10.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialREVISTA PRESEI. Ce implicaţii are introducerea Cardului de Sănătate pentru minori

REVISTA PRESEI. Ce implicaţii are introducerea Cardului de Sănătate pentru minori

În ziarele de vineri, citim că din luna aprilie 2016 minorii ar putea fi nevoiţi să aibă un card de sănătate atunci când merg la medic, dar și că Adrian Mutu vrea să obțină licența pro la Chișinău, pentru a deveni selecţioner al echipei naţionale.

Din ziarul Adevărul aflăm că pentru a avea un mai bun control asupra serviciilor de sănătate decontate, oficialii din sistemul sanitar au luat în calcul posibilitatea de a extinde cardul de sănătate şi pentru copiii şi adolescenţii de până la 18 ani. Astfel, începând cu luna aprilie 2016, minorii ar putea fi nevoiţi să aibă, la fel ca părinţii lor, un card de sănătate atunci când ajung în cabinetul medicului, la specialist sau la farmacie. Chiar dacă agrează ideea, reprezentanţii medicilor afirmă că responsabilitatea va cădea tot în sarcina părinţilor. O condiţie, arată doctorii, este ca sistemul informatic care gestionează cardul de sănătate să meargă ca uns şi să nu mai dea erori, aşa cum s-a întâmplat în ultimele săptămâni, când sute de mii de pacienţi, exceptând copiii, au fost privaţi de consultaţii şi reprogramaţi.

În ProSport citim că Adrian Mutu vrea să obțină licența pro la Chișinău, pentru a deveni selecţioner al echipei naţionale. Fostului secretar general de la FRF, Gheroghe Chivorchian și Mirel Rădoi intenționează, de asemenea, să emigreze în Republica Moldova pentru această licență. Potrivit declaraţiilor lui Rădoi, în Moldova timpul pentru obţinerea licenţei este mai scurt şi, mai important, nu este nevoie de diploma de Bacalaureat. Chivorchian a susţinut că în discuţia avută cu Cebanu, preşedintele federaţiei de la Chişinău i-a spus că pentru a-şi lua licenţa emisă de forul pe care îl conduce, un antrenor trebuie să îndeplinească două condiţii: să locuiască şi să antreneze în Moldova.

În Ziarul Financiar citim că după un septembrie „astenic“, evoluţia bursei de la Bucureşti în trimestrul IV se anunţă volatilă, dar pe volume mici. Volumele tranzacţiilor cu acţiuni au scăzut luna trecută la minimele anului, 310 milioane de titluri, cu investitorii într-o poziţie de expectativă din cauza incertitudinilor legate de evoluţia economiei chineze şi politica monetară a Fed, banca centrală a SUA. Indicele BET este cu 0,46% sub nivelul de la sfârşitul anului trecut. În 17 septembrie, Fed a lăsat rata dobânzii de politică monetară neschim­ba­tă. Atât vocile din cadrul instituţiei, cât şi analiştii văd totuşi posibilitatea ca dobânzile să fie majorate până la sfârşitul anului. Nici rezultatele financiare ale companiilor de pe bursă, care vor apărea pe rând în luna noiembrie, nu au potenţialul de a mişca bursa la fel de mult ca anunţul că dobânzile, aflate la minime istorice, vor începe a fi majorate.

Din Evenimentul zilei aflăm că un student și mama sa sunt judecați pentru o mită la decanul de la „Obstretică – ginecologie”. În vara anului trecut, Aurelia Lucica Labina a trecut de mai multe ori pe la casa decanului Facultăţii de Medicină din Braşov – titular al disciplinei „obstetrică-ginecologie”, cerând insistent să poarte o discuţie cu acesta. Femeia i-a promis, pe 30 august 2014, suma de 1.000 de euro, în schimbul promovării fiului său, Andrei Bud, la examenul de specialitate, pe care urma să-l susţină în sesiunea de reexaminări de la începutul lunii septembrie 2014. Pe 4 septembrie 2014, după ce a picat examenul în sesiunea de reexaminări, studentul, împreună cu mama sa, s-a deplasat la locuința decanului și a lăsat acestuia în cutia poștală un plic ce conținea 3.000 de lei pentru a i se permite să participe la sesiunea de restanțe. Când a descoperit plicul, decanul i-a denunțat pe cei doi.

În Capital citim că CFR Călători mai are 1.100 de vagoane și 800 de locomotive funcţionale, dar şi acestea se află la limita siguranței de circulație. Iar din cele 120 de automotoare Desiro („Săgeţi Albastre“), nici jumătate nu sunt folosite, potrivit liderilor de sindicat, deşi oficialii companiei susţin că ar fi utilizate peste 70. Chiar dacă parcul este tot mai restrâns, cheltuielile cresc. În lipsa automotoarelor și a ramelor electrice pe care refuză să le închirieze sau să le cumpere, CFR aruncă anual peste 70 milioane de euro numai pe motorină. Planurile de achiziție din 2011, conform cărora ar fi urmat să fie cumpărate, în perioada 2012-2014, 240 de automotoare și rame electrice, tocmai pentru a diminua sumele alocate motorinei și întreținerii, au fost amânate. În prezent, oficialii CFR Călători fac, din nou, demersuri pentru alte 240 de rame, care ar trebui să fie achiziționate în următorii doi ani. „Politica națională din ultimii 10 ani de a nu închiria sau nu cumpăra rame electrice duce la situații anormale în care trenurile diesel, de stat sau private, merg pe sub catenară și poluează. Sunt interese obscure legate de piața motorinei“, a explicat preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviar (FSTR), Maxim Rodrigo Gabriel.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă