Viaductul din Galaţi va fi redat circulaţiei

de Ticu Ciubotaru , 25 martie 2014
tifet 2

Viaductul de 1,5 kilometri care face legătura între oraş şi combinatul ArcelorMittal Galaţi va intra într-o primă etapă de reabilitare, la finalul căreia, cel mai probabil în iunie sau iulie, va fi redeschisă circulaţie rutieră, cu excepţia autovehicolelor de mare tonaj.

Primăria Galaţi a semnat cu Servland SRL Şendreni contractul nr 15.638/14.02.2014, în valoare de 1.018.850 lei, pentru derularea lucrărilor din prima etapă. Degradarea stării tehnice a viaductului a fost constatată după ce ploile abundente din iunie 2011 au dus la dregradarea mai multor elemente constructive, în special în zona de racordare cu platoul pe care se află platforma siderurgică, atunci producându-se şi o tasare cu 40 cm a umpluturii din acea zonă. O comisie întrunită în septembrie 2011 la solicitarea Primăriei Galaţi constata că orice ploaie, chiar una cu un debit mediu, poate determina amplificarea degradării. Expertiza realizată în baza instrucţiunilor AND 522-2002 referitoare la determinarea stării tehnice a unui pod a stabilit că starea tehnică a viaductului se încadrează în „clasa a IV-a”, respectiv „stare necorespunzătoare”.

Anul trecut, Primăria Galaţi a cerut o nouă expertiză şi cum nici lucrările stabilite în anul 2011 nu fuseseră executate, în 2013 a fost luată decizia închiderii circulaţiei pe viaduct. Repararea viaductului a fost tergiversată din cauză că, în total, costurile reabilitării, care include şi consolidarea unor piloni, ar fi de 10 milioane euro. Fiind arteră de circulaţie a municipiului Galaţi, administraţia combinatului susţine că reparaţiile trebuie finanţate de municipalitate. Municipalitatea consideră însă că fiind o arteră cu mult mai importantă pentru combinat decât pentru oraş, administraţia combinatului ar trebui să aibă o contribuţie consistentă la repararea viaductului. Acum, primăria a alocat fondurile necesare pentru prima etapă.

Viaductul, afectat de cutremure şi proasta administrare

Viaductul a fost construit în perioada 1966-1969 şi în cei 45 de ani trecuţi au fost încercate unele lucrări de reabilitare, dar unele dintre acestea au fost lucrări executate superficial, precum cele de după cutremurul din 1977. La alte intervenţii mai mult s-a stricat decât s-a reparat, cum s-a întâmplat în 1986, când au fost înlocuite şinele de tramvai şi a fost deteriorată calea de rulare. Practic, structura construcţiei a fost afectată de intemperii, de cutremurele din 1977 şi 1986, dar şi proasta administrare.

Comentarii

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.