reabilitarea și extinderea centurii de nord a Capitalei, podul Basarab, autostrada Arad – Nădlac sau autostrada București – Ploiești.

Afectați direct de aceste lucrări sunt și transportatorii care nu mai au voie să circule pe ruta Pitești – Vâlcea timp de două luni, până la finalizarea lucrărilor. Astfel, transportatorii rutieri care posedă vehicule comerciale de peste 7,5 tone sunt nevoiţi să facă un ocol de circa 100 km pe ruta Piteşti-Slatina-Drăgăşani-Râmnicu Vâlcea. Potrivit unei analize a Ziarului Financiar, un tir care face ocolul mai sus menționat plăteşte în plus doar pentru carburant cel puţin 50 de euro. “Diferenţa foarte mare, de peste 100 km conduce la o majorare semnificativă a costurilor directe ale firmelor de transport rutier cu motorina (35 de litri suplimentar minim) şi cu uzura vehiculelor, precum şi la o creştere cu până la 2 ore a timpului de deplasare între cele două localităţi,”, potrivit Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, citată de zf.ro

Cele mai citite

Încă o dronă în apropierea bazei de la Kogălniceanu, după cele trei drone de acum două zile

Forțele Aeriene Române au identificat o dronă în zbor, în apropierea aeroportului civil și a Bazei Aeriene 57 din localitatea Mihail Kogălniceanu (județul Constanța). "Miercuri,...

9 persoane rănite și pagube raportate în urma cutremurului din Japonia

Cutremurul care a lovit sud-vestul Japoniei s-a soldat cu 9 persoane rănite şi a provocat pagube, au anunţat joi autorităţile. Seismul cu magnitudinea de 6,6...

Liviu Harosa, avocat în dosarul Roșia Montană: “Lupta juridică a fost ca o mlaștină, a fost imensă”

Litigiul Roșia Montană a dus la 54 de procese, a căror soluționare, în beneficiul cetățenilor și al statului român, a impus o muncă imensă,...
Ultima oră
Pe aceeași temă