Din blogurile de vineri, aflăm de ce s-a retras Robert Negoiță din cursa pentru președinția PSD și care ar putea fi deznodământul scandalului Volkswagen.
Pe blogul biziday.ro, citim despre retragerea lui Robert Negoiță de la cursa pentru șefia PSD și implicațiile politice ale acestei mișcări. Moise Guran comentează că Negoiță și Ponta, fiind prieteni, au plănuit această candidatură pentru a-i deschide premierului o cale de negociere cu Liviu Dragnea. ”Bănuiala mea este că Ponta l-a folosit pe Negoiță ca pe un iepure pentru a-și crea o modalitate de negociere cu Dragnea. Ce anume? Posibil votul PSD la moțiunea de săptămâna viitoare. Nu bag mâna în foc că asta e miza, dar sunt sigur că retragerea lui Negoiță s-a negociat între Ponta și Dragnea și nu prea văd care ar fi putut fi alta. Acum, dacă eu îl cunosc bine pe Dragnea, cred că îl va păcăli totuși pe Ponta, iar guvernul acestuia va pica. Poate nu la moțiune, dar cândva după aceea. La fel ca Adrian Năstase, Liviu Dragnea este el însuși pe margine, simte pericolele și le elimină ferm, fără scrupule”, a comentat Moise Guran.
Zoso.ro scrie că scandalul izbucnit la Volkswagen și BMW, privind emisiile falsificate de noxe, ar putea duce la sârșirea dieselului ca combustibil. ”Dar BMW va cădea în picioare, pentru că brandul lor e destul de puternic global încât să nu sufere prea tare de pe urma acestui incident. Volkswagen, pe de altă parte, e în găleată rău de tot. Și tot scandalul ăsta ar putea însemna o scădere sau chiar sfârșitul diesel-ului ca și combustibil. Dacă mai țineți minte, era o vreme în care diesel-ul avea un preț la jumătate față de benzină și foarte mulți șoferi au ales mașini cu acest tip de combustibil tocmai din acest motiv. Apoi, autoritățile s-au prins că diesel-ul poluează și l-au taxat, ajungând să aibă același preț. Pentru că diesel-ul nu are același preț la rafinărie, fiind un combustibil mai nerafinat (și mai poluator, desigur) nu costă atât de mult”, a comentat bloggerul.